Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 5556
Nå er det ikke lenge igjen, for de som skal på årets begivenhet på Roskilde i sommer!! Programmet er lagt ut. Formeninger om den?

Hva gleder vi oss til, og hva er det som er verdt å få med seg?

ROSKILDE BLIR SÅ BRA! (tuborg)
Jeg er jævlig klar, og er synes line-up er VELDIG bra, selv om det ikke er så mange band jeg hører "aktivt" på.
Var der i fjord og det var en sinnsyk opplevelse! håper jeg klarer å komme meg ditt i år også!
Bare jeg slipper å stå 4 timer i kø i den værste solsteika for å komme inn :P
i`ll be there!!

klovner i kamp og røyksopp!! skal ture så jævli mye mer enn i fjor....
Jeg skal nok ned for første gang. Er ikke SÅ sykt fornøyd med programmet som man kunne vært, men hey: Faith no more, Nine inch Nails, Oasis, Slipknot, Fleet Foxes og Katzenjammer skal definitivt oppleves.

Edit: + Pet Shop Boys, of course.
Sist endret av Sjølvaste; 8. mai 2009 kl. 02:24.
programmet er greit nok det!
Men etter min mening så er artistene 1/3 av morroa der, kunne fint dratt ditt med bare en artist som jeg liker.
et lite tips ang konsertene! få med dere alle de dere vil se om mulig! vis ikke kommer dere til å angre!!!

Jeg var for fløtepus å valgte å være med dama i leieren isteden for å høre på chemical brothers, var ikke så kult å ligge i telte å høre på det syke livet fra konserten, angrer heftig på at jeg ikke fikk med meg den... var en av de beste konsertene der i fjord tror jeg.

Hvor hadde dere leier i fjord foresten ?
Jeg lå på p campen, den store sirkelen..
Var bra der, ikke for mye liv og ikke for lite, men var et stykke unna ting.
Sist endret av sykofant; 8. mai 2009 kl. 02:34.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Jeg har begynt å pakke sekken Er ikke så mange band jeg gleder meg til, men jeg har ikke inngående bekjentskap til så mange av de som spiller. Skal få med meg Nick Cave og Volbeat, det er det eneste som er spikra. Ellers skal jeg kose meg med masse pils, litt god hasj, og kanskje få en jomfrutrip på noe psykedelisk også.

Blir konge tur none the less!
Dead Mau5, röyksopp, trentemøller, faith no more og nick cave and the bad seeds er blant annet noen jeg gleder meg til å se!!
BARE 46 DAGER IGJEN!!
Har vært på Roskilde 4 år, men var ikke der i fjor og ser ikke ut til at det blir noe i år heller. Men for alle hiphopinteresserte: Få med dere Malk De Koijn. Dette er en dansk rapgruppe, sannsynligvis den mest applauderte, som har vært oppløst, men som kommer tilbake for en siste konsert. Skulle gitt mye for å få med meg den. I tillegg bør alle som er glad i beats sjekke ut Den Sorte Skole. Pensum.
Noen som sa "treff" forresten? Kommer nok til å være en plass i nærheten av service senter east.

Dersom det er noen som skal første året: Fyr løs med spørsmål. Er endel her (inkl. meg) som har vært på tur før. :P
Jeg leste litt rundt på roskilde.festival.dk for å gjøre meg litt kjent med hva jeg skal på, men så snublet jeg over noe rart. Det sto at det er 18 års grense på alkohol!
http://www.roskilde-festival.dk/praktisk/#c4349

Stemmer dette, har de forandret aldergrensen til 18 år? Da er jo halve gleden med festivalen borte :/
Sist endret av skopusser; 14. mai 2009 kl. 21:58.
tviler på at de tar seg tid til å se på legget ditt inne på festival området, eller så kan du altids dra til roskilde by og kjøpe der, der er det jo 16 års grense.
Sist men ikke minst, du finner garantert noen som er villige til å kjøpe for deg på campen.

