Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 5426
http://img443.imageshack.us/img443/3397/1278096003041.jpg

Diskuter...
Bra å gjemme ting inni en hardisk?
Hadde aldri sett for meg å lete inni der o.O

Du får lett plas til en liten pose eller et SD kort inni der.
Noen andre som har noen gode ider?
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Vil bare si at hvis du skal ha den i en laptop og skal smugle den gjennom en flyplass, så krever de ofte at d starter den i sikkerhetskontrollen. Vet ikke om den kanskje klikker litt hvis den har en pose i harddisken?
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Vil bare si at hvis du skal ha den i en laptop og skal smugle den gjennom en flyplass, så krever de ofte at d starter den i sikkerhetskontrollen. Vet ikke om den kanskje klikker litt hvis den har en pose i harddisken?
Vis hele sitatet...
Vil vel ikke gå med en 2,5 disk rett å slett ikke nokk plass.
Men med en 3,5 disk skulle det vel gå + hvis du gjør det rett ødelegger du ikke disken.
Litt kjipt å gjemme en pose inni der da tollerne starter pcen og harddisken begynner og spinne?(er det ikke det de gjør)
Hva får man hatt på et SD kort som er verdt å gjemme? Alt av filer kan jo uansett krypteres.
Er ikke pc'e noe av det politiet vil ta med seg om det er razzia, om de faktisk mistenker noe. Uten at jeg vet veldig mye om razzia'er
Sitat av Parkett Vis innlegg
Er ikke pc'e noe av det politiet vil ta med seg om det er razzia, om de faktisk mistenker noe. Uten at jeg vet veldig mye om razzia'er
Vis hele sitatet...
Kan i hvertfall tenke meg at å gjemme ting i kabinettet sitt ikke er en ny idè, og at politiet garantert komme til å lete på en slik plass. Men uansett... Trådstarter sier jo ingenting om hva han skal gjemme stasjet sitt for. Politiet? Skal han gjennom en toll? Morra si? You get it....

Så trådstarter - hvem er vi redde for og vil gjemme stæsjet vårt fra?
Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Men med en 3,5 disk skulle det vel gå + hvis du gjør det rett ødelegger du ikke disken.
Vis hele sitatet...
Det skulle jeg likt å se
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
hvis du gjør det rett ødelegger du ikke disken.
Vis hele sitatet...
Haha. Joda. Om du har tilgang på ett clean room.
En støvpartikkel er større en avstanden mellom lesehodet og disken. Så dataen hadde blitt FUCKED!
Sitat av djxfade Vis innlegg
Haha. Joda. Om du har tilgang på ett clean room.
En støvpartikkel er større en avstanden mellom lesehodet og disken. Så dataen hadde blitt FUCKED!
Vis hele sitatet...
Hehehe sant... men folk har gjort det.

Men skal ikke bruke det til noe, bare lurer på hva som er mulig xD
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Hva er det liksom du har som skal skjules da? :P
Jeg smugla inn 8g amf fra tyrkia i en burn box som jeg bare gikk med i handa, men burnen smakte ikke godt da jeg drakk av den idet jeg gikk forbi vaktene i norge. boxen hadde vert open i nesten 7 timer xD
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Stignot Vis innlegg
Jeg smugla inn 8g amf fra tyrkia i en burn box som jeg bare gikk med i handa, men burnen smakte ikke godt da jeg drakk av den idet jeg gikk forbi vaktene i norge. boxen hadde vert open i nesten 7 timer xD
Vis hele sitatet...
Får ikke vaktene fnatt om du har med deg flytende væske? Jeg husker at jeg måtte kaste deodoranten min for å komme meg hjem fra Oslo, men et knivsett bestående av fem kniver i håndbagasjen overså dem lett
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Max 1 dl væske, men de overser myye egentlig.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Da jeg dro til danmark så måtte jeg bare ta ut datamaskinen av datavesken.

Jeg måtte ikke starte noe som helst.
Til hjemmebruk kan vel dette funke? http://www.youtube.com/watch?v=ceYFpx-7aSg
Jeg gjemte tobakken min fra mamma før i en harddisk :P Hadde rippa en harddisk helt for innmat, og putta den inn i en slags bærbar harddisk-stasjon.. En sånn en: http://img.gfx.no/12/12193/F99751.250x222.jpg

