Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 6301
Få ting har evne til å forandre et menneske så totalt som en skikkelig fyllekule. Pasifister blir til aggressive slåsskjemper, kristne blir satanister, pripne jomfruer blir luddere, og omvendt. Personlig mener jeg ingenting er så vanskelig å planlegge som en god tur på byen, min erfaring er at det sjelden går slik man forventer. Snarere tvert i mot.

Forvandlingen er gradvis. Man kan selvfølgelig bøtte nedpå en liter hjemmebrent og bli drita på et kvarter, men slike tendenser legger man forhåpentligvis av seg innen man begynner på vgs. Trøndelag og bortgjemte steder på Vestlandet er mulige unntak, de kan vi se på en annen gang. De fleste prøver å planlegge formen, f.eks ved å starte kvelden med noen øl for så å gå over på blankere væske.

"I kveld skal jeg ikke bli drita!". Famous last words for mange. Man tar det så pent i begynnelsen, nipper til ølen eller vinen, og ser for seg at man flyter rundt i akkurat passe fin form, med en dame på hver arm og Travoltas danseben under seg. Kanskje mimrer man litt om sist gang man var ute, ler av hverandres håpløse form, mens man med jevne mellomrom messer på mantraet: "I kveld..!"

Problemet er at vorspiel er, forhåpentligvis, fordømt morsomt og hyggelig. Etter hvert som alkoholen gjør kropp og hode smidig, blir det enda hyggeligere, og kanskje er det her det begynner å glippe. Greit nok, man kan å drikke når man er nykter, men med stigende promille følger synkende bedømmelseskraft. Grensene er ikke lenger de samme, ting begynner å flyte, og plutselig er det helt logisk å blande seg en stiv drink for å "våkne litt". Trenger du bevis så spør deg selv: Har du noensinne vært på et vorspiel som ikke varte minst én time lenger enn planlagt? Tenkte meg det.

I det man endelig forlater vorspielet til fordel for byens uendelige muligheter, er det gjerne med mer ustødig gange enn man hadde tenkt seg.

Det gjør jo ingenting, man er konge av alt som er, og hoffet venter ikledd miniskjørt og blodrød lebestift! Tror man. Også dette endrer seg etter de første drinkene på valgte utested. Kravene for standard minsker betraktelig, og i tillegg gjør de kjente "ølbrillene" seg gjeldende. Ei dame man i utgangspunktet hadde krysset gaten for å slippe å møte på nært hold, er plutselig essensen av kvinnelig ynde samlet i én smekker kropp. Eventuelle kontaktvansker i møte med det motsatte kjønn er for lengst erstattet med et selvbilde tilsvarende Tom Jones i sin storhetstid, og skuffelsen og undringen over manglende respons er stor.

Er man vanligvis sjenert og stilfaren, eller bare svært høflig, er dette sjeldent tilfelle foran bardisken. "For full!! Ser jeg for full ut?!" Ikke det beste valg av argumentasjon hvis man ser ut som en slagpasient og ansiktsmusklene lever sitt eget liv. Når kvelden tilslutt er omme, enten fordi man blir nektet servering eller stedet stenger, er man gjerne i en slik tilstand at ens egen mor ikke ville kjent en igjen. Eller innrømt at hun kjente en igjen. Er man riktig uheldig ender man på nachspiel med mere drikke og ingen skjenkekontroll, noe som kan ende stygt. Hadde man bare våknet opp som seg selv neste dag hadde alt vært greit. Men det gjør man jo ikke, både den fysiske og psykiske forandringen kan godt vare i en dag eller to.

Vil man oppleve nye sider av seg selv, er det bare å glemme rollespill og annet fjas. Det største psykologiske eksperimentet menneskeheten til dags dato har funnet opp er fylla. Ta en ytre reise, og se hva du finner ut. Husk bare at dette er ekstremsport uten støttehjul og hjelm, som kan få uventede følger.

*Forfatteren beklager artikkelens elendige kvalitetsnivå. Han var fyllesyk da dette ble skrevet.

De 5 verste stedene å våkne opp etter en natt på fylla:
1. I en stall med Martha eller eventuelt hesten til Martha.
2. Oslo Politikammer.
3. Hjemme alene.. igjen.
4. I en kasse med nødhjelp på vei til Sør-Sudan.
5. Moss.

