Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1456
Er det mulig å komme seg inn på en skoles server fra en annen pc? Nybegynner her, og ny på forumet..Så hei!
Hva slags server er det da?
Ikke direkte mye informasjon å gå etter her nei.
Heisann, velkommen.

Jeg jobber selv på en skole, så nå skal du høre..

Serverene vi bruker her på skolen er en windows 2k og en win 2k3 server. De står innelåst på et rom, eneste måten du kan komme deg inn på dem er gjennom eksternt skrivebord eller komme deg fysisk inn på rommet..


Elevnettet og lærer nettet er to vidt forskjellige ting. For de som tror at dere kan komme dere inn på lærenenes dokumenter gjennom en elevpc kan feire julaften i syden (hva har det med saken å si? det bare poppa ut av skallen min), fordi lærernettet og elevnette går på 2 forskjellige switcher og må derfor patches om hvis du i heletatt skal ha følelsen av å være ner din lærers dokumenter..

Good Luck
Eller så kan du gjøre som meg og bli IKT-assistent på skolen (hvis du er elev da) og få egen admin konto som har de samme rettighetene som lærerne.
Eller så kan du gjøre som meg å skaffe seg utvidete rettigheter på elevnettet.

Funka fint på Ungdomsskolen
På den annen side, jeg tror vi har hatt denne diskusjonen tidligere en gang, og alle svarene hittil føles veldig deja vu aktige, inkludert mitt eget.