Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1049
Når er det tidligste på året man kan bli kalt inn i millitæret? (når jeg er ferdig på videregående i juni)

Har hørt 19. juli, kan det stemme?
Ring de og spør.

"For spørsmål om verneplikt, sesjon, førstegangstjeneste, heimevernstjeneste eller internasjonal tjeneste
Telefon: 03003 (08.00-15.00)
E-post: "
takk, men en annen ting:
Er det noen som vet ca når man får innkallelsesbrevet? Mars? Når ble dere kalt inn?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Er i god tid før innrykk du får det brevet. Du får det nok i løpet av mars/april dersom du blir innkalt til sommeren. Vet du at du i det hele tatt blir innkalt?

Forøvrig: http://www.mil.no/felles/vpv/start/f...575&source=ftd
Sist endret av thomasf; 4. februar 2009 kl. 23:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
blir uansett innkalt ja.. fikk 10/10 på sesjon i tillegg til at jeg sa at jeg ville.
Sitat av beinchip Vis innlegg
blir uansett innkalt ja.. fikk 10/10 på sesjon i tillegg til at jeg sa at jeg ville.
Vis hele sitatet...
Ettersom det maksimalt går ann å få 9, har jeg vanskeligheter for å tru at du fikk 10/10. Og å prestere å få max på alt er uansett veldig godt gjort. Jeg fikk en feil på matteprøva, og en feil på "IQ-testen" - og 100% på alt som gjaldt helse; og endte opp på 7/9. Jeg ser iallefall ikke hvor de skulle ha trekkt resten fra. Men nok om det.

Jeg fikk iallefall beskjed om at jeg blir innkalt til høsten - og at det var det mest normale når det gjaldt elever som går ut av videregående dette året.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Vel det er langt fra alle som blir innkalt for tiden. Bare de "beste" blir innkalt. Selv med topp resultater fra sesjon er det ikke sikkert du blir kalt inn. Siden alle nå skal inn i HV etter førstegangstjenesten, tror jeg det også bare er et visst antall fra hvert HV-område som blir kalt inn. Men om du vil inn går det an å ta en kjapp telefon til Vernepliktsverket og si du vil inn asap. Da får du nok også vite om du i det hele tatt blir kalt inn. Forsvaret blir straks mer medgjørlig når en viser litt motivasjon.
Jeg fikk totalt 6 eller 7 innkallinger fra jeg var 16 til jeg var 21, sa nei hver gang, no questions asked.

Fikk så et brev om fritak, på det grunnlag at jeg ikke utdannet meg til prest eller veterinær.

Dog har ca 90% av mine venner sluppet unna etter tre dager inne, du trenger ikke bli hvis du ikke vil.
Andre boller før i tia Hadde valget imellom å bli senge-væter ellr fortelle om min hasj-avhengighet for å være sikra retur.. Hadde jeg på forhånd vært klar over påfølgende bøteleggelse, så hadde jeg tatt 1 annet valg for å si d sånn :P
jeg fikk 10/10 på tjenestedyktighet.. fikk bare 8 på "iq-test" opplegget..
fikk 8/9 på sesjon og 8 på prøven.
jeg blir ikke inkallt pga dårlig syn. LITE nedsatt syn. (-0,5)
Sitat av juzz Vis innlegg
fikk 8/9 på sesjon og 8 på prøven.
jeg blir ikke inkallt pga dårlig syn. LITE nedsatt syn. (-0,5)
Vis hele sitatet...
Årets, jeg har +4.5 \ +2 på tidspunktet jeg hadde sesjon, jeg var enda tjenestedyktig.
Sesjons duden nekta å sende meg inn, enda jeg ville og hadde ambisjoner for det, men akk nei...
Haha ja, reagerte på det med dårlig syn der. Har -2,5 alikevel var jeg tjenestedyktig til alt utenom å være på båt.