Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3596
hei. har gått på en virkelig stor smell. jeg og noen kompiser har kjøpt oss tur til Amsterdam den 7 - 11 april. den 8 april er jeg innkalt til sesjon. en av kompisene mine jeg reiser med har sesjon den 6 April og en annen kompis har den 28 april, er det noen mulighet for å få byttet dag?
og hva er straffen om jeg skulker sesjon?
takk
Du kan vel bare ringe VPV?
Trådstarter
27 4
ja, planer om å gjøre det. vil bare høre konsekvenser om jeg ikke skulle få byttet denne. og måtte skulka. selv om jeg ikke kommer til å skulke den. dropper heller turen
Jeg hadde også en reise i boks når jeg fikk vite at jeg hadde sesjon samme dag. En enkel telefon så fikk jeg utsatt det noen måneder.
Bare å ringe å få det utsatt. Så lenge turen var planlagt før inkallelsen kom, skal ikke det være noe problem. De pleier som regel å være ganske greie med dette uansett.
Jeg har aldri vært på sesjon,har bare kasta alt av papirer jeg har fått fra dem.Har ikke hørt noe fra dem på årevis,er det sånn at jeg plutselig kan få noen reaksjoner,så lang tid etter?
Sist endret av JayHova; 7. mars 2011 kl. 18:52.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jeg har aldri vært på sesjon,har bare kasta alt av papirer jeg har fått fra dem.Har ikke hørt noe fra dem på årevis,er det sånn at jeg plutselig kan få noen reaksjoner,så lang tid etter?
Vis hele sitatet...
I teorien ja, fordi alle menn er tjenestepliktige til fyltte 44 år. Befal 55år. I praksis, kanskje, men neppe trolig. da dem rett og slett ikke er intresert i folk som ikke har interesse lenger.
Møter du ikke blir du innkallt på nytt, møter du ikke da heller får du rekommandert brev, og fortsetter du å ikke møte opp kan du bli politianmeldt og i verste fall hentet av politi og slept ned til sesjonslokalet

(dog i praksis skjer det ikke da det koster alt for mye tid og ressurser)

Ring VPV så setter de en ny dato, såfremt du ikke bor ute i gokk er det sjelden noe stort problem
Sist endret av liasis; 7. mars 2011 kl. 19:45.
I en tråd med ett enkelt spørsmål om man kan straffes for sesjon så spammes det post etter post med egne meninger om forsvaret, tydelig at man ikke kan forvente annet.

Jeg støtter forslaget om å ring vernepliktsverket og spørre, jeg ville dog unnlatt å fortelle om reisemålet om de ikke spør spesielt om dokumentasjon på fraværet. (forutsatt at du har tanker om berusning på nevnte reisemål)
Som flere sier.. Ring VPV. Hjelper ikke det så er det bare å stikke på turen din. Det verste som skjer er at du blir kalt inn på nytt..
Ring VPV, Jeg skulket min første sesjonsdato, dog ikke med vilje, glemte den rett og slett , så fikk jeg en telefon fra en hyggelig kar hos VPV som sa at jeg skulle vært på sesjon, så sa jeg at "Oj, det hadde jeg helt glemt og visste ikke helt om" så sa han at det gikk fint , bare å møte den og den datoen, så var det unnagjort : )