Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1200
Hallo, helt siden jeg ødla G500 musa mi har jeg brukt en standard compaq datamus. Og med denne så beveger pilen på skjermen seg helt ned i venstre hjørne, så opp, også til høyre hvor den da blir stående helt til jeg flytter på datamusa. dette skjer på ca 1 sekund hvert 5 min, noenganger går den også bare rett opp, så når jeg gamer CS så skyter jeg plutselig på fuglene...

noen ideer hva dette kan være? Tenkte å kjøpe G500 idag, men jeg kommer ikke til å gjøre det hvis jeg ikke finner ut av problemet.

Musa er vel koblet til sånn egen kabel bak (ikke USB, husker ikke hva det heter)

takk for forhånd
Er musa optisk eller kule?
Om den er optisk kan du prøve å renske opp under musa der det røde lyset er.
Er det kule kan du ta ut kula og fjerne støv/skit rundt sensorene (selv om det ikke forklarer plutselige voldsomme bevegelser)
Got root?
Trådstarter
Den så ganske ren ut, det er optisk. jeg må ikke åpne opp musa?
Har den alltid vært slik, eller skjedde det nylig? Har du prøvd forskjellige musematter?
Hvilket underlag ligger musa på?

Anbefaler og bruke ei god musematte. Dårlig underlag gjør at de fleste optiske muser klikker i vinkel
Er musematten blank?
dette kan forklare plutselige bevegelser
I følge folk som jeg har funnet på google med søket "mouse problem sudden movement":
Har du installert gamebooster?
Bruker du usb-lydkort evt. headset?
Andre uvanlige "dingser"?
Er de "glide" bitene under musa nedslitte eller borte?
Er PS/2 ledningen og koblingen helt feilfri?
Nyeste drivere til skjermkort?
Chipset drivere installert?
Står sensitivty instillingen i windows på noe annet enn "trinn 6" og disablet mouse accelration?
Got root?
Trådstarter
Har jallamatte som jeg kjøpe for 50 kr eller no' skal kjøpe

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340936

Tror du dette kan hjelpe ? Skal prøve å game CS uten musematte
Hadde det samme problemet med min mx518. Er kabelen som har startet å ta kvelden
Gi det noen dager. Så er problemene mye værre
Logitech har DEN BESTE garantiordningen!

Send inn et klageskjema, og du vil motta en ny mus innen kort tid.

Om du er uheldig, så vil det komme en kar fra USP på døren din og spørre om å få ta med den gamle musen. (For at de skal kunne gjenbruke den)
Got root?
Trådstarter
Sitat av mroj Vis innlegg
Logitech har DEN BESTE garantiordningen!

Send inn et klageskjema, og du vil motta en ny mus innen kort tid.

Om du er uheldig, så vil det komme en kar fra USP på døren din og spørre om å få ta med den gamle musen. (For at de skal kunne gjenbruke den)
Vis hele sitatet...
hvor sender jeg inn klageskjema?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
logitech.no
Got root?
Trådstarter
Sitat av FatMan Vis innlegg
logitech.no
Vis hele sitatet...
Har de egen side for det? Eller skal jeg sender inn på technical support?
Got root?
Trådstarter
Okey, da har jeg kontaktet Logitech, og de vil ha den inn for prøving. Men iogmed at jeg har rage på det noen ganger, så funker ikke museknappene, og scrollknappen er HELT fucka...

Tror dere dette går greit? Hva skjer hvis de skylder på meg? Må jeg betale noe hvis de skylder på meg? Hvor nøye er de?
Sitat av Androyd Vis innlegg
Okey, da har jeg kontaktet Logitech, og de vil ha den inn for prøving. Men iogmed at jeg har rage på det noen ganger, så funker ikke museknappene, og scrollknappen er HELT fucka...

Tror dere dette går greit? Hva skjer hvis de skylder på meg? Må jeg betale noe hvis de skylder på meg? Hvor nøye er de?
Vis hele sitatet...
Dersom det er synlige fysiske skader som tilsier at det er brukt vold mot musa, vil du måtte kjøpe ny.

You see what I did there?
Got root?
Trådstarter
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Dersom det er synlige fysiske skader som tilsier at det er brukt vold mot musa, vil du måtte kjøpe ny.

You see what I did there?
Vis hele sitatet...
Ja, I did see it. Det er ikke noe fysiske skader, det funker å trykke inn alle knappene bortsett fra scrollknappen, den funker det ikke å trykke ned. Det må være den eneste skaden de egentlig kan legge merke til -> at scrollknappen ikke funker å trykke ned og bruke.

Ellers ser den helt vanlig ut, og laseren fungerer.
Sitat av Androyd Vis innlegg
Ja, I did see it. Det er ikke noe fysiske skader, det funker å trykke inn alle knappene bortsett fra scrollknappen, den funker det ikke å trykke ned. Det må være den eneste skaden de egentlig kan legge merke til -> at scrollknappen ikke funker å trykke ned og bruke.

Ellers ser den helt vanlig ut, og laseren fungerer.
Vis hele sitatet...
Sålenge det ikke er noen synlige skader, kan du også nevne i garantimeldelsen at scrollen også har sluttet å fungere. Da blir det mer troverdig, enn om du lar vær å nevne den.
Got root?
Trådstarter
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Sålenge det ikke er noen synlige skader, kan du også nevne i garantimeldelsen at scrollen også har sluttet å fungere. Da blir det mer troverdig, enn om du lar vær å nevne den.
Vis hele sitatet...
jeg har snakket med de i det siste, siste mail jeg sendte var bevis for kjøp, og noe info om meg. Når svarte de med skjema jeg skulle fylle ut for å sende til UPS, jeg svarted med å si at scrollknappen ikke fungerte. Det jeg fikk til svar var hele skjemaet på nytt...