Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1231
Legger denne i showroom, selv om det er en wip jeg ønsker input på...

Har nå nesten gjort meg ferdig med den nye siden til bandet, men det er et par ting jeg ikke er fornøyd med og/eller lurer på.
[list=1][*]Når man trykker på music, så får man opp låtene som er tilgjengelige for nedlasting. Man kan da velge en, og trykke på download now. Da blir man sendt til en ny side, og denne er jeg ikke fornøyd med utseende på. Noen forslag?
Grunnen til at man blir sendt til denne siden er pga. telleren, som teller at den nye siden åpnes, og ikke at filen faktisk lastes ned. Dette er en sucky løsning, basert på .txt-filer istedenfor mySQL. Kanskje noen har et bra tips til hvordan jeg kan gjøre det med mySQL istedenfor (vennligst notér at jeg er fullstendig n00b på dette området).
[*]Sidene er bygget rundt include/switch, og dersom man trykker på words, så inkluderes words.php. I denne filen skal jeg ha linker til tekster. Hvordan kan jeg kjøre en ny include/switch på denne siden? Sucky forklaring, men det jeg vil er at man kommer inn på words, som viser bare titlene, og når man velger en av dem, så vises hele teksten, og en "back" link til words.php igjen.
[*]Noen som har et tips på et enkelt galleri som jeg kan bruke uten at det er for stress? Har ikke behov for kommentarer osv, men gjerne mulighet for sortering i forskjellige mapper.[/list=1]

Det var vel det i denne omgang...

PS! Det er ikke noe vits å validere siden. Den er sikkert helt forjævlig. Ihvertfall downloads-siden og sikkert også news-siden. Har ikke hatt tid til å vaske koden, men det kommer

PS2! Jeg er klar over at det sucker med "under constructions" sider osv. men den er som sagt wip, og jeg regner med at alle sidene er oppe og går i løpet av helgen.

URL: www.paperandwine.com
Sist endret av n5k; 12. desember 2004 kl. 02:52.
Den er pen, men bruker dessverre kun de 30% av skjermen min so mer lengst til venstre. Ganske stort irritasjonsmoment å måtte sitte og vri hodet for å lese.

2:
Det er bare å lage en switch til som f.eks sjekker $_GET[songid] eller noe sånt?
For lenge, lenge siden så leste jeg en bok om php..
der mente jeg det sto noe om forskjellen mellom include og require: en av dem fungerte slik: Den filen du inkluderte kunne IKKE inkludere flere filer.
problemet er at jeg ikke husker hvem av dem de var.
men nå er jeg trøtt. skal redigere på riktig imorra.

galleri: http://gallery.sourceforge.net/

Btw: jeg likte bakgrunnen

kommer mere her
Sist endret av erix; 12. desember 2004 kl. 03:19.
Kanskje litt offtopic men; herregudnyesanger! <3
2. Hadde et lignende "problem" en gang før. Dette var da at hvis man valgte f.eks "spill" skulle man få opp en "spill" meny. Dette løste jeg ved å bruke følgende:

<?php if ($_GET["side"] == "spill") { include("inc_filer/spill_meny.inc"); } ?>

Vet ikke helt om det var noe slikt du var ute etter? Kan godt hende at det er jeg som har misforstått deg
Skal denne være midtstilt?
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Nei, den skal ikke være midtstilt. Da hadde den vært det :P

Joffe: ...og mer kommer det. Har bygget nytt studio, og to-tre nye låter er å vente i rimelig nær framtid.

erix: takk. Sjekker det ut.

Geddi og orgazmus: takker. Skal sjekke ut forslaga
Likte bakgrunnen, musikken og i heletatt siden veldig godt. Vil annbefale galleriet http://gallery.sourceforge.net/, det tok en stund og laste det opp(pga mange små filer) men når du hadde fått det opp gikk det smurt og fikse setup og se galleriet..

edit: La merke til at navnene på "the band" var bold, men det var ikke Geir Lunde sitt.
Sist endret av eppes; 12. desember 2004 kl. 11:21.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Det er fordi han jævelen har flytta til Trondheim neida. En glipp. Fikser det senere
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Pen, men synes det så litt rart ut med skygge kun på høyre siden av vinduet.. kanskje ha det på begge sider??
fin side dette, kan ikke se at det er noe feil med den
offtopic, men musikken deres er bare så syyykt bra!
Fantastisk, ser frem til enda mer (:
Ikke for å virke som en syk groupie, men jeg satt på alle fire sangene på repeat i hele natt

Og ja, skal dere slippe noe på cd i nærmeste fremtid?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Veldig fin ja. Liker stilen deres veldig godt og musikken er digg.
vet du sa nei, men jeg synes enda den skulle vært midtstillt. Just my 2 cents...
når jeg trykker for å downloade en sang, så blir skyggen på høyre side litt fucked.. ellers fet side!
se bilde nedenfor
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Det er fordi du bruker IE som ikke har støtte for transparent PNG.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Riktig.

t3h_sinner: I don't care about your cents. Gidder ikke ha siden midtstilt. Den ser bedre ut til venstre, og midtstilt er jeg lei av.

totto: nix. Holder meg til bare høyre. Blir så "standard" eller noe med begge. Prøvde det, likte det ikke.