Max noia.. Good times
Når det er snakk om så små gjenstander, hvorfor ikke bare legge det i lomma? Hvis vi snakker små plastikk poser og skal ha den gjennom toll, så er det vel bare å putte den i lomma, eventuelt teipe/sy den fast på lomma, enten mellom lomma og buksa, eller lomma og beinet, tviler sterkt på at det blir lagt merke til.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hahaha, harddisken spinner i gang, posen sier poff og så er det plutselig kokain over hele flyplassen.
Hvis du kan være sikker på at maskinen ikke startes, go ahead. Ellers ville jeg ha sjekket mulighetene for optisk drev, innganger for PCMCIA eller ExpressCard, der de siste antakelig er tryggest.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Haha. Joda. Om du har tilgang på ett clean room.
En støvpartikkel er større en avstanden mellom lesehodet og disken. Så dataen hadde blitt FUCKED!
Vis hele sitatet...
Vel, om man jobber på IBAS er vel dette mulig. Ellers ville jeg påstå det er litt overkill å innrede sitt eget cleanroom bare for å gjemme noe stæsj inni en HDD.

Hva med en 3.5" SSD? De er satans dyre, men ofte satt sammen av 2 stk. 2.5" inni et større kabinett - ta ut den ene, så har man plutselig masse oppbevaringsplass + en fungerende disk.
Er posen liten nok kan du vel bare legge den under tastaturet elns på en laptop. Eller stripp en vanlig PC-Mus og legg noe inni den. De tester vel ikke at musa fungerer i tollen?
Sitat av CriminalMind Vis innlegg
Litt kjipt å gjemme en pose inni der da tollerne starter pcen og harddisken begynner og spinne?(er det ikke det de gjør)
Hva får man hatt på et SD kort som er verdt å gjemme? Alt av filer kan jo uansett krypteres.
Vis hele sitatet...
haha kode er faktisk viktig, jeg hørte om noen som hadde smuglet er uber viktig script fra USA til sverige, dette gjorde de ved å trykke en feit bok med kryptert skrivft av koden. tollerne merket ikke noe.
Sitat av randomfish Vis innlegg
Du putt kokain posen i handa, du blir stoppa i tollen dem leiter gjennom datamaskin, vesker, tannbørst, tannkrem, ram briker åsså får du gå gjennom tolen med 1 KG kokain i handa! tollen leiter får det meste på plasser som er komplisert men tenker nok aldri på at du har 1 KG kokain i handa.

det e jo 1 plass du kan gjømme stufff i å det e: du tar ut batteriet fra laptopen, ta og finn deg den plass dere inne du kan gjømme den og viips, sett bateriet på plass! blir du bedt om og skru på pc så sir du at batteriet er dårlig å er flatt får strøm og du må bruke ladern.
Vis hele sitatet...
Eller de tar ut batteriet og setter inn i et annet de har, med strøm
Sist endret av staM; 4. juli 2010 kl. 18:26.
Sitat av randomfish Vis innlegg
Du putt kokain posen i handa, du blir stoppa i tollen dem leiter gjennom datamaskin, vesker, tannbørst, tannkrem, ram briker åsså får du gå gjennom tolen med 1 KG kokain i handa! tollen leiter får det meste på plasser som er komplisert men tenker nok aldri på at du har 1 KG kokain i handa.
Vis hele sitatet...
For ingen merker at du går rundt med noe på størrelse med en pose mel i hånda på en flyplass? Riiiight.

Og vær så snill, rydd opp i posten din for skrivefeil og slikt før du poster, det er slitsomt å lese når det er så fullt i skriveleifer.
Sist endret av Deadlock Radium; 4. juli 2010 kl. 18:31.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
For ingen merker at du går rundt med noe på størrelse med en pose mel i hånda på en flyplass? Riiiight.

Og vær så snill, rydd opp i posten din for skrivefeil og slikt før du poster, det er slitsomt å lese når det er så fullt i skriveleifer.
Vis hele sitatet...
Er vel heller det å være oppfinnsom og ha god selvtillit finne de rette personene, jeg har hørt om de mest utroligste måter å smugle ting på.
Her har du både underbukse med hemmelig rom og sprayboks. hva mer trenger du for å hjemme noe?

http://www.spyshop.no/diverse/oppbevaring
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av xhacktly Vis innlegg
haha kode er faktisk viktig, jeg hørte om noen som hadde smuglet er uber viktig script fra USA til sverige, dette gjorde de ved å trykke en feit bok med kryptert skrivft av koden. tollerne merket ikke noe.
Vis hele sitatet...
Det er jo totalt feiloppfatta.

Saka var den at USA hadde en del idiotiske lover angåande kryptografi - nemlig at maskinkjørbar kode kunne ikkje eksporterast i elektronisk form. Difor vart det printa, og dermed lov å eksportere.