Er egentlig ikke noe å bry seg om, det ordner seg

er en del kule artister der som jeg skal få med meg! syns det er flere bra artister som skal ditt i år en i fjord!

Noen som har tips om hvor det er bra å campe ? lå på p campen i fjord og det var ikke så sinnsykt mye liv der og det var laaangt å gå til butikkene, dusjen og festival området
Så det er fortsatt 16 års grense i dagligvare butikker?
Trur eigentleg ikkje det vil ha så mykje å sei om det er 16 eller 18 på pils. Ofte er det så pass kø i ølbodene at dei tvilsomt gidder å sjekke legg. Og om dei sjekker legg er det ikkje verre enn å spør nærmaste person. Folk på roskilde er stort sett hyggelige og villige til å hjelpe. Og eit tips til folk som reiser for første gong: Er ikkje vits å tenke at man skal gå på konsert fra morgon til kveld. Etter mi meining vertfall. Er så mykje å gjere og så ekstremt mykje festing. 1-3 band man har spesielt lyst å sjå kvar dag er nok. Kjekt å sjekke ut nye band. Evt. berre gå rundt å vere kul. Pluss at det er verdt å droppe litt dårligare konsertar for å få gode plassar på dei store konsertane.
Skal nedover for første gang iår
Gleder meg sinnsykt til røyksopp og oasis ^^
Første året på Roskilde er alltid kjekt. Blir så ekstremt overraska over alt det er å gjere. Så for alle nye, gled dykk. Den som er skuffa etter å ha vore på Roskilde har gjort eit eller anna alvorleg feil. Eigentleg bra gjort.
Eit ekstra tips til både nye og gamle Roskildefolk: Ta ein tur på restauranten Jensens bøfhus og kjøp frukostbiffen. Er eit godt måltid og himmelsk godt. Jensens bøfhus finnest vel mange plasser i Danmark, men den i Roskilde har ein ting mange av dei andre ikkje har, nemlig fantastiske damer. :P Testa ut for første gong i 07. Når vi reiste ned i 08 var det eit ting alle som var der i 07 var einige om, nemlig om å reise på Jensens bøfhus. Beste biffen nokon sinne!
Klovner i kamp, coldplay, slipknot... fett på... go peising
Hvordan camp vil folk påstå er den som er best å bo på? Jeg var på 7/11 å henta billetten min i går. Hva vil det si når man bestilte sånn billett med "tent a little?" Jeg gjorde ikke dette fordi jeg regnet med at jeg får camping på den vanlige billetten også?
finner ikke noe tent a little på festifal siden, get a tent er isåfall sånn at du får et ferdig oppsatt telt, vis det er det du mener.
Vis du betalte 1800kr og noe for billetten så er det sånn at du kan finne et random camp område inne på campen, campen er delt opp på kartet i masse små ruter, en sånn rute er en plass som du kan campe på.
Jeg skal ned dit første gang i år. Gleder meg sykt, særlig til Black Dice!
Jeg gleder meg som rakkern Får håpe vi tilfeldigvis camper ved siden av psykonauter i år og.
Skal i år! For første gang og jeg gleder meg veldig mye til spesielt klovner i kamp!
Dæven, snart bare en mnd igjen! Gleder meg nå, har ikke vært der siden 06

Er det noen andre her som har planer om å kjøre ned forresten? Kjører selv nedover fra Trheims-området en eller annen gang mellom den 26. og 27., kunne vært fett å kjøre flere sammen.
Lage Roskilde-konvoi, høhø.

Mekka en facebook-gruppe for å sjekke ståa: http://www.facebook.com/group.php?gid=96542608448
Sitat av skopusser Vis innlegg
Jeg leste litt rundt på roskilde.festival.dk for å gjøre meg litt kjent med hva jeg skal på, men så snublet jeg over noe rart. Det sto at det er 18 års grense på alkohol!
http://www.roskilde-festival.dk/praktisk/#c4349

Stemmer dette, har de forandret aldergrensen til 18 år? Da er jo halve gleden med festivalen borte :/
Vis hele sitatet...
En kompis av meg ble nekta å kjøpe øl inne på "konsert-området" fordi han var 17...Vi gikk bare til neste sted, også var det kewl.

