Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1263
Heisann, jeg vet ikke om jeg har postet denne i riktig forumdel. Hvis den er feil så er det bare å beklage.

Nå til spørsmålet.

Jeg sitter på campus, på et college i USA og det trådløse nettverket jeg er koblet til her er åpent for alle og enhver. Jeg vet ikke hvor strenge amerikanerne er, men det er bedre å være føre var enn.... yeah you know it.

Så i den forbindelse: Er det noen måte å sikre seg/gjøre seg mer usynlig på et nettverk. Noe program eller instillinger? (Macbook Pro)


På forhånd takk.
Det skal gå ann å skjule SSID, sette et WPA-PSK/2 passord på ruteren.

Hvilken ruter er det snakk om? og har du login på ruteren?

EDIT: skal du gjemme deg på nettverket eller skal du gjemme ruteren slik at andre ikke kommer til?
Sist endret av WhiteHat; 13. februar 2011 kl. 04:33.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Tror TS skal gjemme seg selv. Tviler på at det er veldig populært å komme seg inn på routern og sette et passord på når alle andre på campus'en bruker det internettet.
En ting du kan gjøre er å bytte navn på maskinen din og endre MAC adressen på nettverkskortet ditt. evt deaktivere det interne nettverkskortet og bruke et USB nettverkskort som vil få en annen MAC adresse en det du har på det interne.

Ikke del mapper eller windows media playlist OSV.

Er ikke sikker på hvordan man bytter MAC adresse på macbook.

men en ting som burde bli skrudd av er funksjonen "file og print sharing" ikke sikker hvordan det er på mac men er nok noe lignende der, er dessverre ikke veldig god på mac.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Trådstarter
Okey, takker så meget for svar! Da skal jeg prøve det.
usertitle import
bleh's Avatar
Et googlesøk hadde gjort tråden overflødig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wireles..._Access_Points