Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 4765
Hvem har aldri hatt lyst på Admin passordet på skolen ? Jeg har i allefall alltid hatt lyst til det, og her om dagen kom jeg over en Live Cd av Linux kalt "Ophcrack" , den bootet jeg opp og etter ca 7 minutter hadde den tatt passordet, passordet var både med store og små bokstaver og med tall .

Her er en link til Ophcrack http://prdownloads.sourceforge.net/o...a.iso?download
Brenn det ut som Iso og boot det opp .

Håper alle får like mye brukt av det som jeg gjorde
Jeg loller på IT-avdelingen deres som lar dere boote fra CD.
Våres er innelåst i skap Dvs koblet opp i mot en terminal server
Jeg husker noen fant admin passordet på skolen vår med LC4 etter 2 minutter.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eit godt nettverk lagrer aldri passorda på klientmaskinene. Uansett. Det er ein grunn til at windows ikkje er eigna i nettverk. Dessutan er det ingen grunn til å bruke så _ekstremt_ svak hash som windows gjer.
Kan ikke noen snart fortelle meg hva gleden er ved å stjele til seg et adminpassord på skolen?
Sitat av |FSK|
Kan ikke noen snart fortelle meg hva gleden er ved å stjele til seg et adminpassord på skolen?
Vis hele sitatet...
words.. "jippi, jeg kan sette www.iwantgranny.com som startside!"

kids
FSK: gleden av å ha full kontroll

Heldig vis har jeg noen snille sjeler på IT-avdelingen på skolen min som har gitt det til meg.
slashdot: Det har ingen ting med windows å gjøre. Det er hvordan alt blir satt opp.
Sitat av Noose
FSK: gleden av å ha full kontroll

Heldig vis har jeg noen snille sjeler på IT-avdelingen på skolen min som har gitt det til meg.
Vis hele sitatet...
Fikk adminpassordet på ungdomsskolen min. Det var først etter at jeg skaffet det via L4 på en av "redigeringspcene" som hadde admin-konto med samme passord som admin-kontoen på serveren (husker ikke om det var terminalserver vi kjørte den gang eller hva).

Men er gleden av full kontroll. Visste dere forresten at det går an å slå av maskiner hvis du har adminpassordet? *plystre*
Sitat av futti
Men er gleden av full kontroll. Visste dere forresten at det går an å slå av maskiner hvis du har adminpassordet? *plystre*
Vis hele sitatet...
Går det virkelig ann? trodde ikke administratorer hadde rettigheter til det...
Sitat av klumpen
Går det virkelig ann? trodde ikke administratorer hadde rettigheter til det...
Vis hele sitatet...
Tenkte på å slå den av via nettverket. F.eks. slå av serveren :P
Admin er admin. Admin har full kontroll. Selvfølgelig kan admin skru av det meste.
Sitat av Noose
FSK: gleden av å ha full kontroll

Heldig vis har jeg noen snille sjeler på IT-avdelingen på skolen min som har gitt det til meg.
Vis hele sitatet...

eyy, hvorfor har ikke du sagt det tidligere?
jeg er ikke helt pro på "hacking", men virker artig, men jeg lurer på hva og boote c^d'n er?
å boote en cd er å starte opp med cd platen i og starte programmet på cd platen istedet for hva en som ligger på harddisken.
å boote betyr å starte opp.
Har lite med "hacking" å gjøre
Sitat av larrizzz
jeg er ikke helt pro på "hacking", men virker artig, men jeg lurer på hva og boote c^d'n er?
Vis hele sitatet...
En cd som har et lite os du kan bruke til å finne og cracke noen av de beskyttede filene i windows.
Sitat av mainer
Jeg husker noen fant admin passordet på skolen vår med LC4 etter 2 minutter.
Vis hele sitatet...
Hvor finner man det? Altså LC4.

Og ikke si google it, jeg har prøvd men siden jeg finner mangler programmet da det har blitt tatt ned.
Urolig: Prøv å søk etter l0pht crack.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Skal prøve denne ditrubusjonen på jobb nå snart .. Altså dvs når jeg har fått lastet den ned. Er "itansvarlig" her da så må jeg se hvor bra dette funker.

Vi bruker domene og alle brukerene ligger i domenet og ikke lokalt på maskinene. Siden du skrev admin bruker så vil jeg tro att du mener admin brukeren i domenet ja?. Er også en lokal administrator bruker på maskinene som jeg kan prøve meg på da.

Forresten husker jeg prøvde LC3 i gode gamledager på skolen men fikk ikke noen passord. Husker ikke om det var rettighetene til brukeren som gjor att jeg ikke fikk kjørt programmet eller om det var fordi brukrene lå i domene jeg ikke fikk det til.

