Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 780
Heisann, jeg sitter virkelig i klisteret.
Jeg kjorer WinXP, men akkurat naa er jeg paa en Linux Live cd, vet ikke om jeg skal poste i linux eller windows for dette.

Jeg MAA faa kopiert et par filer over fra C til en annen disk, C er ntfs, og resten er FAT32, med andre ord, intet problem. Men jeg faar ikke lov til og skrive paa noen disker? Noen som kan vaere til hjelp? faar bare hore jeg ikke kan *skrive til disken*

Sitter i Knoppix, om det hjelper.

evt, vet dere om minnebrikker funker?

(engelsk tastatur setup )
Sist endret av MagicalTrevor; 7. april 2006 kl. 20:20.
DU burde kanskje innstaler en linux distro først?
Boot opp xp og flytt dem der Seriøst er det litt stress å få linux til å skrive på ntfs så vidt jeg har skjønt... Ville ikke begynt å surre med det på en live - distro, selv om det nok går an.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Skrive til fat32 er enkelt:
# mount
<finn partisjonen det er snakk om i lista>
# mount -o remount rw /dev/hdxx
Everyone loves
MagicalTrevor's Avatar
Trådstarter
Trommis, hele problemet er jo at XP ikke funker -.-

Skal ikke få den til og skrive ntfs, men den vil ikke skrive til FAT32
Sitat av Trommis
Boot opp xp og flytt dem der Seriøst er det litt stress å få linux til å skrive på ntfs så vidt jeg har skjønt... Ville ikke begynt å surre med det på en live - distro, selv om det nok går an.
Vis hele sitatet...
Det stemmer, men han vil bare lese fra NTFS-partisjonen, noe som ikke er noe problem.

Sitat av Kent
DU burde kanskje innstaler en linux distro først?
Vis hele sitatet...
Hvorfor?
Oi, okay,,, Jeg forsto jo at du ikke kunne boote xp, men jeg misforsto resten. Har ikke så veldig greie på linux, men jeg trodde de fleste distroene kunne skrive til fat32. Hvilken bruker du?
Everyone loves
MagicalTrevor's Avatar
Trådstarter
Linux Knoppix Live cd, men glem hele greia, viser seg at en venn har backup..

Problem solved

Takk for all hjelp