Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 2171
noen som kan noen sikkelig skumle spill, eller rett og slett blodige?? noe å anbefale?
Fear (snart 20 tegn nå!)
Når jeg spillte Doom 3, synes i hvertfall jeg det var skummelt Tips: Headset med høy lyd og bekmørkt rom
Vel, Half Life 2 er jo litt skremmende hvis du sitter i et bekmørkt rom. Ivertfall de delene der du må drepe zombier og slikt. De delene der du sloss mot andre folk er ikke spesielt skumle, syns ivertfall jeg.
silent hill *20tegn*
Manhunter, gammelt spill.. Men like morro hele tia ;D Et par ganger du kommer til å skvette som faen :P
silent hill ja! =D silent hill 3 !!!!
F.e.a.r har jeg hørt er ganske skummelt, med en jente med hår forran fjeset og rød kjole som popper opp av å til.
Last ned PS1 emulator og finn Clocktower !

faen i meg det beste spillet ever
American McGee's Alice er jo litt horror'ish.
Eneste her som har sagt noe nermere skummelt er jo OoM med F.E.A.R
Selv syns jeg slike spill bare er morsomme :P Er kurert for det skumle
Det skumleste spillet jeg har spilt er System Shock 2. Det skumle består ikke av monster som spretter fra hvert tiende sekund, men i forventningen om at de kan gjøre det.
ser du etter et "rett og slett blodig" spill er Dead rising noe for deg.
ok takk for alle svar
Veldig lenge siden jeg har spillt det, men jeg mener å huske at Phantasmagoria passer beskrivelsen.
Det er ikke blodig eller skummelt, men om grov vold også er ønsket kan du jo prøve Postal 2. Man kan pisse på likene. Mer trengs ikke å si.
Alone in the dark. Skremte meg ihvertfall, men skal nevnes at jeg er litt skvetten! :P
Sitat av nabb2k
Det er ikke blodig eller skummelt, men om grov vold også er ønsket kan du jo prøve Postal 2. Man kan pisse på likene. Mer trengs ikke å si.
Vis hele sitatet...

postal 2 share the pain erjo ikke skummelt men morsomt!
du kan kappe av hodet til folk med en spade åsså kan du bruke katter som lyd dempere..
det er SINNSYKT gøy!
anbefaler det!
Hva med Resident Evil 4?

Jeg har ikke peil however..
Jeg må si system shock 2, creepy fiender, spøkelser og at du kan bli angrepet når som helst (ofte bakfra)
Ganske offtopic men..

Sitat av diablo
silent hill *20tegn*
Vis hele sitatet...

Herregud jeg er så jævli enig, fy faen for ett creepy spill!
skumleste jeg har spilt...
her!
Seriøst postal 2? Det er det tåpeligste som NOEN gang har blitt utgidd. Kansje 13 åringer finner det underholdene, men de hakke lov å spille det. Det er fylt med absurd vold helt uten mening.
Latterlig.
Silent Hill, det finnes ikke skumlere spill. Jeg lover.
Doom 3 garentert og hva me Alien VS Predator? når du e humen også hører du bare pipingen på radaren atte det er alien rundt deg :P
prøv deg på sillent hill. Når du er alene hjemme, skru av alt lys, la alle dører stå litt på gløtt.
Så er det bare å sette igang og spille! (advarsel! kan føre til sykiske sammenbrudd! )
Sist endret av Diablo; 10. februar 2007 kl. 10:13.
Thief 3, 00:01 norsk tid, surroundlydsett, et av oppdragene sånn ca midt i spillet... Værste (beste) skrekkopplevelse jeg noensinne har hatt i et spill.
Sitat av murloc
Seriøst postal 2? Det er det tåpeligste som NOEN gang har blitt utgidd. Kansje 13 åringer finner det underholdene, men de hakke lov å spille det. Det er fylt med absurd vold helt uten mening.
Latterlig.
Vis hele sitatet...
Jeg blir snart 17 og finner det svært underholdende. Spille fotball med et hode