*edit*
Why not bruke 1.0 http://prdownloads.sourceforge.net/o...livecd-1.0.iso

Windows installer versjonen er lagt inn i Pccillin som virus.
Sist endret av Alphanio; 29. mars 2006 kl. 13:23.
De får kun lokalt admin passord, dersom du ikke har samme passord både lokalt og på domain admin kontoen(e)
Så vidt jeg vet cacher Windows domenepassord. Logger du på via domenet som administrator, kan du gjøre det samme når du kommer hjem.
Anyways på min skole har de satt boot passord på boot fra CD. dette kreven en egen bios opptatering.

Men heldigvis har jeg bærbar og det er wireless på skolen så det jeg gjore var å nappe ut kabeln på skolens PC så "stjele" Ip-addresen dens.

jeg la inn win-2000 på USB-burken så var det upp and go.

Satt opp nettverket med samme oppset det var på den andre pc en.

med andre ord jeg latet som jeg var den PC en og servern trengte ikke samme MAC addrese ellerno..

Alt dette for å få seg en 24 Mb/sec line^^

EDIT: Det er min wirless ruter som er på nettverket, så å komme jeg på selve nettverket ekke problem.
Sist endret av Mega_boom; 29. mars 2006 kl. 15:03.
Sitat av A l e x Z
Altså, på skolen min ligger alle bærbare pc'er på domene, så jeg gjorde : fikk tak i en bærbar og bootet cd'n, vips så hadde jeg passordet . . Det jeg skal teste neste uke å er å prøve cd'en på servermaskinen
Vis hele sitatet...
Hvilket passord fikk du da?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Den står å kjører nå så jeg regner med att den klarer det enkle administrator passordet som ligger lokalt på maskina.

Om jeg logger meg på en maskin oprettes det en bruker i /documents and settings/ osv. Altså det blir oprettet en slags lokal bruker, vil denne lagt i sam filen som jeg ser programmet hakkzorer?.

Poker_Ulv: De brukte sikkert samme passord på den lokale administrator brukeren som det de bruker på nettverket. Ofte slik. Ellers så bruker de jo samme passord på alle maskinene som blir brukt.
hvordan bruker jeg Ophcrack til å finde passord, har bootet det fra cd'en??
kan ikke si annet enn at detta funker

Prøvde å kjøre det på laptopen min, med forholdsvis langt passord, tok vell 5-10min å cracke den

Men, operativsystemet den bruker, er det linux eller? Syntes det så veldig fint ut (design altså...)
fett men skal jeg bruke 1.0 eller 0.9a?
1.0 kom vel etter at denne tråden ble laget, men jeg antar det skulle gå helt fint å bruke en nyere versjon. Er jo bare å sjekke changelog, så finner du sikkert ut at det bare er snakk om nye funksjoner og litt bugfixes.

Go-carter: Linux, ja. Som nevnt i første posten her.. Burde vel stå under boot også.
Hvordan får jeg importert SAM fila inn på ophcracken?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av A l e x Z
Hvem har aldri hatt lyst på Admin passordet på skolen ? Jeg har i allefall alltid hatt lyst til det, og her om dagen kom jeg over en Live Cd av Linux kalt "Ophcrack" , den bootet jeg opp og etter ca 7 minutter hadde den tatt passordet, passordet var både med store og små bokstaver og med tall .

Her er en link til Ophcrack http://prdownloads.sourceforge.net/o...a.iso?download
Brenn det ut som Iso og boot det opp .

Håper alle får like mye brukt av det som jeg gjorde
Vis hele sitatet...

okay
her er det tydelig noe jeg ikke har skjønt
1:lasta ned fila
2:satte inn tom cd og brant fila som dataplate>oppstartsplate
3:burning completed succesfully+setter inn cden
4:slår av pcen
5:slår på og trykker F8 kommer inn på b00te menyen velger boot from cd
og enter
6:dataen tar seg god tid kjører en del dos/bios/cmd(whatever=P) text forbi trynet mitt
og ender opp med en komandolinje og jeg skjønner ikke ett plukk!


hva har jeg gjort feil?
fungerer den ikke på win xp sp2?
skal jeg ikke brenne den i nero?
hva skal jeg evt skrive i kommandolinja?
brenne den som iso?er det bare og sjekke at den har en .iso endelse før du brenner den på cd?

noen som har en mer detaljert forklaring?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
91 0
Du må brenne den som image, altså iso . ikke oppstartsplate
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
OT: cdrecord image.iso

Og folk sier ting er så vanskelige i linux :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
OT: cdrecord dev=/dev/dvd -fs 32M
Samt at den ikkje brenner dvd...til det må growisofs brukast. Schilling har tatt feil veg når han lukkar cdrecord... einaste det førte til var eit nytt og (etter mi meining) dårlegare alternativ. Men growisofs tek vel igjen etterkvart...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Får snart fnatt av denne boot cden. Har brent ut Ophcrack 1.0 to ganger med samme program (UltraISO)ingen feil. Booter den, og alt går fint, får opp boot bildet til ophcrack, og så kommer det opp:

Uncompressing Linux..... OK, starting kernel...

og under det blinker det bare _ (understrek)hele tiden, ikke en drit skjer. ingenting, som om datan er død bortsett fra at denne teksten vises.

