Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4111
Etter en god stund med bare lurking har je endelig fått ræva i gir, og lagd en bruker. Skal nemlig dra Halden - Bergen med tog den 26 august. Lomg story short, jeg må vente i oslo i 6 timer. Fra klokka 12 på nattan til 6 om morgenen. Noen tips til hva jeg kan gjøre, som ikke koster stort?
Spørs helt interesser og slikt.

Mange nattklubber/konserter på kveldene.

Billig kebab er det også på slike tider av døgnet.

Dra på Oslo S å bare "loke" kan være smud.
Aj, natt til mandag er kanskje ikke den beste utenatta Kanskje du finner et billig vandrehjem?
Sitat av excubated Vis innlegg
Aj, natt til mandag er kanskje ikke den beste utenatta Kanskje du finner et billig vandrehjem?
Vis hele sitatet...
Anbefaler Anker Hostel, koster fra 220 (8-pers. rom) til 600 (enkeltrom) for ei natt: http://www.ankerhostel.no/article.aspx?id=1111

Bodde der i forbindelse med freakfest 2011.
Trådstarter
6 0
Nevnte ikke at jeg skal passe på bagger og kofferter. Hadde også tenkt å sove på tog et til bergen. Noen andre planer?
Ta med deg en fiskestang og sett deg på vippetangen og vipp opp makrell. Kanskje får du sjøørret også
Sitat av CatFix Vis innlegg
Dra på Oslo S å bare "loke" kan være smud.
Vis hele sitatet...
Eh, det blir kaldt å sitte ute etterhvert, + at plutselig kommer det en og tar baggene hans.
Trådstarter
6 0
Sånn jeg forsto det var at jeg må være ute i 2 timer før oslo s åpner klokka 2 på nattan. Vet dere om noen kiosker og sånt som er åpne?
Sitat av Xbird Vis innlegg
Nevnte ikke at jeg skal passe på bagger og kofferter. Hadde også tenkt å sove på tog et til bergen. Noen andre planer?
Vis hele sitatet...
Hvem er det du spør om har andre planer?

Eller prøver du å spørre om noe annet DU kan finne på? Du er vel såpass oppegående at du skjønner at det blir vanskelig for deg på gjøre så veldig mye dersom du skal passe kofferter og bagger.
Sitat av Xbird Vis innlegg
Sånn jeg forsto det var at jeg må være ute i 2 timer før oslo s åpner klokka 2 på nattan. Vet dere om noen kiosker og sånt som er åpne?
Vis hele sitatet...
Det stenger kl 2 og åpner rundt 4. Jeg mener det er en 7-11 like ved Oslo S som er åpen ganske lenge.
Sitat av Xbird Vis innlegg
Nevnte ikke at jeg skal passe på bagger og kofferter. Hadde også tenkt å sove på tog et til bergen. Noen andre planer?
Vis hele sitatet...
Koster ikke så mye for baggasjeoppbevaring på Oslo S. Husker ikke hvor mye, men tror det var 40kr for et stort skap.
Trådstarter
6 0
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Hvem er det du spør om har andre planer?

Eller prøver du å spørre om noe annet DU kan finne på? Du er vel såpass oppegående at du skjønner at det blir vanskelig for deg på gjøre så veldig mye dersom du skal passe kofferter og bagger.
Vis hele sitatet...
Tenker hovedsaklig pa hva jeg kan sysselsette meg med, og hvor vanskelig det blir å gjøre noe med en koffert og bag?? Blir ikke så begrenset at jeg ikke er i stand til å slå ihjel noe tid
Bislett Kebab House holder åpent til 04:00 om du blir sulten :P
Stort skap på oslo S koster 40,-
Ikke ha koden på deg i tilfelle du blir ranet.
Ganske farlig rundt oslo s på den tiden, spesielt for folk som lyser turist.

Jeg ville bare hengt rundt der, snakka med folk og kosa meg.
Bor på gata atm, så er ofte inne på oslo s eller rundt der om jeg ikke har sted å være.
2400 til 0600....natt til mandag.

Lås inn sakene dine i en bagasjelocker på Oslo S, en god sikker investering som vil gjøre deg istand til å loke ++ rundt i byen. om du vil ha seng å ligge i gå for Anker Hostel, som også har mine anbefalinger. Om du ikke vil ha seng å sove i kan du jo gjøre noe gratis som f.eks å gå rundt i byen med ett sykt ansiktsutrykk, ingen slår ned mongoer, er vel det sikreste som er gratis. Er du stinn av gryn kjøp deg ei bønne av negern ved svingen rett ved den hvite kuken ved utestedet blå. Rett ved Anker hostel (oppover elva). Kansje sette seg å drekke en pils eller to. Uansett stenger jo utestedene og loking rundt i Oslo sentrum,. sorry ass, det er ikke trygt lenger tbh....be safe travel smart and dont talk to candymen
Jeg har akkurat vært på tre ukers interrail rundt i Europa, og har tilbragt flere uønskede timer på de merkeligste plasser. Nå drar jeg ikke på byn på søndager her hjemme, så jeg vet ikke hvordan det er, men av en eller annen merkelig grunn fant vi kun åpne homofile utesteder nettene til mandag. Ellers er aktivitetstilbudet er meget redusert på nattestid, foruten utesteder, og særlig på søndager.

