Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3035
Fake "driving permit" fra UK
Har bestilt et slikt kort fra uwantid.co.uk, tror dere dette vil fungere i norge som legg på utesteder? Er jo bare å si at jeg tok lappen i England hvis dørvakta spør

Har brukt kort fra photo-id.co.uk og har nesten alltid virket, både på byen og på polet!

http://www.fake-student-ids.co.uk/images/misc/driving_permit_signature.jpg
Sist endret av lazaa; 31. mars 2008 kl. 20:20.
Jeg prøve mitt photoid kort på Polet, og til min overraskelse har det funket vær gang!
Har enna ikke testet det på utesteder fordi jeg trodde det var såppass gjennomskuelig, selv om jeg alltid snakker britisk(er fra england) og sier jeg ikke har bankkort hvis de spør, og at det er en 100% legal legitimasjon i England.

Men så ditt fungerer faktisk på utesteder?
Trådstarter
34 1
på polet fungerer de fint

det hender at det ikke går på byen men de drar det ikke inn, fordi de ikke vet at det er fake, så du får det tilbake og de sier "beklager det går ikke" eller "vi er nødt til å være så strenge på legg så vi kan ikke slippe deg inn med det".

har hatt "international identification card" fra photo-id.co.uk og det fungerte som regel på byen også! måtte forklare meg en gang og sa bare "fikk det når jeg studerte i england og da fikk jeg beskjed om at det er gyldig som legg osv." da kom jeg inn!
Vurderer å skaffe meg ett fra photoid selv . Hva tror dere er mest troverdig av driving permit og studentkort? Age Verification Card høres jo bare idiotisk ut, så det får bli en av de førstnevnte alternativene. International Identity ser ganske lovende ut den og, står stuff på 3 språk osv...
Dette får meg bare til å lure på hvordan loven fungerer for slikt her i Norge. La oss si at du møter på en særdeles kjip dørvakt som ringer politiet, vil du da på samme måte bli tiltalt for dokumentforfalskning som om det hadde vært en Norsk falsk ID? For man burde huske på at om dette er tilfellet, så er faktisk straffeforfølgingen meget streng på dette området, og det er en sånn sak som kan ødelegge mye videre i livet for en person.
§ 182. Den, der i retsstridig Hensigt benytter som ægte eller uforfalsket et eftergjort eller forfalsket Dokument eller som medvirker hertil, straffes med bøter eller med Fængsel indtil 2 Aar, men indtil 4 Aar, naar der handles om et indenlandsk eller udenlandsk offentligt Dokument.

Har Benyttelsen fundet Sted i Hensigt at skaffe Bevis for et berettiget eller at beskytte mod et uberettiget Krav, anvendes Bøder eller Fængsel indtil 1 Aar.
Vis hele sitatet...
Altså 4 år for et offentlig dokument, uansett om det er innenriks eller utenlands.
Sist endret av Kinseek; 2. april 2008 kl. 15:30.
Hvis man er 16 tror jeg de henlegger saken eller man får en advarsel...
Trådstarter
34 1
Asså de flese dørvakter gir det tilbake, ellers bruker du selvfølgelig feil etternavn osv så ikke du kan spores opp om kortet dras inn. Og dørvakter har ikke rettigheter til å holde deg igjen til politiet kommer!

International Identification card fra photp-id ser vel mest troverdig ut.. Men et førerkort er jo blandt de tre gyldige i Norge, kan jo være at man har tatt lappen i England?

Folk med f.eks svensk førerkort kan jo bruke det lovlig som legg i Norge, hvorfor skulle ikke et fra England gå?
Tror IKKE dette funker på byen...
Bare en backup til snus&rus i kolonialer, ikke noe "på byen"... Men international identification card høres like cheesy ut som et age verification card. Tror jeg ville gått for driving permit eller studentkort, hva syns dere? Ikke noe moralpreken takk.
Bestilte et international identification card for 3 dager siden . Skulle se hvordan det var ettersom mine forsøk på å lage har gått i dass .
Hadde ikke så mye forhåpninger til dette kortet ,men snus suget til en kammerat fikk meg til å se hvordan det virket i en butikk .
Gikk til obs . Tok en snus og ga den til en litt eldre utenlansk dame . Jeg sier fort at jeg ikke har noe annet på meg og at jeg fikk det da jeg hadde utvekslings år i fjor :P
Hun så litt skeptisk ut mens hun bladde i en bok med bilde av kort typene som var gyldig legg .
etter en stund måtte hun tillkalle en vekter . Han så på det litt også sa han . det står jo 90 så det er ok .
Men jeg tviler sterkt på at man kommer inn på utesteder pga de omgås med fake legg hele tiden så de har sikkert en viss peiling .

Ble langt og rotete.
Sitat av mallekiller
Tror jeg ville gått for driving permit eller studentkort,.
Vis hele sitatet...
Studentkort er ikke godkjent legitimasjon
I utgangpunktet ville jeg som butikkeier/bareier instruert alle ansatte til å avvise id-kort som avviker fra normalen. Dvs omtrent bare godtatt førerkort / bankkort fra Norge. Hvor sansynlig er det at en person over 18 hverken har bankkort eller førerkort egentlig ?
Interessant. Fikk litt sånn Bourne-tanker nå..
Det kunne vært kult å hatt masse forskjellige id-kort fra forskjellige nasjonaliteter.
Tror dere ikke folk som er dørvakter har hørt om disse sidene ?:P
seff ikke alle. men kjipt om dere kommer over en som vet om det da
Fant en side som solgte falske førerkort fra USA for en god stund siden, men den finner jeg jo ikke igjen. Noen som vet om den? Jeg finner den ikke og skulle gjerne tatt meg en tur inn å kikket litt.

