Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2771
Så har etter tid adoptert flere tanker rundt nettopp cannabis, og har tenkt mer og mer rundt og prøve det, men ønsker jo ikke bryte loven, så jeg venter ivrig på legalisering. (Må for tiden bevare ryktet som veterinær, er ikke helt sikkert jeg blir kjent som den hyggelige veterinæren som hjelper litt rundt om jeg samtidig er legaliseringsforkjemper)

Jeg ønsker og vite om dette forholdet jeg planlegger og få blir ett "greit" forhold, og om en grei startingdose/metode:

Jeg tenkte og kun ta en "dose" med cannabis innimellom, i helgene, uten noen andre former for rusmidler innabords mens jeg bruker/ruser meg på det.
Jeg tenkte og kun forholde meg til cannabis og ikke bruke det som en "gateway" drug, ellers er cannabis i mitt hode relativt ufarlig, men det skal ikke undervurderes.

Og hva tror dere er en grei "dose" og en grei måte og innta denne på for en mann på ca. 1,85, og 85kg, som trener ofte, og burde jeg samtidig bruke det etter jeg har trent eller burde jeg være fullt uthvilt?
Å planlegge hvordan og hvor ofte du skal bruke det er jo dumt når du ikke vet om du liker det da du ikke har prøvd det ut før. Er svært mange som ikke liker rusen cannabis gir, og du vet jo aldri om du er en av de.
Men det høres ut som et greit "forhold" til stoffet hvis du ender opp med å like det hvertfall, og jeg som selv ikke røyker engang hadde ikke brydd meg hvis du hadde røyket i helgene iblant og ikke latt det gå ut over jobb eller det sosiale.
Jeg for min del klarer meg fint på 0.2-0.5 gram, kvaliteten har mye å si.. Om du er sliten eller utvilt har ikke så mye å si, i verstefall riskerer du å sovne. Anbefaler deg å få med en til, rusen kan i verstefall bli så sterk at du freaker ut.
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Å planlegge hvordan og hvor ofte du skal bruke det er jo dumt når du ikke vet om du liker det da du ikke har prøvd det ut før. Er svært mange som ikke liker rusen cannabis gir, og du vet jo aldri om du er en av de.
Men det høres ut som et greit "forhold" til stoffet hvis du ender opp med å like det hvertfall, og jeg som selv ikke røyker engang hadde ikke brydd meg hvis du hadde røyket i helgene iblant og ikke latt det gå ut over jobb eller det sosiale.
Vis hele sitatet...
Er jo greit og ha en plan tenker jeg, omtrent samme som jeg har med alkohol, da jeg ikke liker rusen, men jeg liker smaken, så jeg elsker og blande det ut.

Sitat av subscribe Vis innlegg
Jeg for min del klarer meg fint på 0.2-0.5 gram, kvaliteten har mye å si.. Om du er sliten eller utvilt har ikke så mye å si, i verstefall riskerer du å sovne. Anbefaler deg å få med en til, rusen kan i verstefall bli så sterk at du freaker ut.
Vis hele sitatet...
Snakker vi da hallusinasjoner? Ønsker egentlig bare sterk nok rus til og slappe av, ikke sånn kjempesterk.
hasj er sunt, du vil bli frelst og lykkelig, og ha et evig fantastisk liv, der alt er gull og diamanter, det er det eneste jeg kan beskrive i skrivenes stund.
Sist endret av Malamutt; 3. september 2012 kl. 21:35.
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Malamutt Vis innlegg
hasj er sunt, du vil bli frelst og lykkelig, og ha et evig fantastisk liv, der alt er gull og diamanter, det er det eneste jeg kan beskrive i skrivenes stund.
Vis hele sitatet...
Høres ut som om du har det moro


Kos deg mate
Bare drit i det, det er ikke så forbanna spennende.
Jeg synes det er chill innimellom å ta seg en blås, men som med all rus synes jeg det bare er bortkastet tid når alt kommer til alt.
Finn på noe gøy med kompiser i stedet, og om kompisene må ha alkohol/rus for å ha det gøy så skaffer du deg heller noen nye kompiser (:

Om du bestemmer deg for å prøve bør du ha med deg en som har røykt før, og røyk heller lite om gangen enn å hive deg rett på bongen. En svak joint er en grei plass å begynne, ta heller å prøv deg frem.
Ikke alle får effekt de første gangene heller, du som har medisinsk innsikt har nok ingen problemer med dette.