Du er tvilsomt særlig interessert i å forflytte deg i utgangspunktet siden du drasser på bagasje. Mitt stalltips er å sove. Overnatting på togstasjoner går veldig fint. På stasjonene jeg har sovet på har det vært flere andre backpackere, så det er forholdsvis trygt. Seks timer er uansett ikke allverdens
Trådstarter
6 0
Setter pris på ideene deres, og jeg tror det frister mest å låse inn sakene mine, i så jeg slipper å drasse rundt på bagene. For da vil jeg i så fall kunne gå rundt å titte litt. Eller kan jeg jo ta med meg en kort stokk å spille litt med de narkomane... Jk. Keep it comming guys
Sitat av Xbird Vis innlegg
Eller kan jeg jo ta med meg en kort stokk å spille litt med de narkomane... Jk. Keep it comming guys
Vis hele sitatet...
Men, det her er jo en fantastisk idè?
Ikke bare slår du ihjel tid kjempefort siden disse menneskene er utrolige og har mye å fortelle, men tenk hvor bra du gjør dagen deres! Sett at du finner en narkoman som er i stand til å gjøre rede for seg selv, er det her det beste jeg har sett i denne tråden. Jeg hadde beundret deg om du hadde gjort det
Sitat av Xbird Vis innlegg
Setter pris på ideene deres, og jeg tror det frister mest å låse inn sakene mine, i så jeg slipper å drasse rundt på bagene. For da vil jeg i så fall kunne gå rundt å titte litt. Eller kan jeg jo ta med meg en kort stokk å spille litt med de narkomane... Jk. Keep it comming guys
Vis hele sitatet...

Unnskyld at jeg spør men er dette første gang du reiser hjemmefra? Hvem oppretter en tråd for å finne ut av hva de skal gjøre i Oslo i 6 timer??
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Stort skap på oslo S koster 40,-
Ikke ha koden på deg i tilfelle du blir ranet.
Ganske farlig rundt oslo s på den tiden, spesielt for folk som lyser turist.

Jeg ville bare hengt rundt der, snakka med folk og kosa meg.
Bor på gata atm, så er ofte inne på oslo s eller rundt der om jeg ikke har sted å være.
Vis hele sitatet...
Trist å se hvordan det har gått med deg. Husker jeg så en tråd av deg en gang hvor du hadde lyst til å bli lege. Virker som om det bare har gått nedover siden den gang. Håper du får orden på livet ditt.

Sitat av williams123 Vis innlegg
Unnskyld at jeg spør men er dette første gang du reiser hjemmefra? Hvem oppretter en tråd for å finne ut av hva de skal gjøre i Oslo i 6 timer??
Vis hele sitatet...
Det har vært mange av de trådene her.
Sitat av excubated Vis innlegg
Aj, natt til mandag er kanskje ikke den beste utenatta Kanskje du finner et billig vandrehjem?
Vis hele sitatet...
Jo, det er faktisk det Natt til mandag er gull om du vet hvor du skal gå.
Selv anbefaler jeg å se Frank Znort Quartet. De spiller live på Blå hver søndag og er absolutt noe å få med seg(gratis inngang). De spiller skrangle-jazz, reggea, blues og andre obskure stiler på gode cover-låter. God stemning og masse festglade folk.

Elllers så kan du clubbe til electro på Ish, eller slagers på nichol&son. To av mine favorittsteder(to steder - to etasjer). De ligger plassert i området rundt Hotel Continental sammen med en rekke andre utesteder som huser bra med folk søndag kveld.

Flipperspill på Tilt sammen med en kald en er ikke dumt. Det er gratis sjetonger på søndager(om det ikke er endret siden forrige gang jeg var der) og ellers et gøy sted man fint kan knuse ihjel en time eller to på.

Uansett hva du velger så er klokken rundt 03:45 - 04:00 når du er ferdig her. Da kan du spise mat på et random sted og komme deg til togstasjonen. Så har du rundt 1 - 1,5time å slå ihjel på egenhånd.

