Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 680
Etter et søk med Ewido antispyware fant vi 14 528 infiserte filer. Ja. Nå slår denne pcen seg bare av og på igjen, laster Windows Home Edition og går av igjen. Skjer ikke noe mer. Ikke noen systemfiler er rørt, Ewido fikk ikke fjernet noe for programmet låste seg og stoppa. Eneste endring som er gjort er å avvinstallere et spill? Hva feiler denne pcen?

Prøvd F11 (er HP pc så der skulle det jo kommet valg om å reinstallere?) men der kommer kun en meny. Trykker F8 og får opp en annen meny med sikkerthetsmodus osv, men alt fører til det samme. Starter opp, slår seg av, slår seg på igjen.
Sett inn windows cd, bruk reparer andre gang du får spørsmål om det. Fungerer ikke dette ville det vært lurt med en formatering mener nå jeg, med tanke på de 14 528 infiserte filene du har.

kos deg..
Har ikke windows cd her og nå derfor jeg spør? Og det er ikke MIN pc nei :P:P:P Jeg tror kanskje det er hardware feil? Siden ikke noe skjer? Eller er jeg helt på bærtur?

Ikke si :"stikk innom elkjøp og fiks det der" engang. Det koster altfor masse:P
Jeg tror ikke det er hardware feil, da jeg har løst dette problemet med en windows cd før. Er det livsvktig å bruke PCen akkurat NÅ er det jo bare å boote opp med en linux live cd.
Se om du får til å lure ut noe backup av viktige dokumenter og fotografier. Og så formaterer du alt du kommer over. Ja, du trenger en Windows cd til det. Og bør det ikke følge med en Windows cd når maskinen ble kjøpt?
Har ikke noe cd, det følger ikke med mer! Er så dritt, nå har folka betalt for en lisens når de kjøpte pcen, og så må de betale for en lisens til for å få det fiksa når det krasjer? Er så inni hesteræva teit gjort av windows. Får ikke tatt noe backup, pcen slår seg bare av hele tida. Går ikke på i det hele tatt. Noe som helst som kan løse problemet? Uten å måtte betale
Ring og si du vil ha XP cden din. Du har jo allerede lisensen, platene kaster de vel etter deg.
Det du kan gjøre hvis du har en annen pc for hånden er jo å ta ut HDDen av den pcen som henger seg, ta backup de filene som ikke infisert / ødelagt på den.

Bør vel da ha rimelig god virusbeskyttelse på den pcen som du legger filene over til, slik at du slipper å få samme reisa en gang til.

Ellers så ligger det jo fort noen images av diverse Windowsversjoner rundt om kring på webens torrentsider.
Pc'er som kommer uten windows-cd har som oftest en partisjon hvor et recowerysystem ligger. Prøv alle "f"-knappene og se om du får opp noen alternativer. Funker ikke det så går du inn i biosen og skjekker om det finnes en partisjon og setter den til å jkøre på boot.
Korsn modell av HP er det? Man kan som regel ringe HP og få tilsendt kopi gratis. Har kanskje en del av disse HP platene tilgjengelig...
Sitat av Hallgeir
Pc'er som kommer uten windows-cd har som oftest en partisjon hvor et recowerysystem ligger. Prøv alle "f"-knappene og se om du får opp noen alternativer. Funker ikke det så går du inn i biosen og skjekker om det finnes en partisjon og setter den til å jkøre på boot.
Vis hele sitatet...
Prøvd F11, noe som er HP standard. Og da skjer det...*spennende musikk* IKKE NOE! kommer en meny over innstillinger, master slave disc osv..husker ikke hva menyen heter kanskje det sier noe? Finner ikke noe partisjon med reinstall.

Hvordan kommer man inn i BIOS egentlig *n00b*

BTW noen som vet om det går an å lage en "oppstartsdiskett" i XP? Isåfall hvor, finner det ikke :S.


Det vi har prøvd nå er å laste ned TinyXP og brent på en cd og stappet inni men den booter ikke fra cden. Andre forslag?
Sist endret av Lille My; 24. juli 2006 kl. 13:16.
På en standard hjemmebygd maskin er det som regel bare å trykke DEL under startup.

Jeg har dessverre (eller kanskje heldigvis) ingen erfaring med HP. Men som sagt før i tråden bør det være en F-knapp som leder til BIOS under startup.
Kan du starte opp i Sikkerhetsmodus? for kan du det så kan lure ut noen av filene du vil ta vare på, og eventuelt prøve å reparere med et virus prog eller noe. Funker ikke dette så skal du kjøre det som kalles Destruktiv Systemgjenoppretting.

System Recovery uten å bruke Windows
1. Koble fra alt untatt skjerm, tastatur og mus.

2. Skru på PC-en.

3. Når HP "Bluescreenen" kommer trykk masse på [F10] til Recovery menyen kommer.

4. For å starte en destruktiv systemgjenopretting, trykk Advanced, så på Yes.
Sist endret av Frenor; 24. juli 2006 kl. 13:24. Grunn: Fornorsking
F10?! jeg har fått beskjed om at det er F11?

Vi kommer inn i sikkerthetsmodus, og poff 2 sek senere så slår den seg av igjen. Men vi prøver F10.
På min PC er det F10, på andre er det F11 osv. Kommer an på produsenten.
Min pc er HP og den brukte F11, denne pcen er HP og F10?? Men nå funker det. Takk og kos og klem og suss til alle for det.