Jeg mener det bare er tull å hige etter noe rus, man kan forsåvidt risikere at man blir psykisk avhengig.
Om du drikker alkohol fordi det "smaker godt" skjønner du sikkert hva jeg mener (;
Sitat av PapaJo Vis innlegg
Snakker vi da hallusinasjoner? Ønsker egentlig bare sterk nok rus til og slappe av, ikke sånn kjempesterk.
Vis hele sitatet...
Slike ting varierer fra person til person og på type cannabis. Hallusinasjoner har jeg opplevd kun et fåtall ganger, men de har aldri vært så sterke at jeg ikke har klart å kontrollere sinnet.. Mange tror jeg prater piss da jeg har fortalt om disse hallusinasjonene, derfor ville jeg også tippe at dette er noe de færreste opplever.. En avslappende følelse med godt humør og sterkere inntrykk, det er vel det vanligste.. Men det kan alltids ta en lei vendig, gi deg en dårlig tur. Det meste kommer an på din dagsform(humør og psyke) og omgivelsene..
Vei opp 0,3g hasj, varm og bland i en sigarett(ta ut de største tobakksbladene) og rull opp! Røyk halve(om ikke bare noen trekk) og stump den, vent på feeling, går det greit så er det bare å slappe av og hvis ikke røyk resten/rull en til!

Prøv deg fram
Bør ikke være problematisk å bruke det etter trening. Heller positivt, med tanke på at hjernen er litt mer våken og positiv etter en treningsøkt. Rull ca 0.3 - 0.4 gram i en joint, blandet med tobakk om du vil at den skal brenne bedre.
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Bare drit i det, det er ikke så forbanna spennende.
Jeg synes det er chill innimellom å ta seg en blås, men som med all rus synes jeg det bare er bortkastet tid når alt kommer til alt.
Finn på noe gøy med kompiser i stedet, og om kompisene må ha alkohol/rus for å ha det gøy så skaffer du deg heller noen nye kompiser (:

Om du bestemmer deg for å prøve bør du ha med deg en som har røykt før, og røyk heller lite om gangen enn å hive deg rett på bongen. En svak joint er en grei plass å begynne, ta heller å prøv deg frem.
Ikke alle får effekt de første gangene heller, du som har medisinsk innsikt har nok ingen problemer med dette.

Jeg mener det bare er tull å hige etter noe rus, man kan forsåvidt risikere at man blir psykisk avhengig.
Om du drikker alkohol fordi det "smaker godt" skjønner du sikkert hva jeg mener (;
Vis hele sitatet...
Det at rus er bortkastet tid, men man lever da bare en gang (YOLO liksom (hent rifla))


Det at man ikke merker full effekt de første gangene er jeg klar over, og har allerede bestemt meg for og starte med en lett liten en, for å så bevege meg litt opp.

Skal kun bruke det for å slappe av, som ett alternativ til og bruke ett par tilkoblinger for å kunne proppe i meg piller. (legemiddelutdanning ftw.)

Sitat av subscribe Vis innlegg
Slike ting varierer fra person til person og på type cannabis. Hallusinasjoner har jeg opplevd kun et fåtall ganger, men de har aldri vært så sterke at jeg ikke har klart å kontrollere sinnet.. Mange tror jeg prater piss da jeg har fortalt om disse hallusinasjonene, derfor ville jeg også tippe at dette er noe de færreste opplever.. En avslappende følelse med godt humør og sterkere inntrykk, det er vel det vanligste.. Men det kan alltids ta en lei vendig, gi deg en dårlig tur. Det meste kommer an på din dagsform(humør og psyke) og omgivelsene..
Vis hele sitatet...
Da er vel dette etter litt sterkere doser også? Tenker kun og ta smådoser

Sitat av cloudyminded9 Vis innlegg
Vei opp 0,3g hasj, varm og bland i en sigarett(ta ut de største tobakksbladene) og rull opp! Røyk halve(om ikke bare noen trekk) og stump den, vent på feeling, går det greit så er det bare å slappe av og hvis ikke røyk resten/rull en til!

Prøv deg fram
Vis hele sitatet...
Sigarett og tobakk er jeg ikke stor fan av. (Far som døde av lungekreft pga. røyk, samme grunn til at jeg tar alt av rusmidler lett)

Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Bør ikke være problematisk å bruke det etter trening. Heller positivt, med tanke på at hjernen er litt mer våken og positiv etter en treningsøkt. Rull ca 0.3 - 0.4 gram i en joint, blandet med tobakk om du vil at den skal brenne bedre.
Vis hele sitatet...
Liker ikke tobakk, så da får det bare brenne ille

Da får jeg prøve den dosen. (krysser fingrene for legalisering)
Det forholdet du utvikler til cannabis dreier seg mer om hvordan du er som person og hvor flink du er til å sette grenser på deg selv.

