Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 692
må reinstalere pce'en min da den er full av virus og dritt, men! det er biospassord så jeg får ikke boota opp disken min, og passordet har jeg ikke peiling på hva er:P hva skal jeg gjøre a? det er en hp pavillion dv5, tenkte kanskje på å legge inn/flashe ny bios hvis det er mulig, men vet heller ikke hvordan jeg gør det, takker for svar
Fjerne batteri?

Edit: Doh, trodde pavillion ville si stasjonær

Hvorfor booter ikke disken din?(disk=cd og ikke hardDISK?)

Prøvd alle F-taster for BOOT meny?
Sist endret av HabbaLaBiba; 14. mai 2010 kl. 22:48.
Ta ut CMOS batteriet, da skal bios PW bli resatt, I think...
Trådstarter
har ikke pc'en forran meg nå og å ta ut cmos bateriet trur jeg kanskje kan hjelpe, tenkte på det selv men var usikker:P, men tenkte jeg bare skulle høre så jeg slapp å kødde med det når jeg drar hjem fra hytta:P takker for svar
CMOS batteriet er vel ikke bare bare å komme til, om det her er en bærbar pc da :S
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
CMOS batteriet er vel ikke bare bare å komme til, om det her er en bærbar pc da :S
Vis hele sitatet...
Tja, på alle mine laptoper løfter jeg bare tastaturet, så ser jeg både ledning og batteri.
Nei det er ikke alltid så lett å finne dette batteriet. Enten så ligger det på baksiden og du må kanskje skru opp ørten skruer. Eller så ligger det under tastaturet? Og noen ganger så hjelper det ikke bare å ta batteriet ut? Og det er ikke sikkert du kan ta det ut fordi det kan være loddet fast? Ta må du finne en jumper som du må svifte over. Og på noen laptopper så må batteriet stå av koblet fra den bærbare i 3 døgn. jeg har jobbet mye med slike problemer som har denne funksjonen.
Om det er CD/DVD du ikke får bootet fra, prøv å finn frem til hvilken f tast som gir boot meny

Prøv også ESC
Sist endret av HabbaLaBiba; 14. mai 2010 kl. 23:24.
på min dv9 så ligger batteriet under luka der ram brikkene sitter.