Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4485
QLT.no selger for tiden elta slushmaskiner på auksjonsnettstedet QXL.no

Jeg, som ung alkoholiker fattet selvsagt interesse for dette produktet, nå som sommeren nærmer seg. Men noe kommer ikke helt klart frem i teksten, nemlig smaktilsetning.

Jeg kunne heller ikke finne noe informasjon om hvordan man setter til smak på denne mixen, og sendte derfor inn spørsmål på auksjonen hvor jeg spurte om akkurat dette.
Svaret jeg fikk var heller utilfredstillende.. :

All tilgjengelig informasjon står i auksjonen.
Vis hele sitatet...
Siden de ikke er villige til å gi noe informasjon, prøver jeg derfor her.
Er det noen av dere som veit hva man kan smaksette produktet fra disse apparatene med?
i og med at det bare er opphakket is kan du smaksette med alt tror jeg, (saft, brus, tomatsuppe, hvis det faller ismak)
stemmer for vokda jeg
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Sitat av cokeloop
stemmer for vokda jeg
Vis hele sitatet...
Tja.. Vodka blir det nok.
Men hvor godt kan det bli med knust is og bare vodka? Samme som brennevinssnøball jo..
Hiv oppi noe saft. Da blir det nok godt smak. Samme som med lag-din-egen-saftis!
Bruk masse saft, energidrikk, istepulver etc. Har slushmaskin selv. Pass på u ta i godt med saft, feks blandingsforhold 50/50...
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Sitat av DezQuetoz
Bruk masse saft, energidrikk, istepulver etc. Har slushmaskin selv. Pass på u ta i godt med saft, feks blandingsforhold 50/50...
Vis hele sitatet...
er det samme type? Tror man skal tilsette smak etterpå her..
Tror ikke den slushmaskinene der kommer til å ha et langt liv... Skal du ha en bruklig slushmaskin må du nok betale noen 100-lapper til.. Må si jeg har dårlig erfaring med disse elektriske produktene fra QLT, er ikke akuratt kvalitet.

Uansett er det mulig å kjøpe slush-konsentrat, koster ca. 400-500,- for en 5 liters kanne (ink. porto).
Ehm , jeg bare lurer men en såkalt slushmaskin er ikke det egentlig bare en maskin som hakker opp isen ? du må jo selv kjøpe "smaken" utenom. Da hadde jeg heller satset på og hive isbiter i blendern , eller tatt meg en tur ned på kiosken.
det er egentlig bare å mikse isbiter ja! og så helle oppi det man har lyst på! det man også kan gjøre, er å kjøpe en ismaskin som også hakker isen! så ut som litt lavkvalitet når jeg så bildet... også skrev de at den kunne kutte op frukt. da høres det ut som det mer eller mindre bare er en mikser...
Du kan jo bare legge isbiter i en pose, hoppe på den og kaste den vegg i mellom....
Er jo _litt_ kulere å ha en egen slushmaskin da :P
Sitat av cas
Men hvor godt kan det bli med knust is og bare vodka? Samme som brennevinssnøball jo..
Vis hele sitatet...
Med rette blandingsforhold (4/10 deler vodka/vann)er Vodka og vann er en smooth faens dram faktisk, er fresh som faen når den blir tilsatt is også så Vodka snøball stemmer jega absolut for
Sitat av ztaale
Med rette blandingsforhold (4/10 deler vodka/vann)er Vodka og vann er en smooth faens dram faktisk, er fresh som faen når den blir tilsatt is også så Vodka snøball stemmer jega absolut for
Vis hele sitatet...
Hvis du kjøper smakstilsatt vodka blir det også bra. Absolut Citron/Raspberry/whatever

Jeg vil ha en sånn en... *bysomfaen*
Ehm, joda smakstilsatt er god shit det men alt untatt absolut *.vodka ..

Smirnoff twist og finlandia produktene er the way to go

menne, offtopic nå, er nok enig med de av dere som sier at det kanskje kan være like så godt å kjøpe seg en god blener eller legge noen ekstra kroner i ett kvalitetsprodukt
Sitat av ztaale
Ehm, joda smakstilsatt er god shit det men alt untatt absolut *.vodka ..

Smirnoff twist og finlandia produktene er the way to go

menne, offtopic nå, er nok enig med de av dere som sier at det kanskje kan være like så godt å kjøpe seg en god blener eller legge noen ekstra kroner i ett kvalitetsprodukt
Vis hele sitatet...
En vanlig blender vil gjøre jobben like godt som dette produktet ja. Bare fyre på med isbiter og vodka oppi blenderen. De får du jo kjøpt for rundt 500,- kroner om jeg ikke tar feil.

Får overtale mamma til å investere i en slik en

Edit: Eller kanskje en slik en...
Sist endret av FlyingVeeVee; 25. mai 2005 kl. 16:54.
Det ser jo ut som denne maskinen bare knuser isen, og så må man heller over den smaken man vil ha etterpå. Da kan man jo bare bruke brus/juice som man vanligvis ville blandet med vodka.
cas
cas's Avatar
Trådstarter
har allerede "god" mikser, med tappekran.

Får vel gjerne slå fra meg tanken om å kjøpe denne slushmaskinen og heller mikse mitt i blenderen.

Hva tror folket om frosne jordbær og brennevin i blenderen? Kan det bli noe bra?

ontopic: Noen andre som har noe info om hvor jeg kan ordne meg en slushmaskin, som ikke koster så forferdelig mange lapper?
Som sagt tidligere vil jeg anbefale deg å kjøpe en blender. Du finner ikke så store utvalget i slushmaskiner som koster mindre enn 10.000. Skal du ha en blender kan du jo sjekke testen som TV2 Hjelper deg hadde for ett par uker siden http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjel...icle388376.ece
Blender er nok tingen ja.. Friske jordbær, litt sodavann, is og god dæsj med vodka (plain or flavour) er fantastisk godt!
Sitat av Znyp
Blender er nok tingen ja.. Friske jordbær, litt sodavann, is og god dæsj med vodka (plain or flavour) er fantastisk godt!
Vis hele sitatet...
Mmm... Får helt sommerfølelse nå.
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Føler vi snart må komme med en tråd for sommerens drinkmixer

off"on"topic: Noen som veit hvor man kan få kjøpt disse drinkmixene som kommer i 3liters bøtter som man skal fryse? Strawberry Daquiri og lignende? 3 liter "smak" blandet med 7dl brennevin og en dag i fryseren skal visstnok bli fantastisk..
Voda + mountain dew = mmm
Faen, jeg blir jo frista til å kjøpe en blender selv jeg nå!
Det som er ufattelig digg er å så enten bruke en blender eller slushmaskin til å få seg knust is. Denne "isen" kan man tilsette - frosne jordbær og fløte.... Så moser man dem videre... Åhh digg

PS: du må ha i ca 20% vodka
Fikk lyst på blender selv nå, kom over denne , noen som har prøvd den? Greit hvis du bare skal ha isen liksom
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvis du kjøper slushmaskinen fra USA (eBay) får du den lett for under $1000, rundt $700 vil jeg tro + frakt da, noe som vil si 4200kr + frakt (kurs = 6kr) ;-) + toll og moms da...