Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3512
Leste litt om at IPA kan brukes rekreasjonelt. Er cirka 2-3 ganger mer potent enn ethanol.. Men noen som vet om det er forbudt med isopropanol i Norge, og har erfart om dette går greit an å bestille fra utlandet?
Om tråden er feilplassert, gjerne flytt.. var litt usikker.
Sist endret av Deagleflyndre; 26. juni 2013 kl. 22:24.
Isopropanol forbinder jeg med blårens fra biltema, er det dette du tenker på?
IPA er vel Isopropyl alcohol,
Ikke Isopropanol?


Selvskudd xD bare glem det jeg skreiv.
Sist endret av Sterol91; 26. juni 2013 kl. 22:34.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
IPA er vel Isopropyl alcohol,
Ikke Isopropanol?


Selvskudd xD bare glem det jeg skreiv.
Vis hele sitatet...
Hehe, alle de tre er en og samme ting ja

Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Isopropanol forbinder jeg med blårens fra biltema, er det dette du tenker på?
Vis hele sitatet...
Det er det nok. Brukes gjerne til rensing av utstyr og slikt. Men regner med at den er blandet med diverse stoffer man gjerne ikke vil få i seg? Ikke det at isopropanol i utgangspunktet er noe bedre da..
"Blårens" fåes kjøpt hos din lokale malerforretning for ca. 60kr/L
De selger det rent på biltema, eneste ulempen er brekningsmiddel om du planlegger og drikke dritet.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
De selger det rent på biltema, eneste ulempen er brekningsmiddel om du planlegger og drikke dritet.
Vis hele sitatet...
altså, det inneholder bare isopropanol og ingenting annet? tenker liksom 99% IPA og 1% vann, noe som er det jeg finner på nettet. Samma hvor stor prosentdel som er IPA, så lenge resten er vann
Isopropanol konverteres til aceton i leveren, helt sikkert jævlig sunne greier.
Sist endret av Ole2005; 27. juni 2013 kl. 05:55.
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Leste litt om at IPA kan brukes rekreasjonelt. Er cirka 2-3 ganger mer potent enn ethanol..
Vis hele sitatet...
Ja, og i tillegg er det verdt å merke seg at man "peaker" allerede 30 minutter etter inntak.
Om man drikker dette som om det skulle vært alkohol, bare mer potent, vil det være stor fare for at man gå på en real smell.

Du kan forøvrig finne isopropanol i spylervæske også.


Sitat av Ole2005 Vis innlegg
Isopropanol konverteres til aceton i leveren, helt sikkert jævlig sunne greier.
Vis hele sitatet...
Her og her står det en god del informasjon om virkningene etter inntak av isopropanol.
Jeg hadde heller sverget til gulrøtter for å holde meg sunn.
Jeg bruker Isopropanol og salt for å rengjøre glassbongen min, beste rengjøringsmiddelet du får
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Jeg bruker Isopropanol og salt for å rengjøre glassbongen min, beste rengjøringsmiddelet du får
Vis hele sitatet...
Flotte greier. Da har vi flere bruksområder på samme stoffet :P
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
"Blårens" fåes kjøpt hos din lokale malerforretning for ca. 60kr/L
Vis hele sitatet...
Hvor da? Her koster den over 150kr/l (Jernia) og på en Flügger så hadde de det ikke. Bruker en del til rens av elektronisk utstyr så skulle gjærne vist hvor jeg finner det til 60 kr /l. På Biltema finner jeg den heller ikke?
Sist endret av optikom; 7. juli 2013 kl. 13:09.