Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2685
Morn igjen ^^,
Vil bare vise stun hanska som jeg har lagd.
Vet det er tråder om det før, men tenkte å sprite opp litt med film osv..
Trenger forlsag til forbedringer ol. spesielt på hansken, erstatning av folien.. =)

Filmen

http://p-a.juvkam.net/video/stun.jpg

Skal etterhvert prøve å lage samme opplegget, men i en lommelykt der "på" knappen er bryteren, og to skruer som ledepungt:

http://p-a.juvkam.net/video/stun.gif

Lurer også på hvor mye volt og hvordan en elektrisk "selvforsvarsdings" fungerer. (Noe álla bildet over..

Hvor alvorlåg er 400v egentlig? strømen er vel lav.. Men er dette "farlig" ?

Noen kommentarer?
Sist endret av Spacerunner; 23. september 2006 kl. 02:32.
Hvorvidt dette er farlig eller ikke kan jeg ikke uttale meg om, men man bør vel unngå å bruke den rundt hjerteregionen osv. Var uansett en jævlig fet hansketing
Hahhaha, imponerende.
Selve spenningen er ikke avgjørende for hvor farlig dette er, er strømmen som avgjør det.
Som du sier er den lav, og jeg vil ikke tro det er veldig farlig for en frisk person.
Vil dog ikke anbefale å prøve på noen som har hjertefeil eller eldre/unge personer ol:P
Har fått 330v i meg av en blits, du kjenner det, men det er gjør ikke vondt
Pissa på strømgjerde jeg *doh*
Sitat av Spacerunner
Hvor alvorlåg er 400v egentlig? strømen er vel lav.. Men er dette "farlig" ?
Vis hele sitatet...
Fins stun guns med alt fra 100.000 volt til de med 950.000 volt. ( en eksempelside: http://www.kingofswords.com/index.php/cPath/68_334 ).

Alt over 100 mA er regnet for å være potensielt dødelig for mennesker.


Har du testet "hansken" på deg selv for å finne ut hvordan det føles da?
hahahaha sykt! alt over 50V regnes som farlig. og det skal ikke mer til enn 0,003A for å ta knekken på et meneske når strømmen går gjennom hjertet. så den hansken er farlig om du bruker den galt (eller rett, vet ikke hva du er ute etter )
kobla på 10 kondensatorer til så begynner vi å snakke...
men rimelig fett lagd da
Sitat av Psycoboom
kobla på 10 kondensatorer til så begynner vi å snakke...
men rimelig fett lagd da
Vis hele sitatet...
Ja, for det er jo virkelig ANTALLET kondensatorer som teller.
Helvette, jeg er lei av folk som tror mengde er det som bestemmer.

Kult prosjekt, kunne du tenke å legge opp ett skjema over koblingen? (Vet det ikke er særlig avansert, men vil se hvordan du har gjort det. )
Sitat av myyyp
hahahaha sykt! alt over 50V regnes som farlig. og det skal ikke mer til enn 0,003A for å ta knekken på et meneske når strømmen går gjennom hjertet. så den hansken er farlig om du bruker den galt (eller rett, vet ikke hva du er ute etter )
Vis hele sitatet...
det er 6ma(milliamper) ikke 0,003A som er dødelig hvis du får det i gjennomm hjertet
Ikke gidd å diskutere hva som er skadelig her.
Les http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_shock istedenfor.

An electric shock can occur upon contact of a human or animal body with any source of voltage high enough to cause sufficient current flow through the muscles or nerves. The minimum detectable current in humans is thought to be about 1 milliampere (mA). The current may cause tissue damage or heart fibrillation if it is sufficiently high. When (and only when) an electric shock is fatal, it is called electrocution.
Vis hele sitatet...
Sitat av Golder
Ja, for det er jo virkelig ANTALLET kondensatorer som teller.
Helvette, jeg er lei av folk som tror mengde er det som bestemmer.

Kult prosjekt, kunne du tenke å legge opp ett skjema over koblingen? (Vet det ikke er særlig avansert, men vil se hvordan du har gjort det. )
Vis hele sitatet...

hva er det som har noe å si da (sinna tagg)
Sitat av Golder
Ja, for det er jo virkelig ANTALLET kondensatorer som teller.
Helvette, jeg er lei av folk som tror mengde er det som bestemmer.
Vis hele sitatet...
Det er da kapasitansen som avgjør energimengden du kan lagre? Hvis den øker med antallet kondensatorer i paralell, blir det vel mer futt i hver utladning?

Nice prosjekt Spacerunner. Har du testet den nok til å finne ut hvor lenge batteriet lader?
Joda, sant det nitrous. men det er jo mye dyrere enn å kjøpe seg en enkelt stor kondensator. Det er det jeg mener. Jeg kan pøse på med titals kondensatorer, eller sette inn en som tilsvarer den størrelsen. Og jeg synest det er litt for mye barnslig tenking med "Oi mengde equals major blastoff.".
Legg ut et koblings skjema for oss som aldri har noe å gjøre utover natten alikavell
Har 3 stunguns av engangskamera-krettskort liggende her på rommet, sikkert laga 5:S
Megeet nice.. det skal du ha
Tror jeg ville vært veldig forsiktig med hjemmelagde elektriske apparater, om man ikke har kunnskaper om å finne ut hvor mye amper det går igjennom. Den indre resistansen(motstand) i kroppen vaierer mye fra menneske til menneske.

Men veldig bra laget! Skulle ønske jeg fulgte med i timene på elektro grunnkurs ;p

Lagd for en hensikt eller bare for å se om du faktisk klarte det?
Bare om jeg faktisk klarte det.. hehe ^^,
Mine kunnskaper kommer fra elektro GK.. ikke mye det gitt.. husker ikke mye heller :P

Men var det ikke sånn at V måles i parallell og A i serie? Får bare målt volten..
haha, den skall vel være ond og bli truffet av, husker da jeg var mindre, og stakk fingeren i pæresokkelen på en symaskin, så tenker meg denne var litt ond.
Fin den der=) Jeg lagde en fra et gammelt kamere en gang, den ladded instant så slapp å vente mellom hver gang. Den gav vel ut 330v, og det smalt når den kortsluttet. Hadde den med meg ut i båten en dag og skulle grille en småfisk, men jævern sprella akkurat og jeg satte den rett i leggen. Det sparka godt ja! Så ikke stikk den i rompa på bestemor, da kan det si stopp av både den ene og den andre grunnen vil jeg tro.
haha, drit fet!
Så sinnsvakt fett. Jeg ville brukt hele hanska da, i tillfelle du kommer vær med noen av de andre fingerene.
Sitat av erikutt
Så sinnsvakt fett. Jeg ville brukt hele hanska da, i tillfelle du kommer vær med noen av de andre fingerene.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det ville ha så veldig mye å si med mindre den andre 'elektroden' allerede er på huden hans.
tenk deg hvis han lener handen på den andre...
Sitat av kallewan
Har fått 330v i meg av en blits, du kjenner det, men det er gjør ikke vondt
Vis hele sitatet...
haha... jeg satt og demonterte et engangskamera og så slo jeg på blitzen og la hånden på den platen under lampen, fikk jævlig støt
etter det gikk jeg og en kompis rundt og spurte om folk ville ha massasje i hånden.
det var mange som gikk på den