Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3197
Hei!

Jeg har fått en skolepc nylig uten adminrettigheter. Likevel har jeg funnet ut at jeg kan installere alle programmer som jeg kan installere utenfor programfiler. Vet noen om en eldre versjon av msn som man kan gjøre nettopp dette på? Hvis ikke, vet dere en metode å få installert msn på?

Setter pris på svar!

- Whiskey
på min pc var det instarlert . Jeg bare søkte etter msn . du kan prøve.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du kan vurdere Pidgin
Kan evt også bruke web live messenger (google it), det bruker jeg. kan ikke ha gruppesamtaler og webcam etc der, men det er vel ikke det viktigeste?
Hadde en skole pc slik som du forklarer. selv provde jeg og installere Msn, men fikk error rett før installen var ferdig. Men etter restart bare pop'a msn opp og var klar til bruk.
Vet ikke om dette hjelper mye men
Pidgin portable på minnepenn, det er dagens hete tips fra meg. Funker knall. Snakker med msn og du slipper installere noe. Se på denne siden : http://portableapps.com/
Sist endret av pidget; 15. september 2008 kl. 15:33. Grunn: skreveleif
Prøv denne: Portable MSN / Windows Live Messenger

[EDIT:] litt førr sein...
Sist endret av Turbolego; 15. september 2008 kl. 15:35.
Trådstarter
2 1
takk for svar! skal prøve ut pidgin på minnepenn i løpet av kvelden
Vi fikk også beskjed om at MSN var avinstallert...Gjett hva mappe som lå under programfiler? :P Dem sa også at det ikke gikk an å instalere noe på pcen, men jeg har installert div. programmer deriblandt Battlefield 1942 (avinstallerte igjen da det lagga som søren)
Sist endret av Dibsent; 15. september 2008 kl. 23:24.
Jeg er ikke sikker på hvordan jeg gjorde det, men jeg fiksa så jeg ble admin på pcen. Du burde kanskje vurdere å gjøre det? Jeg kan btw ikke kjøre msn på skolen :S
▼ ... over en uke senere ... ▼
Den eneste måten å få Messenger Live til skolepcen, er å kopiere programmet fra en annen pc som har windows live messenger. Du trenger altså en usb-minne. Jeg i såfall, brukte mobilen min med usb-kabel (det går også an). :)

Slik gjør du: Gå på en pc som har Windows Live Messenger. Finn mappa hvor windows live messenger er installert. Hos meg ligger den her: C:\programfiler (altså på Lokal C også på programfiler).
Kopier Windows Live mappa inn på usb-minnet. Så går du på skolepcen din, og legger inn Windows Live mappa på Lokal C, men ikke innpå programfiler. Hvis det ikke virker, lager du bare en ny mappe, og lagrer det innpå der.
Nå går du inn på Windows Live mappa -> messenger, og double klikker på msn-buddy ikonet (ikonet med en blå og grønn dude). Hvis det ikke virker, er det fordi den mangler en fil som heter sirenacm.dll. Dette kan du få her: http://www.dll-files.com/dllindex/dl...shtml?sirenacm . Lagre filen inn på Windows Live mappa. Den filen du lastet ned er en ZIP-fil så du må nok pakke ut filene. Dette gjør du ved å høyreklikke på filen, også "pakk u alle...". Så går du inn på den nye mappe (som du pakket ut) og kopierer filen sirenacm.dll. så legger du den inn på Windows Live -> messenger.

Tilslutt er det bare å double klikke msn-buddy ikonet igjen! ;)

- FlyHeroRegi. "In your face Admin".
Sist endret av flyheroRegi; 24. september 2008 kl. 23:20.
Sitat av whiskey
Hei!

Jeg har fått en skolepc nylig uten adminrettigheter. Likevel har jeg funnet ut at jeg kan installere alle programmer som jeg kan installere utenfor programfiler. Vet noen om en eldre versjon av msn som man kan gjøre nettopp dette på? Hvis ikke, vet dere en metode å få installert msn på?

Setter pris på svar!

- Whiskey
Vis hele sitatet...

Det går ann og legge inn den nyeste msn uten admin rettigheter.. jeg har også skole pc, og før jeg fikk admin så la jeg inn msn, men nå har jeg brukt backtrack og fjernet admin
Sitat av pesstrusa
Det går ann og legge inn den nyeste msn uten admin rettigheter.. jeg har også skole pc, og før jeg fikk admin så la jeg inn msn, men nå har jeg brukt backtrack og fjernet admin
Vis hele sitatet...
Hva er backtrack? Hvordan gjorde du det?
Sitat av skopusser
Hva er backtrack? Hvordan gjorde du det?
Vis hele sitatet...
http://freakforum.nu/forum/showthrea...ight=backtrack 10-tusentegn+søk neste gang
▼ ... over en uke senere ... ▼
får heller ikke logget på msn på skolepcn min, jeg bruker a msn som fungerer nesten likt.
Men msn live er mye ryddigere, så vil gjerne ha messenger live tilbake.

problemet er at .net messenger ikke fungerer.
http://i33.tinypic.com/2pzk67o.jpg

noen som vet hvordan man kan ordne dette?
har kopiert msn fra en annen pc, reinstalert osv, dette fyungerte ikke.
lurer på noe av det samme selv!

har fiksa adminrettigheter, men msn er blokka på østfold skole "nettverket"
(routern, pcen eller nettverket? vet ikke helt hvor det er blokkert fra)

hvordan får jeg det til å fungere? annet program eller vei rundt?



forresten som svar på spørsmålet ditt, kan dere ikke bruke skype? det funker her
Du kan prøve å bruke en proxy for å komme rundt
Sist endret av Lienfreak; 9. oktober 2008 kl. 19:38.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Det kan være at de har sendt serverip'en til MSN mot localhost/127.0.0.1