Joffe: Hadde det vært opp til oss så hadde vi sluppet cd for lenge siden Desverre er det ikke bare opp til oss. Vi har ikke råd til å gjøre det selv. De som vil må gjerne donere penger PayPal eller giro
Vi har ikke sendt ut demoer osv. ennå. Planene fremover er å få gjort ferdig tre-fire låter til og lage en EP og kanskje en 10" og selge selv, og også sende den rundt, så ser vi etter hvert.

alle: takk for skryten Det varmer.

[edit]
Opprinnelig postet av dirtyp0p
når jeg trykker for å downloade en sang, så blir skyggen på høyre side litt fucked.. ellers fet side!
Vis hele sitatet...
Fixed...
Sist endret av n5k; 12. desember 2004 kl. 22:42.
Du har ett poeng.. Midtstillt er litt vel vanlig. Kjempe flott side og genialt "chill" musikk. Begge deler er noe av det bedre jeg har vært borti. Btw: jeg kommer til å kjøpe skive-
Du er min venn
niigu's Avatar
n5k! Du har virkelig tatt til deg noen av tipsene jeg faktisk har gitt tidligere! Elsker at du har brukt staselig pattern i bakgrunnen! Ser helt fantastiskt ut. Stemmer for litt mindre skygge på høyresiden. Veldig kreativt å ha THE LIST sidelengs, og enda gøyere å ikke midtstille den! Dette liker jeg (jeg har vel sagt det tidligere), det skyldes vel egentlig fordi at dette er min smak også da, men.. Samme det.

Bra:
- Fonten
- Banner
- Meny
- Farger
- Pattern
- Posisjonering
- The List sin musikk

Noe som KUNNE gjøres:
- Kanskje no kaffekoppflekker eller ark hvor tekster ligger "slengt" utover designet?
- Mindre skygge på høyresiden.
- Han helt til høyre på banner litt lenger inn?

Dette er bare pirk, og tillegg noe som jeg ville ha lagt merke til. Du ser selv. Designet er veldig bra. Fortsett sånn! Min mening er at dette ikke er noe WIP i det hele tatt. Dette er bra nok!

-Espen
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Takker så mye

Kommentarer til dine "kan gjøres bedre" kommentarer:

1. Er ikke helt sikker på hva du mener. Har tenkt på litt kaffe-flekker, eller papir med vin-flekker heller ("paper & wine" ) men vet ikke helt hvordan og hvor jeg skulle gjort det.

2. Får se hva jeg gjør. Ikke noe dårlig forslag.

3. Vanskelig, siden bildet ikke gir mulighet for det. Han (Thomas) står helt til høyre på bildet
Du er min venn
niigu's Avatar
Kommentar til din kommentar:
Stock photos!
OMGOMG, more stock photos!
- Klikk deg inn her og finn noen flekker og bilder av papir og bruk dine photoshopskills da mann! Ikke noe problem å lage litt collagework da det trengs.. Om du ikke finner her så søker du på google i bildesøkmotoren.

- Må jeg tvinge deg til å ta mindre skygge der?

- Okey, da forstår jeg, ser bra ut uansett. Bare plagde meg littebitt. Men jeg er pirkete! Hehe
Hva med en penn på bunnen av siden. Under teksten. Men det må jo passe til resten. Evt vinmerker.

slik at du får intrykk av at teksten er skrevet med pennen. Er ikke sikkert det er så lett å få bra, men use your skills.
Sist endret av t3h_sinner; 12. desember 2004 kl. 23:40.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Hmm...ser ut som om 100% height plutselig ikke funker i Opera lenger?
Noen som ser det?

Kunne forresten tenkt meg screenshots fra Safari, Konqueror, Mozilla og Camino. Har bare sett siden i FF, Opera og IE.

[edit]
Og hmm...menyen flytter seg og blir drit hvis man skal velge en låt å laste ned...how come?

[edit2]
Var visst bare i IE det...
Sist endret av n5k; 13. desember 2004 kl. 12:38.