Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2147
Jau, på fredag døde kjære Syd av diabetesrelaterte komplikasjoner. For de som ikke vet det var Syd Barrett med på å starte Pink Floyd, og sto nesten utelukkende for komposisjonene på deres første og beste skive The Piper at the Gates of Dawn.

Neste glass løftes til hans ære. Neste joint også, for den saks skyld.

RIP.
En trist nyhet på en ellers så flott dag

R.I.P
The black and green scarecrow as everyone knows
Stood with a bird on his hat and straw everywhere.
He didnt care.
He stood in a field where barley grows.

His head did no thinking
His arms didnt move except when the wind cut up
Rough and mice ran around on the ground
He stood in a field where barley grows.

The black and green scarecrow is sadder than me
But now hes resigned to his fate
cause lifes not unkind - he doesnt mind.
He stood in a field where barley grows.
another dead hero.. RIP Syd
Shine on you crazy diamond!

- hvil i fred
Skal knækkes
Golder's Avatar
Ikke at man har merket så mye til Syd de siste 40 årene, men det er allikevel trist.
Jeg elsker musikken mannen lagde.

<3 Syd Barret <3
It's awfully considerate of you to think of me here
And I'm much obliged to you for making it clear that I'm not here.

Syd, du var fantastisk! Hvorfor skulle det skje med deg på randen til en legendarisk karriere?

- Du har i alle fall nå fått fred. Hvil godt, det har du fortjent.
hører på, shine on nå og det setter følelser i sving!

r.i.p syd shine on
Triste nyheter. Mannen var genial, musikken hans var vakker.

- Hvil i fred.
Big deal, en brilliant artist er død, å nei å nei, verden kommer til å gå under, la oss alle bli emosjonelle å pumpe ut lyrics han har skrevet og dikt og whatnot, for ikke å glemme quotes fra hans tid og sånn..

Edit; vi burde kutte oss og få på mongeland maska i samme slengen
Sist endret av NoillStress; 12. juli 2006 kl. 00:35.
okei kanskje folk liker musikkan hans godt, men kan ikke du for eksempel bare drite i å skrive å heller finne på noe annet. veldig unødvendig skrevet av deg ztaale
Sist endret av zippo; 12. juli 2006 kl. 04:10.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Sitat av ztaale
Big deal, en brilliant artist er død, å nei å nei, verden kommer til å gå under, la oss alle bli emosjonelle å pumpe ut lyrics han har skrevet og dikt og whatnot, for ikke å glemme quotes fra hans tid og sånn..

Edit; vi burde kutte oss og få på mongeland maska i samme slengen
Vis hele sitatet...
Du er jo helt idiot mann. (Neida, det er bare noe jeg sier. Du er så søt at <3)
Dette er jo ikke noe vi gjør fordi vi er triste eller lei eller griner eller whatever. Det vi skriver skriver vi for å vise litt respekt.
Det er iallefall det som gjelder for meg.

Det som derimot blir mer useriøst er når folk skriver "R.I.P". Slikt hører hjemme i Looney Toons.
Er ikke dette ett diskusjonsforum kanskje zippo? har jeg da ikke lov å ytre min mening om emo-hysteriet som er igang i denne tråden da?

Og hvem har sagt at jeg ikke liker musiken hans ?
Sitat av dadyd
It's awfully considerate of you to think of me here
And I'm much obliged to you for making it clear that I'm not here.

Syd, du var fantastisk! Hvorfor skulle det skje med deg på randen til en legendarisk karriere?

- Du har i alle fall nå fått fred. Hvil godt, det har du fortjent.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være pirkete, men på randen av en karriere? Det er vel strengt tatt bortimot 40 år siden man faktisk hørte noe fra han.
Hvis du visste historien om Syd Barret så hadde du visst at jeg snakker om det tragiske som skjedde da fyren falt fullstendig ut og ble psykisk syk for 40 år siden.
Riktig, så han har egentlig ikke vært i media's lys eller i musikverdenen på 40 år? og NÅ er det altså på tide å bynne å bry seg at han er "borte" ?
Vet ingenting
I morgen så er hans død glemt. Er ganske merkelig hvordan folk kan plutselig bry seg om et dødsfall for så en liten stund etterpå ikke huske/bry seg. Anyways, har ikke hørt om han før. Pink Floyd er å blir et bra band uansett.
Sitat av dadyd
Hvis du visste historien om Syd Barret så hadde du visst at jeg snakker om det tragiske som skjedde da fyren falt fullstendig ut og ble psykisk syk for 40 år siden.
Vis hele sitatet...
Jeg er så absolutt klar over dette, MEN DU KUNNE KANSKJE FORMULERT DEG LITT TYDLIGERE :''(

Jeg har DVDen som handler om hele farsen rundt Syd og PF, "the Pink Floyd & Syd Barrett story". Selv må jeg si at jeg aldri var noe stor fan av han, alltid likt Pink Floyd etter Barrett mye bedre.
Uansett så vil jeg ihvertfall si Hvil I Fred Syd Barret. Jeg vil tro han har det bedre der han er nå, enn i sofaen til sin mor. Fjern som et egg på syrekrasj.
Sitat av Dark
Uansett så vil jeg ihvertfall si Hvil I Fred Syd Barret. Jeg vil tro han har det bedre der han er nå, enn i sofaen til sin mor. Fjern som et egg på syrekrasj.
Vis hele sitatet...
Du vet vel alt om hans sinnstilstand, og hvor vidt han hadde det greit eller ei.
Neinei. Men jeg går da ut ifra at han ikke kan ha hatt det helt godt.

Selvfølgelig er sjangsen for at han kanskje følte at han var i himmelen der også.

edit: Legg også merke til at jeg skrev "Jeg vil tro..."
Var ikke dette samme mannen som hoppet opp og ned mens han pusset tennene så hardt at tannkjøttet spruta?

Var ikke dette kanskje den sjukeste mannen i rock'n'rollen noensinne?

Syd Barret var genial som musiker, lagde noen ganske syke greier. Men ifølge en dokumentar på TV for et par år siden var han ofte så rusa i studio at han ikke engang viste hvem han var. At han dør av diabetes er for meg ingen overaskelse...
Aner jeg litt av den samme hysterien som var rundt da Dimebag spillte sin siste tone ?