Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4027
Hei! Hmm, har tenkt på en ting jeg, lurer på, hvis man f.eks har en "fake" rolex. Men som man vil selge som ekte, hvoredan gjør man det da, hvis alle begynner å spørre deg om du har papirer på denne klokka? Er det da mulig å lage noe som kan fake dette veldig bra? Isåfall hvor og hvordan? ;-) Ikke dumt tenkt hva?
dem som har peil på rolex klokker ser vel at den tikker i stedet for å sige sakte rundt!
Trådstarter
4 0
Den siger sakte rund, og det er en selvtrekk, den veier like mye som originalen 162 gram og alle diametere er det som er originalt. Pluss at jeg har original eske, men jeg har ikke attester eller papirer på den..
stjel en atest *tegn*
Trådstarter
4 0
hehe! og hvor skal man liksom få stjelt en attest da? ;-)
Kansje du kjenner noen inside i en urmakerbutikk!?
Sitat av Vekter
hehe! og hvor skal man liksom få stjelt en attest da? ;-)
Vis hele sitatet...
hva med å gå innpå en klokkebutikk å spørre om du får låne den elelr noe?! drit oppi om det virker dumt... :P du får den ikke uansett(med mindre du er heldig:P)
eller så kan du "inside" å bli i ett med urmakern å skaffe deg det... eller så kjenner du garantert noen som har en rolex som du kan få lånt papirene av
er den 100% lik orginalen!?
den heter ikke Relox eller Rolæks eller noe sånt?! :P
Hehe... Maken til dumme opplegg folk skal finne på ass.

For det første: Dette er svindel og grovt uetisk. Det at du i det hele tatt tenker på dette, gjør at jeg aldri ville gjort deg til min venn. Det er slike uetiske handlinger som dette, som gjør verden til et dårligere sted. Fo shizzle.

For det andre: Enhver person som er villig til å flekke opp 30-40.000 kr for en brukt Rolex, vil selvfølgelig forsikre seg om at den er ekte; f.eks ved å ta den til en gullsmed, eller bare lete etter gull-stempelet på Rolexen, bak på urverket et sted. Det at du tror du vil klare å "lure" noen til å kjøpe en klokke for 30-40.000 kr, gjør at du sannsynligvis er svært dum/mentalt utfordret, og gjør igjen til at jeg aldri ville vært villig til å vurdere deg som som et potensiellt venneemne.

Så kan man gå inn på den nærmest retoriske diskusjonen om hva dette betyr for deg; at jeg ikke under noen omstendigheter ville ønske å ha deg som venn. Til dette kan jeg bare svare at dersom du hadde satt deg litt inn i filosofi, som f.eks den filosofiske retningen Utiliarismen eller Immanuel Kants kategoriske imperativ, så ville du funnet at du ved å gjøre dette, ikke bare ødelegger for kjøperen av klokken - men også for deg selv.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Du vet vel at sertifikatet til dyre klokker allti har et identifikasjonsnummer som er maken til det på klokken, og heller ikke er laget i noe billig printerpapir. Altså,., envær eventel kunde ville vel sjekke opp dette nummeret hos en gullsmed eller andre som har myndighet til å sjekke om dette var ekte, og om nummeret i det hele tatt hadde blitt solgt,. ellers så har du faren som "Stormen" nevnte.

Konklusjon, tjen penge på annet vis!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
men nå har det seg slik at jeg vet om ei rolex. har også funnet ei side på nettet som selger fake som er akkurat like. hva hvis man heller bare tar den ekte og bytter den med den fake.
Sitat av Stormen
Til dette kan jeg bare svare at dersom du hadde satt deg litt inn i filosofi, som f.eks den filosofiske retningen Utiliarismen eller Immanuel Kants kategoriske imperativ, så ville du funnet at du ved å gjøre dette, ikke bare ødelegger for kjøperen av klokken - men også for deg selv.
Vis hele sitatet...
Litt av en moralpreken hele innlegget, og er enig i at hele ideen er umoralsk, men hvorfor du begynte å trekke f.eks. utilitarismen inn forstår jeg ikke. Nettop hatt exphil..? ^^

For å ta utilitarismen. Såvidt jeg husker går dette ut på "størst mulig lykke for flest mulig folk". Bentham og han andre jeg ikke husker navnet på som videre spesifiserte ulike "vekter" for ulike former for lykke. Å sette denne gjerningen inn i ett slikt syn er helt fjernt i denne tråden. Ikke bare lar du vær å begrunne men selve argumentet. Det har da forsåvidt ingenting å si hvordan denne gjerningen ville preget ett utilitaristisk samfunn da vi ikke lever i ett. Du kan heller ikke bare slenge ut at det ville vært en dårlig gjerning i ett utilitaristisk samfunn. Kansje salget ville først til lykke for kjøperen om han ikke fant ut av det og selgeren brukte pengene på å pusse opp en lekeplass som førte til mer lykke for flest mulig opp mot hvis kjøperen hadde kjøpt en ekte klokke fra en luguber industri.

