Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1846
Hei, jeg kjøpte nylig read dead redemption og har problemet med at jeg bare havner på free roam servers med 2-3 andre folk, mens mine venner havner på servere med 11-12 spillere. Om jeg blir invitert av de blir jeg kastet ut og får beskjed om at det er feil med internettet mitt. Derimot om jeg forblir på de serverene med lav popularitet går alt fint. Jeg regner med jeg må åpne porter, hvilken porter?

Takk for svar!
Har aldri hørt om READ dead redemption jeg, det er noe som heter RED dead redemption thought

Google er bra og ha
Dyrdal's Avatar
Trådstarter
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Har aldri hørt om READ dead redemption jeg, det er noe som heter RED dead redemption thought

Google er bra og ha
Vis hele sitatet...
Ja skrivefeil, bøyer meg i støvet for deg og dine skriveferdigheter
Fint at du har mange tanker, tror du mente though, ikke thought.
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Har aldri hørt om READ dead redemption jeg, det er noe som heter RED dead redemption thought
Vis hele sitatet...
Utrolig tåpelig.
Btw, skal du klage på andres skrivefeil så skriv riktig selv.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Har aldri hørt om READ dead redemption jeg, det er noe som heter RED dead redemption thought

Google er bra og ha
Vis hele sitatet...
Meget morsomt at du skrev "er bra og ha", tror du skal feie for egen dør jeg.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
ok. han skrev feil. trenger ikke og gjøre stor sak av det?
Hva porter var ny. Du har gått steget videre fra å si hvordan. Jeg lurer på hvordan det blir med nordmenn og rettskrivning om ti år.
Sist endret av prenix; 15. juni 2010 kl. 14:51.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av prenix Vis innlegg
Hva porter var ny. Du har gått steget videre fra å si hvordan. Jeg lurer på hvordan det blir med nordmenn og rettskrivning om ti år.
Vis hele sitatet...
ok. trenger ikke å "leke kul"! det er da lov og skrive feil ?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av prenix Vis innlegg
Hva porter var ny. Du har gått steget videre fra å si hvordan. Jeg lurer på hvordan det blir med nordmenn og rettskrivning om ti år.
Vis hele sitatet...
Virkelig, la oss ikke ta helt av.. Du skjønner like godt som jeg at han mener "hvilke porter".
Moderer bort alle usakligheter, det her blir for dumt. Ikke la tråden bli slettet av andres plumpheter, utenom han over.

Fra spøk til revolver: Det finnes mye fint på google
Jeg har faktisk samme problem med Read dead redemption. Men funker det og åpne porter altså? Hva porter er det isåfall? Hadde jo vært fint å vite, selv om jeg ikke spiller mye Read dead redemption online thought.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Jeg gikk ut i fra min egen router som er D-Link Dir 655
XBOX360
Playstation 3
(portene står helt nederst på siden.
Dyrdal's Avatar
Trådstarter
Problemet var portene ja, vil helst ha svar på hvilke porter som skal åpnes, ikke hva skrivefeil forskjellige medlemmer har Vi er alle mennesker..
Sitat av Lycan Vis innlegg
Jeg har faktisk samme problem med Read dead redemption. Men funker det og åpne porter altså? Hva porter er det isåfall? Hadde jo vært fint å vite, selv om jeg ikke spiller mye Read dead redemption online thought.
Vis hele sitatet...
hahah, prøvde du å samle opp alle skrivefeilene på en gang eller? XD

morsom du
er NAT'en åpen? den må være det
Dyrdal's Avatar
Trådstarter
Sitat av plipp Vis innlegg
hahah, prøvde du å samle opp alle skrivefeilene på en gang eller? XD

morsom du
Vis hele sitatet...
Var morsomt 1 gang, nå er det bare patetisk. "XD"

Sitat av speedy902 Vis innlegg
er NAT'en åpen? den må være det
Vis hele sitatet...
Har NAT type 2 ifølge playstation network, etter jeg åpnet portene her samme som før dessverre.
Det er vel enormt mange som har connection issues med RDR for øyeblikket?

Tenker nok at det ikke er routeren / portene dine som er problemet, prøv bare å google etter "Red dead redemption connection problems" så får du se at du er nok ikke alene.
Dyrdal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sethalas Vis innlegg
Det er vel enormt mange som har connection issues med RDR for øyeblikket?

