Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2921
Skolen min har no helt siden den startet ( i fjor høst ) arrangert skoleball med andre skoler, på utesteder i byn.
Hver eneste bidige gang, har det feilet totalt. her er det som skjedde i kveld : http://www.bt.no/lokalt/bergen/article464462.ece

Min mening er at den type ball, ender uansett opp i bråk, fyll å uhygge. Derfor deltar jeg forsåvidt ikke på slike ball.
Er det andre som har lignende erfaringer ? at slike ball går til h""""""?

Hva syntes dere ideen om felles skoleball ute på byen for videregående skoler ?
Er dette dømt til å feile?
Når skal de eventuelt lære at dette opplegget er dømt tilå feile ?
Sist endret av Spelly; 21. desember 2007 kl. 00:45.
Virket greit for min del, eneste kjipe er vel om du ikke kommer inn og må stå ute i kulda.
Fyll og bråk tilhører jo drikkekulturen vår så er jo bare å bli vant med det.
Sist endret av Crustydemon; 21. desember 2007 kl. 00:51.
Skjer lignende på cirka alle skolearrangamenter vi har hatt ^^
freaker, skoleballet vårt gikk jo helt fint i år, bare ifjor at politiet måtte tilkalles, eller har jeg gått glipp av noe?

Og premierefesten på revyen gikk helt uten alkohol, ihvertfall den offisielle.
Uff, nei skole"ball" er noe dritt. Alle vet at norske tenåringer aper etter amerikansk kultur, og utestedene er klare til å utnytte det.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Jeg bare tenker det slikt, at hvis flere skoler er inlabannet i ett skoleball så blir det nesten som å be om bråk.
100 ungdommer fra 3 forskjellige skoler 90% av de er påvirket av alkohol = bråk.
100 ungdommer fra en skole, der de nekter bruk av alkohol = 0 bråk.
På utesteder selger de jo tross alt alkohol, i motsetning til skoler - det gjør ikke saken bedre.
Premierefesten på revyen var det MASSE alkohol på, bare ingen som blei tatt. overnattinga på revyen røyka en person spice og blei busta og masse bull og trøbbel. Ja ballet i år gikk bra, første gang ;P

Sa CIRKA også.
Håj Håj. Kom faktisk nettopp hjem fra ball selv. Dette var da på hotel Norge, altså ikke det som nevt over. Her gikk det faktisk helt fint, ikke noe særlig problemer.
Men da gikk man ikke glipp av noe når man ikke ble å dra på ballet i år da
Jeg vil ikke likestille det at det blir konsumert en del alkohol på arrangementet med at det blir misslykket?
Sitat av Petter Pan
Jeg vil ikke likestille det at det blir konsumert en del alkohol på arrangementet med at det blir misslykket?
Vis hele sitatet...
Dersom et rusfritt arrangement ikke er rusfritt, så kan man vel si det er mislykket?
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av Petter Pan
Jeg vil ikke likestille det at det blir konsumert en del alkohol på arrangementet med at det blir misslykket?
Vis hele sitatet...
Både og, det er som oftest de som er påvirket av alkohol som bråker. At det ble mislykket er pga det er komt mange fler inn på ballet en det, det var kapasitet til - som mest sansyneligvis kommer fra a) ELENDIG planlegging b) Falsk adgangskort c) snikt seg inn. det er like greit at alle ble kastet ut, slik at bråket ikke ble innpå mojo. for det hadde skjedd uansett.

Sitat av GordonFreeman
Dersom et rusfritt arrangement ikke er rusfritt, så kan man vel si det er mislykket?
Vis hele sitatet...
i teorien er det vel det, men i praksis, feiler det uansett.
Sist endret av Spelly; 21. desember 2007 kl. 01:18.
Har aldri vært på et slikt skole ball før selv.
Men, etter det jeg har hørt har det alltid vært mye dritt. Doer som er blitt knust, slåssing og annet diverse hærverk.
Dette har også ført til at det er ingen som vil ha skolene her mer. Bor i en liten bygd hvor det ikke er så mange alternativ. Eneste alternativ nå er å leie en svær hall. (nærmere bestem salen hvor "Vossa jazz" holder til) Der må vi ha egne vakter og stå for maten selv. Er visst enkel servering med pizza fra peppes eller lignende.

edit: Post 500!
Sist endret av oom; 21. desember 2007 kl. 01:10.
Det ble sagt det var plass til 700 mennesker inne på Mojo (noe jeg sterkt betviler) og det ble solgt over 1600 biletter, ifølge mine kilder.