5 ting som forandrer drastisk i fylla:
1. Humoren.
2. Potensen.
3. Den kritiske sans.
4. Saldoen.
5. Balansen.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Phun Q, dette er det beste kåseriet jeg har lest på veldig, veldig lang tid, "profesjonelle" forfattere inkludert. Stå på!
Sist endret av Tias; 26. februar 2007 kl. 03:06.
Iallefall bedre enn å sitte hjemme en lørdagskveld med kraftig forkjølelse.
hehe, jeg synes det var et fett innlegg, kule språklige bilder, vurdert å sende det inn til en eller annen avis elller no?

høhø igjen.
Det værste stedet å våkne opp på er nok Oslo politikammer ja.
Ligge på de ubehaglige maderassene, hvis det faktisk ligger en maderass der i hele tatt.

Det mindre morsomme er hvis onkel politi er litt mistenksom, eller kanskje bare pedofil.
Da ender du opp med å måtte ta av deg buksa og vise han pikken, samt dra opp ballesteinene- og vise rassehølet ditt, bare fordi de tror du muligens har gjemt rusmidler der.

Om morran våkner du opp.
Du er fullstendig dehyrdrert, du trenger veske.
Du spør pent om å få et glass vann, men det glasset kommer aldri.

Etter noe raske spørsmål, eventuelt avgi fingeravtrykk så slipper du ut.
Går langs veien i kulda, fyllsjuk som faen, får så å ta t-banen hjem.
Det er vel nettopp derfor at jeg holder meg unna rusmidler, ok det hender jeg leker med pipa.

Edit: Hvorfor er Moss så kjipt å våkne i?
Rebecca du hinter til?
Sist endret av Rubiks; 12. desember 2004 kl. 12:21.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Ålborg er også et ganske kjipt sted å våkne opp når festen starter i Kr.sand...
aner jeg en liten forfatterspire?
Opprinnelig postet av raz
Det værste stedet å våkne opp på er nok Oslo politikammer ja.
Ligge på de ubehaglige maderassene, hvis det faktisk ligger en maderass der i hele tatt.

Det mindre morsomme er hvis onkel politi er litt mistenksom, eller kanskje bare pedofil.
Da ender du opp med å måtte ta av deg buksa og vise han pikken, samt dra opp ballesteinene- og vise rassehølet ditt, bare fordi de tror du muligens har gjemt rusmidler der.

Om morran våkner du opp.
Du er fullstendig dehyrdrert, du trenger veske.
Du spør pent om å få et glass vann, men det glasset kommer aldri.

Etter noe raske spørsmål, eventuelt avgi fingeravtrykk så slipper du ut.
Går langs veien i kulda, fyllsjuk som faen, får så å ta t-banen hjem.
Vis hele sitatet...
Snakker du av egen opplevelse ?
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Veldig godt skrevet.
Opprinnelig postet av Pumpkin
Snakker du av egen opplevelse ?
Vis hele sitatet...
Både av egen og av andres

Jeg måtte bare vise fram pikken- og deretter snu meg med ræva til, så sa han "ok, ta på deg klærne igjen"

En kamerat av meg som ble tatt sammen med meg, måtte ta av seg buksa og "bend over", politimannen kom inn i glattcella med en hvit hanske på den ene hånden.
Kameraten min sa at han flasha litt med lommelykten- og ingenting skjedde.. men om det er sant eller usant er uvist :P
Stakkar ..
Sist endret av raz; 12. desember 2004 kl. 13:09.
hehe...minner meg litt om Are Kalvø dette

Det kjipeste plassen man kan havne er i senga til eksen..."hei, hei takk for igår..."
Jeg må bare si det, men du er den beste skribenten jeg har lest på lenge.

Du bør virkelig sende inn disse til en avis eller noe i den duren.

Nydelig
Veldig bra skrevet Phun Q
imponerende kåseri, Phun.. underholdende lesning
Veldig bra skrevet Har norsk tentamen i morgen så der fikk jeg noe og tenkte på
original reprint
xaff's Avatar
Phun-Q: Jeg kjente meg veldig godt igjen i det meste du nevnte:

Mye tequila; Check.
Ølbriller; Check.
Snuble rundt i byen; Check.

