Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 808
Heisann. Jeg er 17 år. Spillte nettopp inn en egenskreven sang, og lastet opp på myspace. Sangen er spillt inn veldig primitivt, med bare en mikrofon foran meg og gitaren. Begynte dagen med innspilling, uten å ha sagt et ord eller brukt stemmebåndet på noen annen måte, intensjonelt. Har tidligere eksperimentert litt med å bruke mange spor og ta opp en sang i flere deler. Her tok jeg derimot opp sangen på omtrent tre forsøk, med bare ett spor.

Er mest ute etter at flest mulig skal få høre den, men vil gjerne også ha synspunkt og meninger om den. Anbefal den gjerne til venner som dere kan tenke dere kan like det

Myspace-siden der sangen ligger.
Sist endret av ivioynar; 22. mai 2011 kl. 12:03.
Selv syns jeg du gjør om stemmen din alt for mye, også vil jeg anbefale deg å øve deg litt på engelsken. Ellers var det en ganske god låt.
Viss du sikter til den "pleassah"-greia, så er jeg fullstendig enig, og jeg vrir meg i smerte hver gang jeg hører det Men, var ute etter å ikke overprodusere noe som helst, så ettersom resten av sangen gikk ganske greit, så lot jeg det være der.
Tusen takk.
Sist endret av warmblanket; 7. september 2008 kl. 13:51.
Synes sangen var bra jeg! Kanskje fikse litt på engelsken din som ProXhimo sier.
Viss du sikter til den "pleassah"-greia, så er jeg fullstendig enig, og jeg vrir meg i smerte hver gang jeg hører det Men, var ute etter å ikke overprodusere noe som helst, så ettersom resten av sangen gikk ganske greit, så lot jeg det være der.
Tusen takk.
Vis hele sitatet...
Nei, var ikke bare ved "pleassah"-greia", men mestepartan av sangen følte jeg.
Sist endret av ivioynar; 30. september 2011 kl. 11:36.
Rett skal være rett. Jeg takker for kritikken.

Ellers, så kan jeg legge til at musikken er spillt inn under veldig primitive forhold hjemme i min egen kjeller, med relativt billig utstyr.
Sist endret av warmblanket; 7. september 2008 kl. 14:07.
Jobb med engelsk uttalen din ja, det trengs virkelig. Sangen i seg selv var helt grei, litt tam kanskje.
Sist endret av shakin; 7. september 2008 kl. 14:09.
Joda, det er bare ment som en veldig rå demo, og ikke noe annet (litt a'la flere av John Frusciante sine innspillinger). Jeg eier tross alt ikke noe særlig instrumenter og slikt utover gitaren, så det er grenser for hvor mye trøkk jeg kan greie å lage.
Kanskje det blir mer trøkk viss jeg spiller den inn igjen en annen gang, i mer profesjonelle omgivelser med flere instrumenter.

Ja, jeg skal se mer på uttalen min, og ha det i hodet ved neste innspilling.