Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1018
God kveld.

Etter litt tenking fram og tilbake, har jeg bestemt meg for å bli skipselektriker. Er nå halvveis ferdig med Elenergi VG2 året og lurer på hvordan skoler jeg kan søke på, og hvor de eventuelt er. Har hørt rykter om at det skal være en i Tromsø og en i Bergen, men etter litt søking har jeg kommet fram til at det skal være en skole i Tønsberg området også. Så spørsmålet er: Er det mange skoler og hvor ligger de?

Klarer ikke finne så mye på Internett om hvordan det er å være skipselektriker. Så om det er noen skipselektrikere her inne på forumet hadde det vært artig å høre hvordan en normal arbeidsdag går ut på, hva som må gjøres og hva som forventes
Hvilke skoler er det du tenker på? Skipselektriker har samme fremgangsmåte som de andre elektrofagarbeidere, DVS:
VG1
VG2 (Elenergi)
2,5 års læretid i bedrift.
Er noen skoler som tilbyr VG3(Læretid på skole), men dette er mindre vanlig i Elenergi.
Music Producer
Kobberkabel's Avatar
Trådstarter
52 9
Sitat av HwT Vis innlegg
Hvilke skoler er det du tenker på? Skipselektriker har samme fremgangsmåte som de andre elektrofagarbeidere, DVS:
VG1
VG2 (Elenergi)
2,5 års læretid i bedrift.
Er noen skoler som tilbyr VG3(Læretid på skole), men dette er mindre vanlig i Elenergi.
Vis hele sitatet...
Bare lurer på hvor jeg kan utdanne meg som skipselektriker, men når jeg tenker meg om bør jo det stå på VIGO for eksempel.
Utdanning.no har informasjon om de fleste yrker, inkludert skipselektriker.
Sitat av HwT Vis innlegg
Hvilke skoler er det du tenker på? Skipselektriker har samme fremgangsmåte som de andre elektrofagarbeidere, DVS:
VG1
VG2 (Elenergi)
2,5 års læretid i bedrift.
Er noen skoler som tilbyr VG3(Læretid på skole), men dette er mindre vanlig i Elenergi.
Vis hele sitatet...
For å bli skipselektriker må man ha 10 måneder skole etter elenergi før læretiden, TS lurer på hvor dette tilbys.
Sist endret av iColdman; 3. januar 2016 kl. 01:01.
Googla "hvordan bli skipselektriker etter VG2 energi" og kom opp med:

http://www.ung.no/oss/utdanning/108665.html

http://maritimkompetanse.no/faq

Håper det er til hjelp
Ligger en skole i Haugesund som tilbyr skipselektriker også. Karmsund VGS.
Der går du (etter VG2) ett år på skole og to i lære.