Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 19135
Hei. Tenkte å kjøpe ny frukttobakk til vannpipa, men fikk høre da at det er blitt ulovlig å selge det, på grunn av de små prosentene med tobakk det inneholder og att de da mangler slike advarselslapper på boksene... Så jeg lurer på om noen vet om steder de fortsatt selger disse, eller er litt løse i snippen, og selger litt i skjul.


Takk for svar og hjelp!
Kan du ikke bare bestille dine illegale produkter over internett som alle oss andre? =)
Sitat av mentalmelt
Kan du ikke bare bestille dine illegale produkter over internett som alle oss andre? =)
Vis hele sitatet...
Har du noen nettsteder å anbefale? Vil jo ikke betale hævver med ekstra avgifter etc. slik man er nødt til hvis den blir stoppa...
En som regnet ut at en pakke til 100kr kostet 500kr med alle avgiftene og tull..
Sitat av piratkopiering
Har du noen nettsteder å anbefale? Vil jo ikke betale hævver med ekstra avgifter etc. slik man er nødt til hvis den blir stoppa...
Vis hele sitatet...
Nei jeg har ikke det, tobakk er ikke akkurat my drug of choice. Men hvis du googler på for eksempel buy Shisha tobacco så tipper jeg at du får hookup.
Sitat av piratkopiering
En som regnet ut at en pakke til 100kr kostet 500kr med alle avgiftene og tull..
Vis hele sitatet...
Han som regnet ut det der må ha vært i fulstendig nikotinsjokk tror jeg =)
Sitat av mentalmelt
Nei jeg har ikke det, tobakk er ikke akkurat my drug of choice. Men hvis du googler på for eksempel buy Shisha tobacco så tipper jeg at du får hookup.

Han som regnet ut det der må ha vært i fulstendig nikotinsjokk tror jeg =)
Vis hele sitatet...
Mulig det, men jeg stoler på denne karen: http://debatt.sol.no/node/6192501

Nydelig! De tar ikke hensyn til at det er minimalt med tobakk og at den er VÅT! Min 250g pakning til 120 kr, skal kreves for 463 kr i avgifter!
Vis hele sitatet...
Jøss.. Jaja, sånn er det vel å leve i et nisseland antar jeg..

Du får be de om å sende en diské pakke og håpe at den glir gjennom tollen da. Eventuelt kan du godt få ca 120g peppermint-kliss av meg som jeg aldri kommer til å bruke uansett..
Sist endret av mentalmelt; 3. april 2008 kl. 21:53.
Anbefaler deg å bestille fra http://www.hookah-shisha.com/ .
Hvis du ber dem sende det diskret pleier de å sende det som frukt-sirrup noe som har gått greit
for en del av kara på http://www.vannpipeforum.no/. Det verste som kan skjer er at du må betale 25% moms på hele stasen.
du kan jo gjøre det veldig enkelt og da ^^ Bare ta deg en tur ned på Shangri-la på Oslo S og kjøp deg frukttobakk bak disken ^^ Vanvittig enkelt! Også får du med kull på kjøpet ^^

Det er ulovelig å kjøpehvis den lappen iikke er på... det er ulovelig å selle men det er ikke din sak, hvis det står en lapp på den

(mener jeg å huske da)

Du kan også dra på Jungstorget, en fancy sjappe med masse sånne rare unødvendige ting ikke å misse heller :P
Kjøpte nettopp en del tobakk fra smoking-hookah.com. Veldig fornøyd, billig og bra tobakk og mottok det etter kun 3 dager. Anebafalles!
Tja, det skal enda finnes på små jalla-shapper i byen. Så det senest i dag..
Ville holdt en knapp på Shangri-la. Sikker på at de fortsatt selger frukttobakk/vannpipetobakk i alle varianter.
Sist endret av battlecaT; 3. april 2008 kl. 23:07.
battlecaT, er veldig sikker på at de ikke selger, de hadde ikke når jeg spurte, iom at det er ulovelig å selge tror jeg ikke de driver med det. Men som sagt, bestill fra nettet, jeg betalte drøye 200kr inkl. frakt for 600g tobakk fra smoking-hookah.com, og de leverte veldig raskt, 3-4 dager, selvom de sa det tok 10-14 virkedager.
De selger da på Scorpius i Oslo? Og på Shangrila også forsåvidt... Den på Scorpius er ikke da av ytterste kvalitet akkurat, men den duger absolutt..!