Neurosis,Fleet Foxes,Gojira,Isis... for awesome!
Sitat av magga2k Vis innlegg
Hvordan camp vil folk påstå er den som er best å bo på? Jeg var på 7/11 å henta billetten min i går. Hva vil det si når man bestilte sånn billett med "tent a little?" Jeg gjorde ikke dette fordi jeg regnet med at jeg får camping på den vanlige billetten også?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk inntrykk av at det var høyest konsentrasjon av nordmenn på B og C i fjor, altså vest. Selv var jeg på P, som ca. er nøyaktig motsatt side av hele området, og gjentar det i år.

Du får camping på vanlig billett, men ikke ferdig-oppsatt telt på kjedelig sted
Jeg er egentlig ihuga roskilde-fan, men rock werchter blir så utrolig mye bedre i år at jeg heller hadde dratt dit. Roskilde sitt program er jo nesten provoserende dårlig i forhold. Nå blir det desverre ingen festivalsommer for meg i år, så samme kan det være.
31 dager og 5 timer igjen. En måned så ruller det faen meg løs. OMG. dette blir faktisk en helt crazy festivalsommer!!

ROSKILDE!!!!!!Jeg har planer om å ligge på vestsiden ihvertfall...siden jeg kjenner mange folk som camper på c.
Trentemøller og deadmau5 kommer til å ta hele kaka, og resten av bakeriet også.

nFF-treff på roskilde i sol-alkohol-diverse-fjærn-rus????:-D
GLEDER MEG SÅÅÅÅ SYKT!
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Skal selvsagt ned. Blir 2 gangen. Gleder meg som en unge!

Kan nevne at det er 16 års-grense på ALT av alkohol, og 18 års-grense på tobakk.
Inne på selve området er det 18års-grense på alkohol også, men det er en teoretisk regel, og bare det.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av Deci Vis innlegg
Jeg gleder meg som rakkern Får håpe vi tilfeldigvis camper ved siden av psykonauter i år og.
Vis hele sitatet...
Jeg er førstegangsreisende og debutant-psykonaut, hadde vært hyggelig å møtt folk med rimelig like interesser?

Vi blir en gjeng på 4 gladgutter, med 2 store telt på get-a-tent området. Håper å se noen freakere der nede?
Vet noen om det er lett å skaffe hasj på festivalplassen og om dette blir sett strengt på av arrangører? :P
Førstegangstur med noen kamerater og tenkte kanskje å score noe pot eller hasj vist det er mulig.
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Vi blir en gjeng på 4 gladgutter, med 2 store telt på get-a-tent området. Håper å se noen freakere der nede?
Vis hele sitatet...
Absolutt

Sitat av Indebo Vis innlegg
Vet noen om det er lett å skaffe hasj på festivalplassen og om dette blir sett strengt på av arrangører? :P
Vis hele sitatet...
Si det sånn at i løpet av en konsert blir det nok tent noen hundre joints. Du kommer til å bli overrasket over hvor mange ganger du plutselig lukter noe kjent Det er lett tilgjengelig, men ta forsåvidt med så mye som mulig selv. Arrangørene har mer fokus på hardere dop, men det går mest i holdningskampanjer.

Apropos hardere rusmidler, noen som vet hvordan det gikk med nordmannen som kom i koma i fjor?
Hadde vært jævlig fett å dra på Roskilde, men desverre så får jeg ikke dratt denne sommeren...
Jeg har nettop orga penger og fri sånn at jeg kan dra nedover, og jeg gleder meg som en idiot!!!! Var i fjord, på C camp som var digg, nært toget og nært konsertområdet

Ang. han i koma i fjord så har jeg ei venninne som var i samme camp som han, kan spørre.

