Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 738
Har lest igjennom de fleste trådene om ophcracking. De som svarer har enten full peiling eller ingen peiling.

Jeg har lastet ned ophcrack livecd 1.2.
Det står at jeg bare skal brenne den ut og boote fra cd på oppstart så vil det launche automatisk.

Det gikk ikke.

Jeg bruker vanlig 700 mb cd
bruker sonic record now brenneprog
har win xp home edition.

Noen som har full peiling som kan forklare meg? er litt desp.

på forhånd takk.
Heisann.. Ligger det bootfiler vedlagt til de filene den skal boote da ? eller så må du legge ved de?

Jeg veit på jobben bruker jeg et spess brenneprog som danner disse bootfilene automatisk, da må jeg "huke av for" "Burn Boot-up-files"
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Du kan jo sjekke i BIOSen din at Boot from CD ligger som førstevalg....
Trådstarter
Takk for respons.filen jeg lastet ned er bare en iso. fil å når jeg dobbeltklikker på den, går den inn i brenneprog. MEn jeg vet ikke hva som skjer, for jeg brenner den ut, men det blir tydligvis ingen boot cd =(
Har du gjort som TurboAciid sa? Trykk F2 under oppstart og flytt "Boot from cd" øverst på lista. Deretter restarter det og da skal den boote fra cd.
Brenn det i et lite gratis program som heter ImgBurn.
Da brenner du det som en Boot-CD
Trådstarter
Sitat av Kjeksemann
Brenn det i et lite gratis program som heter ImgBurn.
Da brenner du det som en Boot-CD
Vis hele sitatet...
Takk! det gikk å brenne det.

Jeg tror jeg er kommet et skritt nærmere, for denne gangen etter jeg hadde startet pc'en, (kommet inn på skrivebordet) så gikk jeg inn på cd'en. Da fikk jeg opp en slax mappe og en boot mappe.

Men når jeg trykket F2, kom jeg inn i BIOS, men fant ikke ut noe mer. Det kom ikke opp noe boot from cd eller noe.

Jeg bruker windows xp home edition, vet ikke om dette har noe å si.
Sist endret av qtex; 28. juli 2007 kl. 15:05.
Se etter boot sequence, den ligger ikke i den menyen du kommer innpå med en gang du kommer inn i bios. men let litt rundt, så finner du det til slutt.
Trådstarter
Jeg gir snart opp. Det eneste jeg finner er boot et eller annet, når jeg går innpå der finner jeg hard disken og cd-drive, begge er enabled... noen som har gjort dette før som vet ?
Du må sette CD-drive øverst på listen.
Trådstarter
Sitat av Goophy
Du må sette CD-drive øverst på listen.
Vis hele sitatet...
Haha, var liksom de ordene jeg trengte :P, tusen takk.

Men så til neste problem... Jeg har to win xp versjoner på pc'en, ikke spør hvorfor, så når jeg kommer inn i ophcrack så lurer den på hvilken av de jeg vil inn på, men tastaturet er jo umulig å skrive med. backspace virker heller ikke :S