Våkna på øvingsrommet med et par andre.. Jeg synes personlig at det verste er å våkne et sted man ikke aner hvor er. :P

Skal vi starte bakfull-klubben? :P
Opprinnelig postet av r33l
hehe...minner meg litt om Are Kalvø dette

Det kjipeste plassen man kan havne er i senga til eksen..."hei, hei takk for igår..."
Vis hele sitatet...
Aldrig opplevd det, men fy faen så jævlig det må være

Iaff hvis du ikke har så mye til overs for henne
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Jeg får jokkke-vibber av dette... :P

Bra skrevet Phun Q.
Hehe. Nice. Hvor våknet du opp i dag da?
Hehe, utrolig bra skrevet. Det er som jeg alltid har sagt, "fjullja harrr skjylda" *skål*
veldi bra skrevet, må si man kjenner seg igjen her, i hvertfall noen plasser ^^
fantastisk bra... kjente meg faktisk igjen i omtrent alle tilfellene
Kjenner meg ganske godt igjen her ja.

Det er fullstendig umulig å planlegge fylla.

Får vel slenge meg på jeg også: Bra skrevet!
Meget bra. Meget bra. Been there done that..
Hmm..Har aldri skjedd meg meg! o_O Bra skrevet!
Jeg har endt opp på en lekeplass sammen med Tapio fra forumet, vi fikk 6timers søvn og jeg husker jeg våknet opp bikkjekald, tørst, sulten, vondt i hodet med halve Tapio over meg, som hadde våknet opp midt på natten livredd for at jeg skulle dø siden jeg frøs. Vi hadde akkurat nok penger til å dele en pølse fra hydro texaco før vi måtte vente i 2timer på en buss, så busse i 1time før vi kom oss ut av kr.sand og inn til søgne.
Ingen her som har hatt seg et skikkelig fjortisfyll da? Slike historier er som oftest geniale.
Opprinnelig postet av spetznaz
Ålborg er også et ganske kjipt sted å våkne opp når festen starter i Kr.sand...
Vis hele sitatet...
Eller i Paris når festen starter på en liten bygd litt sør for Oslo
...det klarte en jeg kjenner
Opprinnelig postet av Iceball
Eller i Paris når festen starter på en liten bygd litt sør for Oslo
...det klarte en jeg kjenner
Vis hele sitatet...
Haha. Den er ikke så fett nei. Husker at jeg for et par år siden leste om en Amerikaner som hadde våkna opp på flyet til Japan

Personlig hater jeg å våkne opp hos folk jeg ikke kjenner som bor langt hjemmefra.
Opprinnelig postet av Lynzh
Vi hadde akkurat nok penger til å dele en pølse fra hydro texaco før vi måtte vente i 2timer på en buss, så busse i 1time før vi kom oss ut av kr.sand og inn til søgne.
Vis hele sitatet...
Hvor i huleste var dere? Som tar 1 time å kjøre ut fra Kristiansand og inn til Søgne?
Geir&Dangerous:

Vi var på en liten lekeplass ved Hånes.
Haha. Den er ikke så fett nei. Husker at jeg for et par år siden leste om en Amerikaner som hadde våkna opp på flyet til Japan
Vis hele sitatet...
En venn av meg kjente en som vokna opp, og så svenske flagg utenfor vinduet. Ikke så kult, da han hadde drekki seg til sverige en gang før. Heldigvis viste det seg at han hadde vært på nachspiel på frogner, ovenfor den svenske ambassaden.
Fylla ha'kke skylda,
den som svelger velger
Har vært dritas en gang. Morsom opplevelse nå i ettertid egentlig. Det var en av de første gangene jeg drakk "skikkelig" og alle maste om at jeg måtte drikke mer. Ett par timer var gått og en halvliter 60% konsumert. Formen ble verre. Tidsperspektiver forsvandt og alt virket "mye mer". Spydde selfølgelig litt på meg selv og veltet alt som var å velte og ble kastet ut. Jeg hadde egentlig der og da bare tenkt å sove i en stol utenfor ( i minusgrader) , men en kammerat dro meg med. Turen ned til Europris tar normalt 10 minutt. Tross av min mangel på balanse og vilje så virket det som om den var over på 10-15 sekunder, minus et lite krasj med et steingjærde. Vel framme henta broren min meg og kjørte meg hjem. Sovna vel i 10 tia og våkna 7 på morgenen. Kameraten min sovna utenfor Kiwi i byen.

