Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1327
Hei. Jeg er veldig interessert i techno/trance, og lurer på hvilke programmer jeg bør bruke for å lage slik musikk. Jeg syns ikke Ejay var noe spess, men... Noen tips hadde vært fint
Propellarhead Reason 3.0 er det jeg bruker. Du har ellers Cubase SX og Fruity loops (fl studio). Har hørt noen nevne cakewalk uten at jeg kan si noe om det.

Dette er vel i hovedsak programmer for sampling og utforminga av låta, men for å fikse mastering på låta kan det lønne seg å bruke flere apps.
FL Studio
Reason (En liten innføring)
Cubase / ProTools / Logic + VSTer

Midibrett er kjekt.
Trådstarter
Har dere noe som dere har lasta på nett, som jeg kan høre på ?

Hva har dere å si om Madtracker ?
jeg bruker : Fl Studio 6 Producer Edition + Vsti Plugins
helt greit program egentlig, funker fint
Fl Studio
Sist endret av Xelerator; 8. mars 2006 kl. 02:27.
Trådstarter
Må si jeg likte Fl Studio mest. Ganske brukervennelig

Men...Kom med ideer folk, og jeg sku likt å hørt musikken dere's!

Sleng opp link
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Trackere er kult det, men det er ikke mange som bruker det lengre,
gikk over til reason og protools for en stund siden..

Mange gode tips her

og vil du høre så trykk på linken i signaturen min.
Trackere burde du faktisk skeie litt innom i og med at det har en fin liten del av musikkhistorien.. sånn bare for å ha prøvd det :P Jeg gjorde det i fjor og kom på 4. plass i tracked compoen i tg..
bare send meg en pm så kan du få høre noe jeg har mekket med fl studio 6
DvN2k: Søk etter "innføring i reason" guiden her på nFF. Veldig god guide for nye reason brukere.
Det finnes også en pakke med en del video tutorials til reason 3.0. De går gjennom det grunnleggende og litt mer spesifikt på de forskjellige synthene.
Å den pakken heter? .
Reason 3.0 Tutorials. Fant torrent fil med den.
her er 2 beats jeg mekka i FL Studio 5

http://www11.nrk.no/urort/user/?id=40890