Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 940
Kunst (tysk for «kunnen») kan defineres som et fantasifullt og nyskapende, estetisk kulturuttrykk for indre eller ytre opplevelser. Betydningen av og hensikten med kunst har variert gjennom tidene og definisjoner og begreper har vært, og er, tilsvarende omdiskutert. (fra wikipedia)

Leste med stor interesse en tråd med navnet "du ser en tagger, hva gjør du?" på street art forumet. Der var den generelle oppfattningen til folk at tagging er stygt mens grafitti er fint og også kan kalles kunst.

Hvor går grensen? Hva mener dere er kunst, og hva er ikke kunst? Jeg har en veldig vid forståelse av begrepet kunst og mener f.eks. at en baker, en feier, en lege, en lærer osv. alle kan være kunstnere. Det handler her om hva man legger i arbeidet. Mennesket = kultur, Kultur = kunst. Vær en kunstner i alt du gjør, ikke begrens det til enkelte områder. Gjør livet til en kunst. One love
Sist endret av Stockman; 17. mars 2010 kl. 17:26.
Min kunstlærer sa det ganske enkelt: "Kunst er det som gir deg en opplevelse".
Det vil si at kunst er stort sett, alt du kan se, lukte, eventuelt smake, høre eller føle.
Så for å svare på spørsmålet, vil jeg si at alt er kunst, alt fra Mona Lisa til et slag i trynet.
Sist endret av MinoDyhes; 17. mars 2010 kl. 17:44.
Folk verden over har så bred og forskjellig oppfatning av hva som er kunst til at det blir klin umulig å gi noe godt svar på hva som egentlig er det.

For min del så er det kunst hvis noen lager noe de selv eller noen andre definerer som kunst, om det er bra kunst derimot...
I følge Marianne Aulie og gjengen der er jo alt de produserer kunst. Dvs. Alt kan defineres som kunst så lenge en eller annen stakkars idiot betaler penger for det.
Art is in the eye of the beholder?
Å tenke ut av boksen.