Jeg skjønner over hodet ikke hva ballkomiteen tenkte på da de slo sammen ballet til Laksevåg, Olsvik og Fyllingsdalen på ett og samme utested.
Det hørtes ikke spesielt glupt ut nei. Verken å slå sammen 3 skolers ball, eller å selge så mange billetter til et alt for lite lokale. Men noen profiterte nok på det.
På skolen til dama mi ble det arrangert ball på Javell nattklubb i Stavanger. De to siste årene har ballet blitt avlyst tidlig på kvelden pga. fyll og spetakkel. Hvorfor skulle ikke ballet lide samme sjebne i år også? Ikke vits å spørre en gang, selvfølgelig gjorde det, det. Værste noen gang. En haug med ungdom til pomping og enda flere til glattcella. Dette gjorde at ballet ble av lyst klokka 10. Varte i hele 2 timer! Alt som var leid inn av band og underholdning fikk ikke starta en gang!
Hurra for norsk ungdom.
Jeg var der, jeg hadde billett og hadde ikke drukket. Jeg fikk glass fra en ølflaske over hele meg da det kom en flygende inn i ruten hvor jeg stod helt uten videre.

Helvete, jeg håper ballkomiteen får en heftig bot som de må ta lån for å få betalt tilbake. Snakk om dødfødt planlegging.

edit: til opplysning var det kapasitet til 700 personer i lokalet, mens det var solgt 1500 billetter.
Sist endret av MannY; 21. desember 2007 kl. 10:14.
Haha det kaller jeg bra planlegging, 800 mer enn lovelig...
Update:

Jeg har nå blitt fortalt at grunnen til at politiet stengte festen var fordi mange prøvde å smugle med seg drikke inn i lokalet. Dette førte til lang kø utenfor pga ransaking, noe som førte til knuffing og bråk.
Politiet sa det hadde blitt solgt for mange biletter for å få folk til å gå, det ble aldri solgt for mange biletter sies det.

Hva som er riktig kommer sikkert frem i dagen om ikke så lenge. Gleder meg til å følge saken, hoder kommer til å rulle...
Jeg var på skoleball i går, hvor nesten alle de videregående skolene fra byen var representert...
Kvelden var fin, men jeg hadde en nesten-slosskamp med to gutter...

gutt 1: "duh, han kompisen min sier at du har vært frækk!"
*gutt 1 og gutt 2 stirrer på meg*[/color]
meg: "strazvotje, kak dela!?"
*håndhilser med gutt 1*
*gutt 1 ser spørrende på gutt 2*
*gutt 1 og 2 himler med øya og går*

Tror kombinasjonen av 500+ 18-åringer, x enheter pils samt få personer over 18 år på samme stedet, kan gå gæærnt.
Men jeg synes det var fint å få møte andre på min egen alder, som generelt driver på med det samme som meg...

[EDIT:] skoleballet vårt "eide" 2 utesteder.
Sist endret av Turbolego; 21. desember 2007 kl. 16:58.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Sånn skjer over alt, bare se hvordan juleballet jeg var på igår gikk: http://www.haugesunds-avis.no/articl...2/1010/AKTUELT.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Vi har vel i overkant av 1000 elever på ballet vårt i Ålesund hvert år, og det går stort sett alltid greit. Er aldri noen store episoder med vold og helvete. Det går for det meste rolig for seg. Men det er klart at når 1000 ungdommer drikker seg sanseløse og samles på et sted, så er det alltid noen som ikke helt kommer overens.

For min del kunne alle skoler hatt hvert sitt ball, men det er nok også mange som har "the more, the merrier"-innstillingen og vil ha mest mulig folk på ballet. Leie av lokale pleier jo også å være dyrt, så det er sikkert mye mer økonomisk å ha alle skolene samlet under ett tak.

Men ja, å ha så mange folk samlet på samme lokale er jo på en måte dømt til å gå galt. Det skal ikke mye til før noen ryker i tottene på hverandre, og ballet skal jo være en litt staselig og ordentlig ordning, ikke bare et random rølpefyll.
Jeg synes egentlig det er like greit at det blir bråk på slike "ball". Bedre det enn at fjortisjentene får oppfylt sine askepottfantasier.
Hva FAEN, GordonFreeman?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av GordonFreeman
Jeg synes egentlig det er like greit at det blir bråk på slike "ball". Bedre det enn at fjortisjentene får oppfylt sine askepottfantasier.
Vis hele sitatet...
Du syns det er bedre at folk slår hverandre helseløse enn at småjentene får seg litt natteskos? Interessant synspunkt må jeg si.
Mener lokalene til dette ballet var gratis, fordi det var servering.
Hørte at de leide inn politivakter i stedet for vektere, wonder why..
Men uansett må de ha gått i klinkende pluss.

Mener det er en del som har "bursdagsbesøk" på C49 med gratis leie av hele lokalet. (Ble invitert en gang.) Så en reklameposter om dette for en stund siden, men jeg leste ikke det som stod med liten skrift.
Skoleballet hørtes jo drit fett ut... eneste minus var vel kulda.. vårt ball besto av alkotestere, natteravn som stod å vakta sånn at ingen skulle gå ut av skoleområdet, de tok til å med å bandt tau rundt det lille stedet vi hadde å være på.... håper balle på vidregående blir bedre........
Juleball tar av helt.. kjenner noen som skulle ankomme i helikopter..

De ble selfølgeig nektet.