Når det gjelder vannpipe, så synes jeg dette er en så mye mer fascinerende måte å innta tobakksrøyk på! Man kan ha en diskusjon, og systematisk sende røret videre når man er ferdig med sitt lille "innlegg" i debatten! Når jeg fortsatt hadde lov til å røyke inne hendte det rett som det var at jeg ba mine venner på en brønn med vannpipe framfor en kopp te
Yongstorget (vet ikke om det skrives sånn) i Oslo har mange boder der de selger vannpiper og tobakk til vannpiper. Husker også at det ble ulovelig, men de selger der fortsatt, såå...
Sitat av Kugie
battlecaT, er veldig sikker på at de ikke selger, de hadde ikke når jeg spurte, iom at det er ulovelig å selge tror jeg ikke de driver med det. Men som sagt, bestill fra nettet, jeg betalte drøye 200kr inkl. frakt for 600g tobakk fra smoking-hookah.com, og de leverte veldig raskt, 3-4 dager, selvom de sa det tok 10-14 virkedager.
Vis hele sitatet...
Hmm, når du sier det så er det forsåvidt ganske lenge siden jeg kjøpte det der sist.. Da blir vel nettet et bedre alternativ, ja
Bare gå til en av bodene på youngstorget . Kjøpte kull ,men ble tilbudt tobakken som var gjemt bak disken
gå på slike vanlige "invandrer" butikker og spør etter frukt tobakk. Selger det forsatt. eg kjøpte det for noen månder siden. 80kr for ei pakke. meir enn nok for mange gode stunder
Jeg fikk en pakke med epletobakk fra en venn som hadde vært i Tyrkia. Men jeg hadde ikke utstyr til å røyke den på det tidspunktet, så jeg tørket den forsiktig og brukte vanlig pipe. Smakte vindunderlig av grønt eple!

Har fortsatt masse igjen, men den begynner å bli rimelig gammel nå, så jeg har bare latt den ligge.
Jeg har prøvd flere ganger å finne noe lignende her til lands, men uten hell.
gå innom india butikker åsånn.. dær har de hookah, glødesten å frukttobakk..
Sitat av nZaal
Jeg fikk en pakke med epletobakk fra en venn som hadde vært i Tyrkia. Men jeg hadde ikke utstyr til å røyke den på det tidspunktet, så jeg tørket den forsiktig og brukte vanlig pipe. Smakte vindunderlig av grønt eple!

