Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2171
Jeg kjøpte (elektronikk)vare privat og er skikkelig irritert over at den er defekt (ikke selger-scam, tror jeg - funket til å begynne med). Selger har ikke kvittering og produsenten gidder ikke hjelpe.
Tenkte derfor å kjøpe tilsvarende vare, bytte greia og levere i butikken så jeg sitter igjen med fungerende vare (mens den digre butikken har råd til tapet [not me!] og ev. konfronterer produsenten.

MEN, varen har serial code inni seg - er det koblet til strekkode? Er dette noe de sjekker? Tenker oppgi falsk navn og mob., men hva om de skulle på en eller annen måte finne ut og konfrontere meg - hvor lenge kan det gå før de ikke får anmeldt?

Tusen takk for raske svar!..
Sist endret av Naida; 24. juli 2015 kl. 16:40.
Uvaksinert 👍
hm , har råd til tapet? Her er det noe muffins eller pepperkake på gang. Man trenger ikke kvittering hvis man kan med rimelig sikkerhet kan bevise at den er handlet i en butikk, f.eks en kontoutskrift og siden det tydeligvis er en dyr ting siden du gidder å ta brydderiet med å "lure" en butikk så er den sikkert betalt med kort. Mange butikker ber jo om navn/telefonnr når man kjøper noe dyrt også, så her bør det være fult mulig å få det på garanti med mindre det er tyvegods?
Trådstarter
36 1
Lengre historie, men Nevermind.
Så på en eske i butikken at de er merket med strekkode for serial code.

Heh.. apropos tyvgods.. fant nå tilfeldigvis ut at noen på nett har etterlyst greia med den strekkoden (som er på boksen min) - i Australia. FFS..
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Blir det oppdaget så gikk du fra uskyldig tredjepart til å bedrive heleri. Det er helt vanlig å sjekke innholdet i pakken man tar i retur, og om det er av større verdi: Undersøke om det fungerer.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Prøv å gi oss tilbakemelding
Banebrytende forskning på lavt nivå!