Man trenger ikke alltid dødsseriøse rollespill med en perfekt story for å underholde seg selv. Meningsløs vold virker for meg veldig befriende på sinnet. Slippe løs en del litt for ville fantasier til at man igrunn tenker dem til vanlig.
Sist endret av hopalong; 12. februar 2007 kl. 23:14.
Merkelig at ingen har nevnt Condemned for det syntes jeg var så skummelt at jeg aldri ble ferdig med det

(beklager hvis jeg stavet Condemned feil )
Testet Postal 2-demoen i går og fant det svært moro..
I dag fant jeg også ut en måte man kunne laste ned fullversjonen (ca 750 mb) på, på omtrent tre kvarter. (Ikke torrent, faktisk) Noen som lurer på hvordan? Ta kontakt på PM.
Frwr: Da gikk du sikkert glipp av avslutningen på eplefarmen, der og da er spillet skikkelig bra.

Foruten System Shock 2, Alone in the Dark, Silent Hill og litt Resident Evil 4, er dei andre nevnte spill ganske slappe når det kommer til horror. Bra spill ja, men dårlig som horror. Det gjelder spesielt FEAR som har latterlig horror. Kul skyting though.
Anbefaler heller å laste ned Blood av samme utvikler, helt villt spill, klarer å ver creepy og jævli morsomt på en gang. Vanskelig, men langt i fra umulig å kjøre i XP med ok grafikk.
Dessuten var det 6-7 år foran Postal 2 når det gjalt fotballspilling med avkappet hode

Ellers er det ingen som har nevnt Clive Barker`s Undying, som kommer til å skremme livskiten av hvem som helst, uansett alder, med lyset av og lyden høg. Sinnsjukt undervurdert.

Den ultimate horrorklassikeren, også skammelig undervurdert, er Reals of the Haunting, uten tvil det beste horrorspill noen gang, og her er det ikke rom for diskusjon engang. Fortsatt kanskje også det lengste FPS spill noen sinne. Vanvittig stemning.
Har du kraftig PC kan dette kjøres på DOSBox med heilt ok grafikk. Full VESA oppløsning kan du nok glemme though. Fåes kjøpt billig enda på forskjellige sider. Bare for all del ikke last ned home of the underdogs sin versjon som er rippa i fillebiter.

Vet du spør etter pc-spill, men må få anbefale Eternal Darkness til Gamecube også

Av nyere spill var Call of Cthulu overraskende bra, ok på horrorsiden. Litt buggy men.

...er min mening iallefall
Sist endret av babyjesus; 15. februar 2007 kl. 13:30.
Sitat av babyjesus
Frwr: Da gikk du sikkert glipp av avslutningen på eplefarmen, der og da er spillet skikkelig bra.

Foruten System Shock 2, Alone in the Dark, Silent Hill og litt Resident Evil 4, er dei andre nevnte spill ganske slappe når det kommer til horror. Bra spill ja, men dårlig som horror. Det gjelder spesielt FEAR som har latterlig horror. Kul skyting though.
Anbefaler heller å laste ned Blood av samme utvikler, helt villt spill, klarer å ver creepy og jævli morsomt på en gang. Vanskelig, men langt i fra umulig å kjøre i XP med ok grafikk.
Dessuten var det 6-7 år foran Postal 2 når det gjalt fotballspilling med avkappet hode

Ellers er det ingen som har nevnt Clive Barker`s Undying, som kommer til å skremme livskiten av hvem som helst, uansett alder, med lyset av og lyden høg. Sinnsjukt undervurdert.

Den ultimate horrorklassikeren, også skammelig undervurdert, er Reals of the Haunting, uten tvil det beste horrorspill noen gang, og her er det ikke rom for diskusjon engang. Fortsatt kanskje også det lengste FPS spill noen sinne. Vanvittig stemning.
Har du kraftig PC kan dette kjøres på DOSBox med heilt ok grafikk. Full VESA oppløsning kan du nok glemme though. Fåes kjøpt billig enda på forskjellige sider. Bare for all del ikke last ned home of the underdogs sin versjon som er rippa i fillebiter.