Sitter på Windows XP Professional service pack 2
Acer Travelmate4600.

Jeg MÅ ha det passordet, og det må ikke tilbakestilles eller noe sånt.
Så, hva er det jeg har gjort galt? Evt finnes det noen andre programmer som er likt Ophcrack?

PS: Det er en skole PC, ingen hindringer generelt (bortsett fra å ikke sitte som admin
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Prøv å boote med nodma, og litt slike options satt, samt _KANSKJE_ lese dokumentasjonen til programvare du vil nytte? Dei fleste live-cder har med debugginsinfo på cden, og har nok en del dokumentasjon på websidene. Typisk trykker du F2 når du har oppe bootskjermen for å vise forskjellige options.
Hvordan booter jeg den med "Nodma"?
Nettsidene deres ga meg heller ikke så mye info.
jeg har startet den og holdt inne F2, velger BOOT options og velger CD / DVD . save changes and exit. når den booter fra CDen får jeg ingen valg, Ophcrack bildet kommer opp i 2 sec og forsvinner (det er der det står: Press enter to continue. Men der fortsetter den selv om jeg har intet valg!!) og så kommer det opp: Uncompressing ....................."
Og der stopper den.
Hjernen brenner
Lord_Kamikaze's Avatar
for å velge "nodma" (med liten n) skriver du "nodma" før du trykker enter etter at cd'n har boota. Altså i oppstartsfasen, får maskinen har begynt å laste linux.
det er der den bare fortsetter!! Uten at jeg gjør noe som helst!
Dere kan ikke få administrat-passordet for nettverket ved å boote en linux cd på en klientmaskin. Skal dere ha sensitiv informasjon om noe, så må dere gå direkte til kjernen: Serveren(e) - Hvis dere får tilgang til dem, så skal det ikke være store problemet. Men i det lange løp, så ser jeg ikke noen forddeler ved å tukle med nettverket på skolen eller arbeids plassen din. Prøv heller å smiske litt med de som er IT Ansvarlige på skolen, skaff deg kontakter for å få mer rettigheter. Be smart, go pro.
dette er ikke en klient maskin. de er kun til bilderedigering. og jeg vil kun ha passordet på DENNE maskinen, som jeg har her hjemme (hjemmlån)
L0pht crack også kalt LC5 (nyeste før de ble tatt over av symantec) er basert på at man har admin tilgang før man kan legge det inn. Den kutter ut i installasjonen hvis du ikke har admin rettigheter. Lettere og eventuelt boote på en annen cd eller diskett (hvis maskinen har muligheter til det) og kopiere ut filene SAM og System. og bruke feks rainbow tables e.l PS: saminside krever både 'system' og 'sam'. Kjipt og bli tatt på skolen får sånt fleste skoler har vel nulltoleranse så skjønner ikke helt hvorfor folk gidder å prøve.
Sist endret av dword; 16. juni 2006 kl. 01:34.
hvor finner jeg system og sam filene?
C:\Windows\System32\Config.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
dette funker ikke på datamaskiner med windows som operativsystem da regner jeg med?
Funker på alle PCer, er en CD du booter med.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av otimate
okay
her er det tydelig noe jeg ikke har skjønt
1:lasta ned fila
2:satte inn tom cd og brant fila som dataplate>oppstartsplate
3:burning completed succesfully+setter inn cden
4:slår av pcen
5:slår på og trykker F8 kommer inn på b00te menyen velger boot from cd
og enter
6:dataen tar seg god tid kjører en del dos/bios/cmd(whatever=P) text forbi trynet mitt
og ender opp med en komandolinje og jeg skjønner ikke ett plukk!


hva har jeg gjort feil?
fungerer den ikke på win xp sp2?
skal jeg ikke brenne den i nero?
hva skal jeg evt skrive i kommandolinja?
brenne den som iso?er det bare og sjekke at den har en .iso endelse før du brenner den på cd?

noen som har en mer detaljert forklaring?
Vis hele sitatet...
jeg får samme problem som deg...

Noen som kan hjelpe? hva skl jeg skrive i kommandolinja?
du skal ikke brenne den som en oppstartsplate, men som en iso fil, hvis du får samme problem og gjort fremgangsmåten som personen du siterer til.
Sitat av Freak_XP
du skal ikke brenne den som en oppstartsplate, men som en iso fil, hvis du får samme problem og gjort fremgangsmåten som personen du siterer til.
Vis hele sitatet...
hvordan gjør jeg dette da?
du kan laste ned alcohol 120% som fungerer veldig bra til å brenne ut image filer, men jeg går ut ifra at du bruker nero. Start nero, velg at du skal brenne en CD og ikke DVD, så kan du velge hvilke format du vil brenne det ut i, dr skal du velge CDiso, også blar du igjennom til Ophcracken og bekrefter det og velger å brenne. har ikke nero på denne pcen, så beklager om dt ble litt rotete.