De er svindyre og kostet vel noe som 800-1000 kr.
Til gjengjeld for den høye prisen så fikk man visst et skikkelig legg med "ekte" hologram osv.
Det kostet like mye som å ta et førerkort i USA leste jeg på et sted så jeg tenker at det er skikkelig kvalitet på det førerkortet hvis ikke allt bare var en scam.
Noen som vet om noen sider der de selger falske førerkort?
Trådstarter
34 1
uwantid.com.
Fikk mitt driving permit kort i dag fra UK. Ser greit ut.. lurer på åssen d funker på byen eller polet:P
Test, og si ifra ;D
Trådstarter
34 1
Testet det i går.
Skulle inn på et 20års sted.. La kortet i lommeboken, i sånn gjennomsiktig lomme (skjønner?)
Så hadde jeg en del kort liggende som ikke var navn på.. (månedskort osv.) bare for å vise at kortet alltid ligger i lommeboka, eller ja..

Når jeg viste det så så han på det litt og jeg kom inn. Null stress, ingen spørsmål
Men det var jo bare et sted da så kan jo være værre andre steder..
Dritbra, ill order one of these ;D

Btw, tok det lang tid i posten?
Trådstarter
34 1
bestilte på mandag, fikk det på lørdag.
lazaa, hvis du er 19, hva er egentlig vitsen med et fake id-kort?
Komme inn på byen, er mange plasser det er 21++ grense i oslo vettu.
Lazaa da lurer jeg på hvilket utested du var på??
Hehe har aldri hatt problemet med å få kjøpt verken snus,tobakk eller alkohol siden jeg var 16år, til og med vært på uteplasser med 20års grense. Aldri blitt spurt om leg, men det var den tiden, 22år nå :P
Jeg er dørvakt i Bergen og vi slipper ingen inn som vi er usikker på alder uten at de har enten bank-kort, pass eller førerkort.
Men jeg gidder ikke ringe snuten for falsk leg, bare sier beklager og slipper dem ikke inn.
Sist endret av eL Bohondo; 9. april 2008 kl. 08:35. Grunn: edit
For dere som har bestilt, hva skrev dere på nationality? Norsk, eller Norwegian f.eks?
Sitat av Lernes
For dere som har bestilt, hva skrev dere på nationality? Norsk, eller Norwegian f.eks?
Vis hele sitatet...
Hvis det er et engelsk "førerkort" tror jeg Norwegian ville vært det mest naturlige å skrevet, jeg tror du hadde blitt gjennomskua for fake kort hvis det hadde stått Norsk
Sitat av Lernes
For dere som har bestilt, hva skrev dere på nationality? Norsk, eller Norwegian f.eks?
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte "international identification card" fra photo-id, der skrev jeg bare norway, ikke norwegian.

Kortet fungerer ca 97% av gangene på tobakksvarer på mest kiosker og litt mindre på matvarebutikker (90% kanskje).

På øl fungerer det kanskje 45% av gangene i matvarebutikker, har aldri testet på polet, barer, utesteder o.s.v.

Fungerer sikkert kjempebra i utlandet (tenker ikke på skandinavia), men har bare testet en gang i Brasil, kjøpte heineken, nam

Til info så er jeg nettop fylt 16 og ser ikke ut som om jeg er 18, tipper det blir mer troverdig jo eldre man er, i tillegg kan man bestille flere slik at man har en extra hvis de ikke godtar eller noe, koster bare 115 kroner med levering fra photo-id, så løp og kjøp, ingenting å tape på det, og det er verdt det hvis man ikke får tak i, og er i nød

En gang hadde jeg to identiske bankkort, så klippet jeg ut et 89 tall fra det ene, så klippet jeg ut 92 (da jeg er født), fra det andre og satte inn 89'et, var en stor kant rundt hele greia, og en stoor bak, men jeg la det inn i en blurry plastmappe slik at man så tallene sånn nogenlunde, fikk faktisk kjøpt en gang, så gikk vi tom, så jeg kjøpte en gang til, også den tredje gangen på samme dag sa hun: Du er ikke 18 du vel, etter at jeg hadde betalt og sånn, så tror mange egentlig driter i det. Men en annen fyr godtok ikke mitt hjemmelagde fordi bildet ikke lignet på meg, selvom det var meg. Han la ikke merke til tallene selvom han tok kortet ut av mappen og studerte det både foran og bak
Sist endret av disaster master; 12. april 2008 kl. 23:46.
Dette var jo genialt!
Hvilket kort vil dere anbefale å kjøpe?

Edit:
Dere bruker deres eget navn og alt? Og bare skifte dato?
Og hvordan betalte dere som har bestilt? Var det mye stess?
Ikke skyt pga dumme spørsmål
Sist endret av Alex90; 13. april 2008 kl. 00:40.
Ikke bruk Ditt fulle navn ettersom du kan bli sporet opp om noen tar kortet og du løper .
Var det eg tenkte^^

Men noen som vet hva som er lurest/mest troverdig å kjøpe?
Og hvilken måte er best å betale med, dere som har kjøpt, hvordan betalte dere?