Vet du spør etter pc-spill, men må få anbefale Eternal Darkness til Gamecube også

Av nyere spill var Call of Cthulu overraskende bra, ok på horrorsiden. Litt buggy men.

...er min mening iallefall
Vis hele sitatet...
Blood husker jeg godt, ja..
Satt mange timer forran monitoren og spilte med koder.
Dårlig grafikk, selvfølgelig, men når det hopper frem munker her og der som skriker og ler, så driter jeg nesten på meg.

OT:
Noen som husker Redneck Rampage? Spilte det på samme tid som Blood.
Klarer ikke å finne en ordentlig nedlasting, så hvis noen gjør det/har gjort det, så si ifra.
Disse spillene er gitt ut som "abandoned software", så det er ikke ulovlig å laste de ned.

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle spillutgivere gir bort spill gratis etter et visst antall år. Etter ti år er ikke spill mulig å få kjøpt lengere, så hvorfor la de gå i glemmeboken?
Må berre understreke Clive Barker's Undying. Å sitte aleine i huset midt på natta med det spillet førte til kraftig kaldsvetting og problem med å sove back in the day

Er litt gammelt though, men svært elskverdig historie og forteller teknikk.. "Scryyyy.." ^^

Edit: Gløymte å nevne at eg fant det igjennom ein "Top 10 underrated games of 20xx" eit år. Er bra!
Hehe! Clive Barker's Undying.. Fikk tak i det på demo, men ikke i noensomhelst sjappe i nærheten hvor jeg bor. Og fant heller ikke noen nedlastinger med det.. Skummelt? Check!

Vel... Der fant jeg det. Må jeg laste ned.
Fan.. bare jeg som syns Doom 3 var creepy med headset?
hehe ja, blood er vakkert. munkene i Res 4, bare på speed
skjønte aldri hva dem skriker! skriker MARAANAAAAH eller noe. hehe. og mye annet
stemma til hovedpersonen er også flott. Digga koden "kevorkian" som førte til at du tok selvmord

Redneck har eg ikke glemt, tror eg skal ha det orginalt en eller annen plass, husker iallefall eg kjøpte det i england. Ufattelig bra soundtrack og humor på det spillet
Husker det kom en oppfølger også, som var umulig å få tak virka det som. Tror eg må leite etter det.

Archj: tja, eg skvatt kanskje litt her og der, men syns ikke det skapte noe serlig med uhygge og stemning. Skumlere enn FEAR though.
jeg syntes Alien vs predator er noe skummelt men da må man spille marines da seff. de andre er ikke noe særli morsomt bare lett. spiller man marines har man den derre radarn som viser hvor aliensa er å man får noia når man ser og hører på radarn en masse prikker å lyder:S ikke noe kult
Spillte aldri AvsP noe serlig, men er enig at det med raderen og mørket får deg til å svette, ganske kult. Blir litt paranoid
Jeg mener at et skrekkspill bør starte helt rolig og forbli slik en stund sånn at man blir helt kjent med spillet før det skjer noe skummelt. Det skumle bør starte rolig. Bare små frempek til at det er i ferd med å skje noe er perfekt. Musikk og lyd er det viktigste, mener jeg. Skal være realistisk slik at det faktisk kunne hendt i virkeligheten.

Da snakker vi spill!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
vet noen om en side der man får kjøpt hasj eller mariana
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Moderatorer:
Vennligst ikke slett den posten der. Jeg fikk ihvertfall en god latter når jeg leste
Først skrekkspill og så RETT på dop!

Eneste nye spillet som kan være skremmende er bioshock.
Skvetter verst i førsten, til man får sterkere våpen.
Clive Barker`s JERICHO. Det absolutt styggeste og mest unødvendige spillet skapt. Prøvde demoen på PS3 og slettet det etter 10 min.
Jericho så temmelig fett ut! Og jeg er lettskremt som ei lita jente. Må nesten prøve det Skjønner ikke hvorfor jeg utsetter meg for slike ting.
Nosferatu elns mener jeg er er ganske skummelt spill til pc.
Er noen år gammelt, men husker det var veldig skummelt.