Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1717
Hei igjen!

Har et spørsmål som kan virke litt spesielt.
Jeg har tenkt litt på hva jeg skal søke om i fremtiden når det kommer til spill, og jeg vil gjerne jobbe med spill anmeldelser, og flere av mine venner foreslo journalistik(vet ikke ossen det staves i det hele tatt).

Har veldig lyst til å søke om Jobb hos www.IGN.com men bare lurer på om det faktisk er mulig? Har dere noen formeninger om hvordan slikt funker, med tanke på, og jeg beklager om jeg tar feil, at IGN holder til i Amerika og jeg er en Norsk bruker?

Har lest mange anmeldelser på IGN, og personlig liker jeg det de driver med. Hva er deres tanker?

Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Tror det høres litt blåst ut ettersom du er nødt til å flytte til USA, i tilegg til at du må kunne skrive engelsk som en Amerikaner. Hva slags CV har du? Kanskje bedre å gå etter en norsk nettside som Gamereactor, Spill eller Gamer.

Men det kan vel ikke skade å sende en mail til dem? Vedder på at det er mange 16- åringer som sender inn halvserriøse søknader, men de er nok ute etter noen med fullført utdanning innen journalistikk og som kan skikkelig engelsk...
Det at du ikke kan skrive journalistikk PÅ NORSK burde jo være blinkende røde varsellamper i hodet ditt.
Og som Kålroten sa, de er nok på utkikk etter skikkelige folk som har en utdannelse.
Dette kan jo være noe for deg, med tanke på relevant erfaring og pent på CV:

http://freak.no/forum/showthread.php...obbe+som+spill
Sist endret av Don Veto; 30. januar 2012 kl. 11:06.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Extra Credits har et noen utrolig fine videoer på det å jobbe innenfor spillindustrien. Nå har det seg jo slik at de som jobber på IGN også sitter på kontorer i Amerika, og med mindre du har svært gode evner til å annmelde spill og filmer, skrive utfyldende artikler som viser stor kunnskap innenfor spillindustri, design, litteratur, historie og teknisk analyse, så er det nok ingen grunn til hvorfor de skal velge deg ovenfor hvilken som helst annen annmelder som allerede bor i Amerika.

Du kan forsåvidt skrive freelance-arbeid for dem, med det krever som oftest at du allerede har skrevet mye, og har godt over gjennomsnittlige engelskferdigheter.

Om jeg husker riktig, eier "Stormen" her på forumet "Spill.no", så du kan jo eventuelt kontakte han angående internasjonal spillanmeldelse. Uansett vil jeg anbefale deg å få deg en blogg, å starte og skrive anmeldelser av spill og filmer selv om ingen nødvendigvis kommer til å lese det.
Såpekoker av rang
Gamer utlyste nylig en stilling som skribent til å jobbe utelukkende med MMO's en kort tid tilbake. Meget mulig at de ikke har fått fylt den stillingen enda. Du kan jo ta kontakt og høre, hvis det skulle være interessant. Det holder at du er dyktig skriftlig og er interessert i spill. Du må belage deg på å skrive en eller flere test-anmeldelser som en slags opptaksprøve, da ofte av et valgfritt spill.
The Nerdrager
Du trenger nok ikke noe spesiell utdannelse for å gjøre dette.
Du må ha:

* Generell interesse innen å skrive artikler
* Kunne skrive på en veldig ryddig og forståelig måte, slik at de fleste leserne kan forstå hva som er skrevet, uten å bli forvirret.
* Ha veldig god grammatikk, må nok si at du må øve en del. (Lage deg en blogg, og øve deg derfra, blir bloggen populær kan du jo alltids legge den til i din CV.
* Være villig til å flytte deg til hovedkontoret til avisen.

Er nok sikkert mange flere ting som kan hjelpe til på å få en jobb innen dette, men dette var det jeg kom på fra toppen i hodet mitt !
www.duckreviews.wordpress.com
Med hjelp fra PeeInMyUrin har jeg klart å sette sammen en Wordpress side. Har netopp laget en ny post der, og lurer på om dere har nokon konstruktiv kritikk.
Skal du i det hele tatt tro at du har mulighet som anmelder hos IGN:
Sjekk, og dobbeltsjekk for skrivefeil. F.eks:
peice, concider, concidering
Veldig overdreven bruk av ""
Ellers så virker mange av setningene dine lange og tunge. Et godt tips er å lese høyt det du skriver. Blir du kortpustet av å lese setningene høyt, så er de garantert for lange.