Tenker nok at det ikke er routeren / portene dine som er problemet, prøv bare å google etter "Red dead redemption connection problems" så får du se at du er nok ikke alene.
Vis hele sitatet...
Vet at jeg ikke er alene, men vet også at det er mangfoldig av mine venner som ikke har problemet. Så det må være en løsning, jeg havner ikke bare på low populated servers hver gang av ingen grunn
For christ sake, jeg scrolla nedover her og tenkte "NOEN må da ha gitt ham de numrene", men neida..
Det er IKKE lenger connection issues med RDR, om du lagger/faller ut, er det ditt nett.
Hvordan er hastigheten din? Om den er lav er det derfor, om ikke, åpne port 6888, 3074 og 88 Jeg hadde samme problemet og faller ALDRI ut lenger etter jeg åpnet disse
Dyrdal's Avatar
Trådstarter
Sitat av UncleSam Vis innlegg
For christ sake, jeg scrolla nedover her og tenkte "NOEN må da ha gitt ham de numrene", men neida..
Det er IKKE lenger connection issues med RDR, om du lagger/faller ut, er det ditt nett.
Hvordan er hastigheten din? Om den er lav er det derfor, om ikke, åpne port 6888, 3074 og 88 Jeg hadde samme problemet og faller ALDRI ut lenger etter jeg åpnet disse
Vis hele sitatet...
Skal de være TCP eller UDP? Og har forresten en VELDIG god linje, hehe. Så er nok ikke det som er tingen
Sist endret av Dyrdal; 16. juni 2010 kl. 00:30.
Uh, det er absolutt ikkje sikkert det er din feil at du ikkje greier å kopla til. Redemption har gitt fleire brukarar store problemer med tilkoblinga til nett. Eg greide ikkje kopla til public free roam i det heile tatt, og kunne berre vera i private free roam med to-tre folk.

Dei gav først ut ein patch (Title Update 1.01) som skulle fiksa det, og siden ein til (Title Update 1.02), men så vidt eg veit så fiksa dei ikkje problemet for alle. Min NAT er Moderate, og eg har ikkje lasta ned eller prøvd den siste patchen, så eg veit ikkje om den løsar problemet. Hvis du er kopla til nett, har du patchane installert, skulle eg tru.

UncleSam: Jaudå, det er nok connectivity issues, men det er færre, og kjem til å bli fiksa så snart alle har skaffa seg Title Update 1.02.
Sist endret av Basement; 16. juni 2010 kl. 12:22.
Sitat av Basement Vis innlegg
Uh.
Vis hele sitatet...
Om du har åpne porter finnes det ikke connectivity issues, fakta faen.
UDP på 88 og 3074, jeg har også åpna 3074 TCP ser jeg her, så ta med den også du (tar tallene fra router softwaren min, kom ikke på hvor jeg fant det :P)
Her har du det du trenger,

Xbox LIVE requires the following ports to be open:

• TCP 80
• UDP 88
• UDP 3074
• TCP 3074
• UDP 53
• TCP 53

Forøvrig, når du legger inn portene som "any" i stedet for TCP eller UDP, vil den åpne begge.
Sist endret av Itheru; 16. juni 2010 kl. 14:21.
Dyrdal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Itheru Vis innlegg
Her har du det du trenger,

Xbox LIVE requires the following ports to be open:

• TCP 80
• UDP 88
• UDP 3074
• TCP 3074
• UDP 53
• TCP 53

Forøvrig, når du legger inn portene som "any" i stedet for TCP eller UDP, vil den åpne begge.
Vis hele sitatet...
Dette er for Xbox live, hjelper dessverre ikke med PS3 :/
LOL, var det PS3 du prata om hele tiden? Omg..
Jaja, løsning: Stikk å kjøp deg 360 ^^
Sitat av Eivindeik Vis innlegg
Dette er for Xbox live, hjelper dessverre ikke med PS3 :/
Vis hele sitatet...
Greit nok. Da åpna jeg google.no på nytt og skrev ps3 ports. Der fant jeg følgende porter til ps3,

TCP:

* 80
* 443
* 5223

UDP:

* 3478
* 3479
* 3658 should also be opened for voice chat.

Ikke rakettforskning akkurat
Superlurker
merulz's Avatar
Sist jeg sjekket var det en feil med RDR på PS3 slik at mange har dette problemet. Jeg har selv opplevd det samme med mitt nett fra NGT. Vet ikke om det har kommet en update da jeg ga opp spillet for lenge siden.
Uten UPnP: 1-3 spillere
Med UPnP: ca. 3-8 spillere
Naboens WLAN med UPnP(Telenor): fulle servere overalt.