Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 454
Har byttet ut dvd drevet i min Vaio SE med et blu-ray drev (Matshita BD-RE UJ242), men har problemer med at den nye stasjonen ikke fungerer overens med maskinens innbygde "eject" knapp. Har lest at problemet sannsyneligvis ligger i spillerens firmware. Det jeg lurer på er om det er mulig og oppdatere denne firmwaren? Irriterer meg grønn over å måtte gå omveier for å få åpnet spilleren.
Det er vanligvis en enkel sak å oppgradere odd-firmware, men jeg finner ingen firmware til denne enheten på nettet, så det er ikke sikkert det finnes noen versjon som er nyere enn den som ble shippet med enheten.

Uten at jeg vet hvordan eject-knappen/panelet fungerer på din Vaio, kan det meget godt tenkes at det er en driver/firmware-problemet knyttet til denne. Touchpanelet på HP-maskiner f.eks., krever en egen driver og har også en egen firmware som kan oppgraderes. Dersom du kan ejecte fra Min Datamaskin i Windows tror jeg like gjerne problemet ligger der.
NaZgUl's Avatar
Trådstarter
43 0
Det høres veldig sannsynelig ut, men jeg tror ikke det finnes noen slik oppgradering for panelet på denne pcen enda, da den er såpass ny, men jeg skal sjekke det ut. Takk for svar!
Sist endret av NaZgUl; 23. juli 2012 kl. 20:58.