Veldig off-topic og mer og mer. Så jeg slutter her.

Ideen vil funke dårlig tror jeg. Eneste plassen du kunne komt til å selge klokken måtte vært på f.eks qxl og en evt kjøper vil skjekke klokken fort som F. hvis han skal bruke 30k på den. Uansett hvor fin attesten er (skulle en tro).
Sikkerhetsklarert
kjøper den av deg jeg, 150 kr?
Off-topic:
Dette innlegget er postet på ett undergrunnsform, og trådstarter stiller 3-4 ganske greie spørsmål. Dersom man ikke kan svare på dette, så hvorfor ta seg bryet med å skrive linje på linje med "moralprekner". De som synes dette er for fælt, trenger ikke lese hva som skjer på undergrunnsforumet.

Til trådstarter:
Du må nok få tak i ett ekthetsbevis for å kunne innkassere noe særlig på dette salget, uansett hvor perfekt klokken er. Kan sammenliknes med å kjøpe en bil uten vognkort. Når det gjelder hvordan du kan få tak i dette, så finnes det flere steder på nettet hvor du kan få kjøpt slike papirer. Men ha i bakhodet at dette beviset må være 100% tilfredstillende for kjøper, fordi i det sekundet han tar med seg klokken til en urmaker, så blir du avslørt.
Du bør også være litt forsiktig med hvem du evt prøver å selge den til. Selger du den til en som kjenner godt til den typen klokker vil han/hun sannsyneligvis fort se at den du har er fake. Du kan da bli anmeldt for bl.a. dokumentforfalskning. Så tipset er; selg den til en dust som har vunnet en stor pot i lotto/poker.
Off-topic: Dette innlegget er postet på ett undergrunnsform, og trådstarter stiller 3-4 ganske greie spørsmål. Dersom man ikke kan svare på dette, så hvorfor ta seg bryet med å skrive linje på linje med "moralprekner". De som synes dette er for fælt, trenger ikke lese hva som skjer på undergrunnsforumet.
Vis hele sitatet...
Jectson, nei - feil. Trådstarteren stiller IKKE 3-4 "ganske greie" spørsmål. Han stiller totalt idiotiske spørsmål, som selvfølgelig blir bustet av den FØRSTE han forsøker å selge klokka til. La oss ha premissene for videre diskusjon fastsatt.

Du må nok få tak i ett ekthetsbevis for å kunne innkassere noe særlig på dette salget, uansett hvor perfekt klokken er. Kan sammenliknes med å kjøpe en bil uten vognkort.
Vis hele sitatet...
Igjen - feil. Å kjøpe en bil kan ikke sammenlignes med å kjøpe en fake Rolex. En bil er laget av stål og aluminium. En ekte Rolex er laget av gull. Dersom eksemplene skulle ha vært sammenlignbare, så måtte det ha vært vanlig å forsøke å selge falske kopier av biler - og disse falske kopiene måtte ha vært laget av 100% gummi.

Spørsmålet i denne tråden er egentlig:
Klarer jeg, som er totalt hjernedød på alle måter, å finne noen er like hjernedød som meg selv - å selge en gull-farget falsk Rolex-klokke til, som jeg selv mener er 100% lik en Rolex, uten noensinne ha å ha holdt en ekte Rolex i hendene mine - og uten at denne hjernedøde kjøperen tar den med til en gullsmed, f.eks for å forvisse seg om at klokken er ekte, eller verdivurdere klokken på bakgrunn av tilstanden den er i?

Enn så mye jeg har lyst til å svare "Nei" til det spørsmålet, så er jeg sikker på at du til slutt vil kunne finne det. Forsøk å lete igjennom navnene i denne tråden, så finner du nok to-tre potensielle kjøpere. Bare husk å printe ut et ekthetsbevis fra PCen din først.
▼ ... over en uke senere ... ▼
håhå endelig noe jeg kan svare på her inne!
Det finnes gode sveitsiske kopier av Rolex som ser såpass ekte ut at du lurer de fleste som ikke har mere en middels peiling..
Rolex er heller ikke nødvendigvis laget av gull. du får stål,titan,platinum, etc.
Sveitsiske kopier har ofte Gull i reimene og ledd. (disse kopiene koster en 5-10000kr..)
Men,såfort man åpner bakdekslet ser man LETT at den er fake. selv om alt utenvdig er likt.
dog alle som har skikkelig peil vil skjønne med engang at det er fake.
dokumentfalsk av grov økonomisk type er veldig straffbart og ikke anbefalt.
Moralen her er,hadde du solgt en slik klokke til meg hadde jeg oppsporet voldtatt og drept deg.

legger til også at veldig mange drittunger/luringer blir lurt av japanske kopier til 200-250dollar og prøver selge de som ekte. det ender aldri bra. der kan alle se forskjell, selv om det står på websiden til de som selger at det lurer tilogmed urmakkeren din.
kjøp en ekte rolex. ingenting som slår kvaliteten på rolex og breitling klokker feks. er utrolig fascinerende oppbygd og kvalitet på de.