Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 882
Hei

Nå er jeg rimelig forbanna over at K*Ker i klassen driver å kjører shutdown kommandoen på 2 sekund hele tiden når jeg ikke er tilstede ved pcen.

Har lyst til å gjøre noe tilbake

Noen som har tips til noen onde ting jeg kan gjøre?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
SØK!

Er da mange tråder om dette fra før av.
http://www.freakforum.nu/forum/searc...archid=1653870
Sist endret av Kekurikekaka; 25. september 2007 kl. 15:08.
jaG
Produktutvikler
Her er det noen eksempler. Denne er ond.

Edit: Ser du er ny her, så husk å søk neste gang.
Sist endret av jaG; 25. september 2007 kl. 15:21.
rename eller slett shutdown.exe ?
Digital nomade
trippy's Avatar
Søke knappen finner du masse morro rundt. Det er et helt hav med topics om bare det jævla batch faenskapen. SØK, SØK, SØK!!!

Jævla raske dere er da....
Sist endret av trippy; 25. september 2007 kl. 15:08.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av trippy
Søke knappen finner du masse morro rundt. Det er et helt hav med topics om bare det jævla batch faenskapen. SØK, SØK, SØK!!!

Jævla raske dere er da....
Vis hele sitatet...

Seff
Men det er en treningssak. Når noen gjør noe man kan klage på, så må man være kjapp
Kjempegøy

Men støtter shutdown, eller net send i loop.
Sist endret av Kekurikekaka; 25. september 2007 kl. 15:17.
Er jo bare å få nettverksadministrator til å deaktivere shutdown.
net user BRUKERNAVN NYTTPASSORD enkelt og greit (krever at man er administrator)

Så windowstast +L etterpå, se og le
Sist endret av SteInMetz; 25. september 2007 kl. 15:22.
At dette ikke er deaktivert på domenet er noe du burde ta opp med it-ansvarlige og følge saken opp.

Dersom de IT-ansvarlige ikke gjør noe kan du f.eks gå til fylkeskommunen eller gjøre som mange unger gjør gå til avisen og forklare hvor dårlig IT-kunnskapen til administratorer på skolen er.

Dette bruker ofte å føre til at noe skjer.
Denne er vel ganske ond, men det går også utover skolen. Uansett;

Kode

copy navnetpåbatchfilen.bat C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup
shutdown -f
Tror det var riktig kode ihvertfall. Må selvfølgelig bytte ut navnetpåbatchfilen.bat med det faktiske navnet. Fører til at PCen slår seg av med en gang den slår seg på hvis jeg ikke husker helt feil
Sitat av Steeny
Her er det noen eksempler. Denne er ond.

Edit: Ser du er ny her, så husk å søk neste gang.
Vis hele sitatet...


Den siste der. Er det mulig å få sendt den over til offerets pc med din egen? Så du ikke må stå å skrive inn hele koden på offerets pc mens han ser på.
Sist endret av Meeger; 25. september 2007 kl. 15:37.
Takker for svar folks.

Men er det mulig med batch at det blir skrevet en og en bokstav etter hverandre slik?
Ehm...

@Meeger: Nope, ikke med mindre han har delt oppstartmappen og gitt deg skrivetilgang. Du kan jo eventuelt gjøre dette selv engang.

@Fellwarden: %0 refererer til filnavnet til filen som kjører, så da kan du bare bruke den istedet for "navnetpåbatfilen.bat". Du kan også bytte ut deler av filbanen med en variabel, skriv "set" i cmd.exe for å finne ut hvilken.

@AtXbYeA: Jeg tror dette foregår lokalt, uten -m parameteren. Ellers er det helt sykt

@SteInMetz: Hvis du endrer NYTTPASSORD til * så vil du bli bedt om å skrive inn passordet to ganger, uten at noen kan se over skulderen din. Å bare trykke enter to ganger holder plenty.

@vsoemlio: Det letteste er å gjøre som meitemark sier, så slipper du problemet. Eventuelt lås når du forlater den.

Det siste spørsmålet ditt forstår jeg ikke.

/me hater batch
Sist endret av Torstein; 25. september 2007 kl. 16:37.
Takker for svar.

Men hvordan kan jeg deaktivere shutdown tingen da?
vsoemlio, du kan stoppe shutdown ved å skrive Shutdown -a i cmd
Sist endret av junkpal; 27. september 2007 kl. 16:58.
Det vet jeg, men ikke tid til det på 1-2 sekunder.

Men jeg vil deaktivere slik at det ikke er mulig å bruke shutdown commandoen igjen.
Start opp maskina i safemode og fjern den fra startup. Er ikke værre? Hva med å bare ta kontakt med IT-folka? *Poff* sier det så får de ikke lov til å røre en maskin på skolen ut året.
Last ned et programm som avslutter shutdown hele tiden eller lag en bat fil som det står dette i:

Kode

@echo off
:Top
shutdown -a
shutdown -a
cls
goto top