Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4622
Blei tatt med en cross for noen dager siden, det som skjedde var at jeg kjørte på sted A, politi kom og så meg såvidt fra rundt 300meter, kan umulig ha sett god nok til å gjennkjenne meg eller crossen.

seinere på sted B streika crossen og jeg trillet den bortover, politi kom og arresterte meg og beslagla crossen.

lurer på hvordan jeg ligger ann med tanke på staff og om det skjer noe med førerkortet til bil?

sa i avhør at jeg trillet den ned til og kompis og at den var varm pga jeg starta den etter vintern i hagen for å sjekke at alt var i orden med den. godtok ikke forelegg når dem ikke engang kunne si om det gikk utover førerkortet mitt, når jeg gikk ut var det siste aspiranten sa " sees i retten" med en spydig tone
så lenge de ikke kan bevise noe så har de ikke noe på deg heller. men sitter kamera i flere politi biler så de kan ha deg på tape f.eks.. men de må ha bevis ellers kan du bare dra og hente crossern igjenn
Trådstarter
21 6
crossern får jeg henta, tenker mer på staff jeg siden dem sikta meg for kjøring av uregistret kjøretøy. viss jeg evnt blir dømt kommer det til å gå utover bil lappen?
Dette er et forhold som normalt vil føre til 5 tusen (+/-) i bot og 6 måneders utsettelse på førerkortet på bil.
I tillegg blir de allerede utstedte førerkortene inndratt. Feks. moped og båtførerbevis.
Trådstarter
21 6
har allerede bil førerkort, dem tar den da regner jeg med? blir det noe ekstra pes siden jeg ikke har hatt lappen i mer enn 1år, leste noe om 2års prøveperiode på lappen
Hvis du mister kan du risikere å måtte ta den opp igjen siden det var i prøveperioden.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Hvis du mister kan du risikere å måtte ta den opp igjen siden det var i prøveperioden.
Vis hele sitatet...
Du vil alltid måtte ta teori og praktisk prøve på nytt hvis du mister lappen i prøveperioden.
Trådstarter
21 6
uff:/ hva er sjansene for at saken blir henlagt da? politiet her har ikke så masse ressurser akkurat heller trur jeg
Blir båtfører bevis indratt hvis du kjører crosser/bil ulovlig?
Sitat av masterman Vis innlegg
uff:/ hva er sjansene for at saken blir henlagt da? politiet her har ikke så masse ressurser akkurat heller trur jeg
Vis hele sitatet...
Det kan ingen her svare deg på. Du må nesten bare vente og se. Forhør deg evt med advokat.
Sitat av masterman Vis innlegg
uff:/ hva er sjansene for at saken blir henlagt da? politiet her har ikke så masse ressurser akkurat heller trur jeg
Vis hele sitatet...

I følge mine kalkulasjoner er det 39,77% sjanse for at saken blir henlagt.

Hehe, nei, det kan jo selvfølgelig ikke vi svare deg på ettersom vi ikke var der og i tillegg så er det forskjeller fra politidistrikt til politidistrikt.
Og store forskjeller på hver enkelt sak.

Men jeg ville stått på mitt om jeg var sikker på at de ikke kunne bevise at du hadde kjørt crosseren.
Nekter du så ligger bevisbyrden på politiet og de skal ha ganske gode beviser for å gå rettens vei for å få deg dømt.
Sist endret av Knask; 3. juni 2010 kl. 06:32.