BTW: jeg hater folk som drikker seg dritas hver helg... tapere...

ts
En jeg kjenner, britisk født, var in the army. Etter en solid fylla våkner han opp. Forbauset" Where the hell am i?" hehe, god morgen norge;-) han bor her enda
Opprinnelig postet av Lynzh
Jeg har endt opp på en lekeplass sammen med Tapio fra forumet, vi fikk 6timers søvn og jeg husker jeg våknet opp bikkjekald, tørst, sulten, vondt i hodet med halve Tapio over meg, som hadde våknet opp midt på natten livredd for at jeg skulle dø siden jeg frøs. Vi hadde akkurat nok penger til å dele en pølse fra hydro texaco før vi måtte vente i 2timer på en buss, så busse i 1time før vi kom oss ut av kr.sand og inn til søgne.
Vis hele sitatet...
Haha, kombinasjon av Søgnefolk og hånesfolk som er i slekt er faktisk en dårlig kombinasjon.

Jeg har selv vært på den stien, var ute i skævven for mange år siden og drakk og koste meg med en gjeng jenter og 2 kompiser(weds13 på forumet).
Neste morgen våknet jeg midt i et nedbrent telt, dynket i piss og lå å gnei meg intil forkullet glør, glasskår og en kompis, ekkelt?.

Hva skjedde?

Har også endt opp med å labbe hjem fra vennesla til hellemyr i boxern fra en bursdagfest til en kompis (Tangaalf) en gang i høst(Geir&Dangerous var forresten også der, men han var opptatt med å skamsuge halsen på ei eller annen chick), og komme hjem hvor to fjerne kompiser som just hadde blitt skambanka av en gjeng negre, lå å siglet i sofaen min.


Trur forresten jeg skal slutte å drikke etter russetida, eller generellt ungdomstida, dog jeg ikke drikker ofte.
Sist endret av zpn*; 14. desember 2004 kl. 00:35.
Klarer somregel å kontrollere meg til en viss grad i fylla... Og holder meg unna ting som å havne i andre land!

Haha. Den er ikke så fett nei. Husker at jeg for et par år siden leste om en Amerikaner som hadde våkna opp på flyet til Japan
Vis hele sitatet...
Kunne godt tenkt meg en tur til japan!
Den klasiske effekten av alkohol... Selv klarer jeg ikke å se underholdningen i og drikke mer en seks pils, men jeg jo da ganske kjedlig..
det e madrasser!!!!!!!!!!!!1
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Veldig bra skrevet. Du fortjener all skryt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg må bare dra opp denne tråden igjen for å vise alle våre nye medlemmer HVA gode fyllehistorier er all about.
Dette er enda et av de beste kåseriene jeg noen gang har lest.
Sitat av Phun Q
5 ting som forandrer drastisk i fylla:
1. Humoren.
2. Potensen.
3. Den kritiske sans.
4. Saldoen.
5. Balansen.
Vis hele sitatet...
Punkt 2 er så sant at det ikke er morro engang Bra tråden ble gjennoplivet ellers hadde jeg aldri fått lest dette. Veldig godt skrevet.
Ja, det er ikke akkuratt moro når dama ligger klar og junior nekter å lystre... Bra skrevet forresten!
godt jobba phun q, kjente meg igjen med mye der.
Over plasser som ikke er morro å vokne opp kan jeg legge til: Senter for rusmisbrukere...

Scha
heh, bra skrevet . kjenner igjen noe av det der ja. værtfall saldoen, kjipe greier.
"Æ spandere æ, kom no da", og mårran etter så er man pisse plakk
Det med potensen er faen ikke mye kult. Men.... Det HAR reddet meg for å pule på noen skikkelig burugler igjennom tidene. *kremt*

Fikk en lite kul telefon på en søndags ettermiddag:
*telefon ringer*
meg: Hallo.
Rob: Halla, Det er Rob her...
meg: Du høres litt dårlig ut.. ble det mye mer å drikke etter jeg dro i går eller?
Rob: ja.....
meg: Hører nesten ikke hva du sier, mye støy på linja.. Ute å kjører heller?
Rob: nei... ikke akkurat..
meg: Hvor er du a? Hyp på å komme bort på en babb å se en film i kveld?
Rob: Det var det jeg ville snakke med deg om.. Har du noen penger?
meg: Tja, hvordan det?
Rob: Jeg våknet nettop og har ikke penger til å komme meg hjem.
meg: Hvor er du a?
Rob: Marbeia, jeg skal på jobb i morra.
Hvordan i svarte klarte kompisen din å ende opp i Spania?