Slik jeg tenker så er det ingenting man kan ta som en selvfølge når det kommer til å prøve. Kanskje liker du det litt, kanskje for du negative tanker rundt det å bryte loven eller kanskje elsker du det!

Faktisk er det mange scenarioer rundt det å røyke, så jeg vil anbefale deg å prøve det ut hvis du ikke kjenner deg engstelig rundt hele greia. Tenker nok ikke det vil bli legalisert med det første.
Sitat av PapaJo Vis innlegg
Da får jeg prøve den dosen. (krysser fingrene for legalisering)
Vis hele sitatet...

Så du skal ikke teste cannabis før det blir legalisert? Da må du nok vente enn 20 - 30 år... :P
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Smetown Vis innlegg
Det forholdet du utvikler til cannabis dreier seg mer om hvordan du er som person og hvor flink du er til å sette grenser på deg selv.

Slik jeg tenker så er det ingenting man kan ta som en selvfølge når det kommer til å prøve. Kanskje liker du det litt, kanskje for du negative tanker rundt det å bryte loven eller kanskje elsker du det!

Faktisk er det mange scenarioer rundt det å røyke, så jeg vil anbefale deg å prøve det ut hvis du ikke kjenner deg engstelig rundt hele greia. Tenker nok ikke det vil bli legalisert med det første.
Vis hele sitatet...
Hmm, om det blir før legalisering tar det nok en lang tenkeperiode, da jeg ikke helt ønsker straff pga. noe tilnærmet uskadelig som jeg gjør på fritiden.

Det med grenser er jeg god med, setter ganske strenge for meg selv daglig.

Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Så du skal ikke teste cannabis før det blir legalisert? Da må du nok vente enn 20 - 30 år... :P
Vis hele sitatet...
Det er planen, leste nylig om større og større bevegelser, og flere som spådde om legalisering innen 4-5 år.

Det er da alltids det store utland.

(Har en reise planlagt til neste år med kjæresten, om dere forstår hur jeg går der )
De gangene jeg har blitt mest rusa, er de gangene jeg har røyka minst.. Hvorfor? Fordi jeg deretter har forventet minst også.. Forventningene spiller større rolle enn mengde!
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Trådstarter
Sitat av subscribe Vis innlegg
De gangene jeg har blitt mest rusa, er de gangene jeg har røyka minst.. Hvorfor? Fordi jeg deretter har forventet minst også.. Forventningene spiller større rolle enn mengde!
Vis hele sitatet...
Møter alltid nye russtoffer med ærefrykt, så det blir null problem.
Iforhold til det om at man ikke har spesiel tlyst til å bryte noen lover, har du vurdert å bare ta en tur til Amsterdam en gang? Er vel egentlig ingenting som stopper deg fra det ?
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Trådstarter
Sitat av fishfuze Vis innlegg
Iforhold til det om at man ikke har spesiel tlyst til å bryte noen lover, har du vurdert å bare ta en tur til Amsterdam en gang? Er vel egentlig ingenting som stopper deg fra det ?
Vis hele sitatet...
Var vel egentlig det jeg hintet til litt over:

Sitat av Meg :D
Det er da alltids det store utland.

(Har en reise planlagt til neste år med kjæresten, om dere forstår hur jeg går der )
Vis hele sitatet...
Sitat av PapaJo Vis innlegg
Var vel egentlig det jeg hintet til litt over:
Vis hele sitatet...


Husk at du fortsatt bryter loven når du røyker i Amsterdam da. Sjansen for å bli tatt er jo ekstremt liten, men kommer du hjem og blir møtt av en urinprøve så vil du få bot om de påviser THC i urinen.
Åja, var vist litt rask der
TS bør vite at han støtter en omfattende illegal aktivitet rundt om i verden,som bidrar til å skape mye faenskap. Hold deg til alkohol, stay safe
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Trådstarter
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Husk at du fortsatt bryter loven når du røyker i Amsterdam da. Sjansen for å bli tatt er jo ekstremt liten, men kommer du hjem og blir møtt av en urinprøve så vil du få bot om de påviser THC i urinen.
Vis hele sitatet...
Det er vel kanskje ikke så ofte det skjer? (håper håper håper)

Om den støyten kommer da blir det nok den støyten jeg må ta, tenkte egentlig og ta en ukesferie og kun kose oss med den slags første/andre dagen, varer det da til avreise?