Har fortsatt masse igjen, men den begynner å bli rimelig gammel nå, så jeg har bare latt den ligge.
Jeg har prøvd flere ganger å finne noe lignende her til lands, men uten hell.
Vis hele sitatet...
Tyrkerne merker pakkene i tillegg med slike svære varsler. Hvorfor ikke gjøre det samme her til lands. Så vanskelig kan det vel ikke være.
Sitat av Kugie
battlecaT, er veldig sikker på at de ikke selger, de hadde ikke når jeg spurte, iom at det er ulovelig å selge tror jeg ikke de driver med det. Men som sagt, bestill fra nettet, jeg betalte drøye 200kr inkl. frakt for 600g tobakk fra smoking-hookah.com, og de leverte veldig raskt, 3-4 dager, selvom de sa det tok 10-14 virkedager.
Vis hele sitatet...
Da var du uheldig, kjøpte derfra senest 2-3 uker siden.
Sitat av nidhogg
Da var du uheldig, kjøpte derfra senest 2-3 uker siden.
Vis hele sitatet...
uheldig? jeg vil si han var mer heldig.
Det er vel fortsatt lovlig i Sverige? Kan kjøpe der. Eller få tak i noen som skal til f.eks. Tyrkia og kjøpe med et års forbruk.
i sverige, i stømstad ved mix mat eller hva det heter ligger det en pakkis sjappe som seller vannpipe tobakk og piper og sånt da. ellers tror jeg kansje det er noe på byborten butikken til høyre for subway
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei! Jeg har tenkt til å bestille meg en hookah fra hookah-shisha.com. Jeg ser at man får med to pakker frukttobakk når man kjøper en hookah. Under forsendelse-info står de at de sender alle pakkene som "Gifts". Lurer derfor på hva som vil skje i tollen? Mindre sjanse for at det blir sjekket hvis det er sendt som gift? Jeg kan i så fall sende en forespørsel til de om de kan sende en "diskre" pakke.
Du vet det du bestiller er ikke ulovelig i Norge?
Hvis prisen kommer på over 2000 må du betale toll.
Litt usikker på hvordan det er med toll på frukttobakken.

Men hvis de sender som gift og tollerne stopper pakken. Så kan det hende de holder pakken og sender deg ett brev som forteller at du må vise kvitering av verdig på pakken.
Noen som har erfaring med å bestille frukttobakk fra hookah-shisha.com?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det var forresten ikke noe problem å få tak i tobakken i Oslo... Fikk på første sted vi prøvde, i bodene på Youngstorget. Kjøpte en del så vi har fremover... Ellers skal han jeg bor sammen med til Dahab i sommer, hvor han får fruktobakken for 4-5kr eller noe... Så blir vel å ta med en del derfra...
Sitat av Sigurd4u
Du vet det du bestiller er ikke ulovelig i Norge?
Hvis prisen kommer på over 2000 må du betale toll.
Litt usikker på hvordan det er med toll på frukttobakken.

Men hvis de sender som gift og tollerne stopper pakken. Så kan det hende de holder pakken og sender deg ett brev som forteller at du må vise kvitering av verdig på pakken.
Vis hele sitatet...
200,- kommersielt, 1000 om det er gave,-
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som sitter på noe frukttobakk og er interessert i å selge og sende nordover?
Har en følelse av at det er lettere å få tak i sørpå en nordpå..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har pleid å bruke smoking-hookah.com. Fantastiske priser, god service, og sender fort som bare juling. Har dukket unna tollen de første gangene, men ikke sist gang. Bestilte 700 gram som ble stoppet i tollen. Må ut med 1500 spenn!! Så nisseland kan du trygt kalle oss...

Men kommer du deg unna, får du kvalitet der i hvert fall. Liker best Al-Waha shishaen, skikkelig våt er den, og har kraftig smak.
Sitat av novastar Vis innlegg
Hei! Jeg har tenkt til å bestille meg en hookah fra hookah-shisha.com. Jeg ser at man får med to pakker frukttobakk når man kjøper en hookah. Under forsendelse-info står de at de sender alle pakkene som "Gifts". Lurer derfor på hva som vil skje i tollen? Mindre sjanse for at det blir sjekket hvis det er sendt som gift? Jeg kan i så fall sende en forespørsel til de om de kan sende en "diskre" pakke.
Vis hele sitatet...
Jeg brukte Smoking-hookah.com. Der sender de det som "gave", men alle pakkene jeg bestilte ser ut til å ha blitt åpnet i tollen. Hvorfor jeg har sluppet unna, vet jeg ikke, men litt risky er det da tydeligvis uansett. Jeg tror det kommer mye an på om tolleren i det hele tatt har peiling på hva shisha er. Fra nå av skal i hvert fall jeg være forsiktig med å kjøpe, etter smellen på 1500,-!