Her er boka. Hovedsaklig et samlerobjekt uten anna enn akademisk interesse.
Det største problemet er vel imidlertid ikke å gjemme det godt nok, men å unngå at hundene klarer å lukte seg frem til det. Jeg antar her at det er snakk om stoff, naturligvis.
skaffe en bærbar med plass til to hdd'er?
Jeg har en litt stor HP Pavillion. Gjemmestedene jeg ser for meg på den er i DVD-ROM'en (det er et lite hull man kan trykke noe nedi ogskyve det ut av syne). I høyttalerne (jeg har hvertfall en avlang høyttaler som går over hele maskinen), åpne opp og se hvor god plass det er. Eventuelt fjern litt innmat, dette kan jo og gjøres andre steder på maskinen.

Det enkleste stedet og gjemme noe i en laptop må vel være i en Express card eller TV-in slot. Det er de største "naturlige" hullene på an maskin.
Hjelper lite å putte en pose med drugs i datamaskinen for så å gå gjennom tollen på flyplassen.

Sist jeg var i tollen, så sjekket de laptopen min i røntgenmaskinen, de hadde mange forskjellige resultater av samme bilde, som viste innholdet i flere varianter og nyanser. En lynlåspose hadde lett blitt oppdaget.
Jeg har bare et lite spørsmål angående dette med at hunder lukter seg frem til ting som er gjemt inni ting, hvorfor ikke bare spraye ett eller annet på posen sånn at det ikke lukter?
Sitat av Fossegrimen Vis innlegg
Jeg har bare et lite spørsmål angående dette med at hunder lukter seg frem til ting som er gjemt inni ting, hvorfor ikke bare spraye ett eller annet på posen sånn at det ikke lukter?
Vis hele sitatet...
Hunder har bedre luktesans enn folk flest tror og regner med. Poser med stoff burde legges i en beholder med noe med sterk lukt. For eksempel kaffe, tomat eller hvitløk. Det hjelper også og vakumpakke det (bruke glapakk).
Sitat av Sommerpils Vis innlegg
Hunder har bedre luktesans enn folk flest tror og regner med. Poser med stoff burde legges i en beholder med noe med sterk lukt. For eksempel kaffe, tomat eller hvitløk. Det hjelper også og vakumpakke det (bruke glapakk).
Vis hele sitatet...
så hvis du gjør det så kan hundene mest sannynlig ikke lukte det?
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
De lukter de uansett. Mange har prøvd med vakuumpakking og skjule lukten med andre lukter, men de har for det meste feilet..
Men igjen, det kommer helt ann på hva hunden er trent til å lukte, og om den "Er på jobb"
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er mange som failer på den der med vakuumpakkingen, med at de pakker nedi greiene, for så å lukke igjen posen. Uten å skifte hansker eller whatever. Selv prøver jeg å finne ut en måte å få med meg noen greier fra Amster
På siden av en laptop pleier det å være inngang for nettverks kort (Elns) Det kommer jo vanligvis med en sånn plastikk dings... Man kan jo bare ta ut den og kutte av halvparten. Stappe posen inn og sette på den plastik dingsen igjen?
Dårlig forklart

http://www.microsoft.com/library/med...d-inserted.jpg
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Finnes mange gjemmesteder, men hundene klarer å lukte det, samme hvor godt du har gjemt det.
Bikkja lukta ihvertfall lett at det hadde vært 0.2 weed som hadde ligget i en grinder, som igjen lå i to poser i sekken min. Altså jeg tok det ut før bikkja kom og satt med 0.2 i baklomma, den markerte bare sekken min though.
Om du har en gammel mobiltelefon kan du jo bare ta ut batteriet eller evt. all innmaten og putte ting der.
Eller du kan legge alt under en pose laaangt inn i skogen, funker sikkert det óg.
alt organisk stoff vises ved gjennomlysing.
Når det er snakk om bikkjer, så er det nok ikke bare det at de har en sterkere luktesans enn mennesker, men også ett annet "lukt-bilde", en annen måte å lukte på.. Selv om du sprayer på tjukt med annen lukt, så er de på en måte i stand til å skille luktene fra hverandre.

Tenk deg en 4 meter brei veg med nysnø. Om noen legger ut en svart sy-tråd (som er veldig tynn, i forhold til 4 meter) langs denne veien, så er det ikke så veldig vanskelig for en person med normalt syn å finne igjen denne. Men en som er blind eller veldig svaksynt, ville derimot ikke hatt en sjangs.

Det blir på en måte slik når det gjelder bikkjer/menesker og lukt også.
Sist endret av Sarv_2; 31. juli 2010 kl. 14:11.
Har du Playstation 2? Bakpå den (der hvor strømkabler osv skal inn) har den et fint lite rom som kan åpnes og lukkes. Pleide å gjemme snusen der da jeg var yngre. Funker fjell!

Edit: Det står "Expansion Bay" på luka.
Sist endret av etsi; 31. juli 2010 kl. 14:46.