Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 699
Hei,

Jeg skal kjøpe meg en ny laptop og i den forbindelse lurer jeg på å kjøpe ifra england. Det jeg lurer på i den forbindelse er om dette vil by på praktiske utfordringer og problemer etter at jeg har fått laptopen. Jeg tenker mest på strømtilkoblingen.

1.
Jeg regner med det er annen utforming på stikkontakter der borte, men det kan vel løses ved å bruke en adapter på strømledningen?

2.
Men hva med AC adapteren. Vil en laptop i england leveres med en AC adapter som er beregnet for 240 volt?

3.
Er det noe annet problem som kan dukke opp?

Takker for svar
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Fleste Powersupplies til laptop er 110->220v.
2. Ofte er selve kontakten mulig å bytte med en annen kontakt fra f.eks Clas Ohlson.
3. Du vil ikke kunne bruke det fantastiske i norge som heter reklamasjonsrett, mao selges laptopen med ett års garanti har du ett års garanti, går den i stykker etter ett år og to dager vil du ikke ha noe krav på support\service.
Kjøper du en laptop i norge har du fem års reklamasjonrett.
Trådstarter
Takker.. Ingen problem altså:P

Reklamasjons og garantier kan jeg leve uten i enkelte tilfeller.. Dette er ett av de.. Ikke missforstå meg, det er noe jeg vanligvis bryr meg om, men når jeg får kjøpt en helt ny og ubrukt laptop til under halv pris fra noen jeg kjenner så tar jeg sjansen.