Hvis det blir nFF treff er jeg der, men hvis det blir like varmt som i fjord, og treffet er på east gidder jeg alldeles ikke. Prøvde å gå fra C til innsjøen i fjord, men kom ikke lengre enn brua for det var så jævlig varmt!

Gleder meg som en unge
Hei jeg lurer på om det er noen som vet hvor det er best å campe?? Det er første gang jeg drar til roskilde så er keen på å være et sted som ikke er så langt fra konsert området men også safe hvis det begynner å reine!! har hørt at E campen er bra, ved vestinngangen? stemmer det?

setter pris på svar
ops så nå at du skrev at c campen var bra!
Hei!

Har nå fått buss bilettene mine til campen (festivalbussen)
Står at den går fra oslo galleri, samme som bussterminalen dette ja? xD
vil bare få litt klarhet :P
hei
Hvor kan jeg bestille biletter til denne festivalbussen?
Og hvor mye koster det?
http://gobybus.no/ var der eg fann billettar i alle fall. Festivalbussen frå Oslo og heilt fram til inngangen koster 400 trur eg. Sjølv tar eg buss frå Oslo til København for 177 kroner og tog derifrå til Roskilde.
Har store planer om å komme meg på Roskilde i år! Lurer i den forbindelse på et par ting:
Noen som har testa teltene man kan forhåndsbestille? er dette bare skrot eller er dem godt brukbare og noe å samle på for ettertiden?

Finnes det noen nettside der man kan planlegge en togreise fra Norge og nedover?

Hvilken camp er den desidert beste med tanke på nærhet til konsertene, øl og dusj?=)
Fannt da http://plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/en?L=profi& siden for å planlegge togreise! Ser ut til å fungere veldig fint! Bare synd at det går en dag over tiden hvis jeg skal reise fra Bodø oh bruke 10dagers interrail-bilett! Eventuellt kan jeg kutte en dag av warmupen, men føler ikke at det er noe alternativ iogmed at dette er første gangen osv....

Står vel egentlig igjen med bil eller fly da!

Ps: Kan noen fortelle meg hvordan jeg "binder" en link til et ord? som f.eks "DENNE linken"
har hørt at de telta bare er skrot og du kommer litt bort fra selve området vis du ligger i de telta.

Ang reise så kan du ta tog til oslo og buss fra oslo, direkte til roskilde
Mulig jeg har gullfiskhukommelse, men-men... Har lest igjennom tråden men kan ikke huske å ha fått med meg hvem det er som arrangerer disse bussturene?
Skal for første gang jeg også Hvordan er det å skaffe/nyte grønt der?
Folk selger ganske åpenlyst, men det er ikke helt Christiania heller. Røyking er det overalt.
Vel, da var bussen min (festivalbussen) avlyst!
Har bestilt nye biletter fra Swebuss express, og vil anbefale alle å gjøre det også!
virker som ett mye bedre selskap etter min mening... (vist ikke denne også blir avlyst da xD)

Roskilde skal jeg på samma faen
Klovner i kamp? hadde ikke de lagt opp a?
Sitat av Cheese Vis innlegg
Skal for første gang jeg også Hvordan er det å skaffe/nyte grønt der?
Vis hele sitatet...
når jeg var der i 01 var det en fyr som gikk fra telt til telt med en plate i hånda sammen med noen jointer. + at han hadde med seg en diger bærpose. Hører med spør du meg å nyte cannabis på festivaler..
Jeg tar fly til københavn fra Oslo så festivaltoget fra København til Roskilde! Det kosta utrolig nok bare 1000 kr tur retur. 300 kr til København og 700 hjem til Oslo igjen! Gleder meg sykt nå! Bare 4 dager og 11 timer til det braker løs! 1 uke i hælvette !