Om ikke loking natterstid er noe for deg så anbefaler jeg et nattbad på Tøyenbadet. Et lite hopp over gjerdet så kan du kose deg i utebassenget. Men rydd opp etter deg(da mener jeg alt, siggsneiper og snus i bassenget er ikke kult), så ødelegger du ikke for oss andre Vi vil jo slippe at det skal bli bevoktet der oppe.
Weedster star
Kul tråd og lese av en eller annen grunn..
Trådstarter
6 0
Sitat av williams123 Vis innlegg
Unnskyld at jeg spør men er dette første gang du reiser hjemmefra? Hvem oppretter en tråd for å finne ut av hva de skal gjøre i Oslo i 6 timer??
Vis hele sitatet...
Nå har det seg slik a jeg er veldig utolmodig, og sitte å vente i 6 timer er ikke akkurat noe som frister. Lurer da på om noen har et par oppfinnsome ideer, noe som ikke har noe med reise i seg selv.

Sitat av moret Vis innlegg
Jo, det er faktisk det Natt til mandag er gull om du vet hvor du skal gå.
Selv anbefaler jeg å se Frank Znort Quartet. De spiller live på Blå hver søndag og er absolutt noe å få med seg(gratis inngang). De spiller skrangle-jazz, reggea, blues og andre obskure stiler på gode cover-låter. God stemning og masse festglade folk.

Elllers så kan du clubbe til electro på Ish, eller slagers på nichol&son. To av mine favorittsteder(to steder - to etasjer). De ligger plassert i området rundt Hotel Continental sammen med en rekke andre utesteder som huser bra med folk søndag kveld.

Flipperspill på Tilt sammen med en kald en er ikke dumt. Det er gratis sjetonger på søndager(om det ikke er endret siden forrige gang jeg var der) og ellers et gøy sted man fint kan knuse ihjel en time eller to på.

Uansett hva du velger så er klokken rundt 03:45 - 04:00 når du er ferdig her. Da kan du spise mat på et random sted og komme deg til togstasjonen. Så har du rundt 1 - 1,5time å slå ihjel på egenhånd.

Om ikke loking natterstid er noe for deg så anbefaler jeg et nattbad på Tøyenbadet. Et lite hopp over gjerdet så kan du kose deg i utebassenget. Men rydd opp etter deg(da mener jeg alt, siggsneiper og snus i bassenget er ikke kult), så ødelegger du ikke for oss andre Vi vil jo slippe at det skal bli bevoktet der oppe.
Vis hele sitatet...
Ingen dårlig ide. Akkurat nå likte jeg tanken på å ta meg en øl å bare snakke med folk. Er det noen barer som holder åpne natt til mandag. Vil komme rett fra jobb egentlig, så fest er je nok litt for sleten til. But who knows. Uansett så er det greit å vite litt, er ganske spontan av meg så jeg kan risikere å ende opp på en klubb eller 2.
Sitat av moret Vis innlegg
Om ikke loking natterstid er noe for deg så anbefaler jeg et nattbad på Tøyenbadet. Et lite hopp over gjerdet så kan du kose deg i utebassenget.
Vis hele sitatet...
Kan også gjøres på Frognerbadet, om Tøyenområdet virker litt for sketchy.
Var en sånn kveld ute, da jeg valgte å stille opp for en kompis. Han og jeg skulle drikke hele natta og han skulle på første tog om morningen. Vi ble fort slitne ettersom vi hadde startet med enheter tidlig på kvelden. Resten av natta gikk vi rundt, møtte mange gamle kjente og vel så det. Så røyka de andre noe powder weed og så brukte vi stor tid til å munche masse mat. Da Oslo s åpnet gikk vi rundt der, der kan du også snakke med folk. I Oslo når jeg er brisen/full har jeg aldri blitt oppsøkt bråk på. Er jeg edru ender det som oftest med at noen skal prøve seg. Aner ikke hvorfor, men det er noe med hva hele kroppsspråket ditt sier (kroppsspråket hevdes og være ca 70% av kommunikasjonen blant mennesker). Hvis du er en person av pure love så kommer nok ingen til å lage bråk med deg.

Som sagt snakk med folk. Ta deg gjerne noen pils før du gjør dette, så mister du den etiske regelen (som noen har)..

Jeg setter meg gjerne ned med narkomane og sigøynere ikke noe jeg ville gjort hvis jeg var edru! Noen pils så er jeg så flink til å prate for meg.. Dette er ikke ofte, jeg drikker men de gangene opplever jeg faktisk at jeg skaper nye bilder av folk.

Lykke til a mann
du kan jo ta en gåtur opp og ned langs Akerselva, eller opp og ned til holmenkollen.
Kebabsjappen Lille Amir på Arbeidersamfunnets plass pleier å være åpen til 5-6 tiden om morgenen...det er forresten rett ved siden av tilt.

På Grønland er bunnpris døgnåpen så der kan du kjøpe deg noe å spise eller et tegneserieblad.

Ellers kan du jo ta med deg noe å drikke på og finne deg en park og slå i hjel tiden sammen med noen bayere...evt kose deg med en rev.

Jeg har også hørt at det i 4-tiden et sted på kaia nedenfor Akershus Festning skal være et fiskemarked der alle restauranter og sånt kjøper inn fisken de trenger, selv om du ikke skal ha noe fisk kan det jo være artig å se.