Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 590
Hei alle freaks her en Lørdags kveld!

Har nå i den siste tiden hat trøbbel med Vista og USB enheter.
Problemet består av at Vista ikke finner/instalerer drivere til nye USB enheter, selv ikke de mest generiske som tastatur/mus, men de enhetene som var instaler før virker fint, som musen jeg altid bruker, og PC-Telefon kabelen virker, men ingen andre enheter.

Har lest rundt på nettet og prøvd diverse løsninger som å kopiere usbstor.inf til CWindows\inf hvis den ikke er der, rullet tilbake, og pekt til diverse usb*****.inf filer, samt andre drivere.

Vista spør hele tiden om å søke på nettet/maskinen/instalere automatisk/manuelt, og når den finner drivere, stopper den med en beskjed ala "Windows fant driveren, men kan ikke instalere fordi systemet ikke finner angitt fil".

Jeg sitter på en laptop og begynner å bli irritert over at jeg ikke kan bruke f.eks. skriveren til å printe ut med, koble til andre telefoner en SE K550i, eller bruke andre muser enn den som kom med laptopen, så jeg spør dere som har litt peiling\hat samme problem og fikset det, om hjelp.

Takker på forhånd for eventuell hjelp.
Sist endret av Unicron2k; 26. april 2008 kl. 23:30.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvor installerte du vista fra ?

Nedlastet eller kjøpt\orginal versjon?

Servicepack eller ikke ?

Har det alltid vært sånn ?

Språkversjon ?
Aaah, glemte det ja...

Instalert via kopiert plate.
Plate kopiert fra en venn av broren min, Paradox crack.
Service pack 1.
Har ikke altid vært sånn.
Engelsk Vista med Norsk språkpakke.

Kan vel være SP1?
Noen som vet?
Anyone?
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=519023 Står her at dette er et vanlig problem som følge av SP 1.