Sitat av Fritenker Vis innlegg
TS bør vite at han støtter en omfattende illegal aktivitet rundt om i verden,som bidrar til å skape mye faenskap. Hold deg til alkohol, stay safe
Vis hele sitatet...
Om jeg hadde støttet en slik illegal aktivitet hadde jeg vel heller tydd til dealeren på hjørnet enn å ta meg stresset med reise til utlandet eller venting til legalisering?
Du trenger ikke planlegge røykerutinene dine nå hvis du venter på legalisering. At det skjer i Norge ligger nok ganske langt fremme.
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skateward Vis innlegg
Du trenger ikke planlegge røykerutinene dine nå hvis du venter på legalisering. At det skjer i Norge ligger nok ganske langt fremme.
Vis hele sitatet...
Vil ikke kalt det planlegging av røykerutiner, heller spørsmål om de er "sunne" rutiner.

Det er jo også mye blest i statene med mange organisasjoner ol., så det er vel bare og vente.
Sitat av PapaJo Vis innlegg
Vil ikke kalt det planlegging av røykerutiner, heller spørsmål om de er "sunne" rutiner.

Det er jo også mye blest i statene med mange organisasjoner ol., så det er vel bare og vente.
Vis hele sitatet...
De fleste som har et positivt syn på cannabis vil nok være enig i at det forbruket du snakker om er ganske uskyldig og på noen måter "sundt". Poenget mitt er at en nyfødt unge ikke planlegger hvordan han skal drikke når han blir 18. Det er meningsløst for når han først har fylt 18 har meningene hans forandret seg på et eller annet vis uansett.

Men for all del, det er lov å drømme om dagen det blir legalisert og vi alle kan nyte det uten problemer
okei, hvis du ikke liker tobakk finnes det andre herbs(tobakkserstattere) som kun er urter og mye mindre skadelig for lungene.

Hvis ikke kan du ta en bit hasj, dytt den på en binders som du har formet slik at en pinne(med hasjen på toppen) stikker til værs. Tenn på biten, la den brenn litt, blås forsiktig ut og sett glass over! Suge-rør under glasset og sup i deg.

Ellers bare rasp opp litt hasj, trykk i ei pipe og fyre på noen gang mens du super i deg! funker det og
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Trådstarter
Sitat av cloudyminded9 Vis innlegg
okei, hvis du ikke liker tobakk finnes det andre herbs(tobakkserstattere) som kun er urter og mye mindre skadelig for lungene.

Hvis ikke kan du ta en bit hasj, dytt den på en binders som du har formet slik at en pinne(med hasjen på toppen) stikker til værs. Tenn på biten, la den brenn litt, blås forsiktig ut og sett glass over! Suge-rør under glasset og sup i deg.

Ellers bare rasp opp litt hasj, trykk i ei pipe og fyre på noen gang mens du super i deg! funker det og
Vis hele sitatet...
Hmm, far hadde en pipe han aldri brukte, kanskje den kan komme i bruk da

Jaja, takker for alle tips dere freaks ga meg
Denne koster en 1000lapp, men er vel verdt pengene hvis du ikke ønsker å røyke: http://www.magic-flight.com/launch-box.php

Med den så slipper du sneiplukt på fingrene, røykånde og ikke minst at det ikke lukter noe når du bruker den. (dvs, det lukter jo av produktet du bruker, men ingen vedvarende lukt av dampen)
Sitat av Fritenker Vis innlegg
TS bør vite at han støtter en omfattende illegal aktivitet rundt om i verden,som bidrar til å skape mye faenskap. Hold deg til alkohol, stay safe
Vis hele sitatet...
1. Det er den norske narkotikapolitikken som støtter en omfattende illegal aktivitet, som bidrar til å skape MYE faneskap.

2. ja ikke sant, stay safe, drink alcohol!
Sitat av Fritenker Vis innlegg
TS bør vite at han støtter en omfattende illegal aktivitet rundt om i verden,som bidrar til å skape mye faenskap. Hold deg til alkohol, stay safe
Vis hele sitatet...
Jada, og Coca-Cola suger ut grunnvannet i India. Spar oss for piss som ikke egang er vagt knyttet til topic.

Til trådstarter; du kommer nok aldri til å bli tatt, og sjansen for at du utvikler et problem er også relativt liten. Selvfølgelig kan du ende opp som heroinist, på samme måte som at du kan bli most av en buss i løpet av de neste 10 timene. Bare se deg for og bruk litt vett så går det nok greit, det og.