Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1866
Jeg lurer på hvor jeg kan skaffe noen billige glassbeholdere som kan brukes til å oppbevare, cannabis og annet plantemateriale i for lengre perioder. Helst mørkt glass.


Noen ideer? Helst nettbutikker
De gode gamle norges glassa og surr litt svart søppelsekk rundt.
Norgesglass fra bruktbutikker, miljøstasjoner og fretex.
Det kan godt være du finner noen på finn og qxl også.
Til reserve kan du jo google kilmer-jar som det heter, finnes sikkert i farget glass også.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Norgesglass er ypperlig, 19 kroner på ikea.
Vis hele sitatet...
Den store cannabis-tråden, nest siste side
Får ta meg en tur til Ikea på tirsdag da
Hvis du har noen gamle pille-glass stående, eller f.eks. tomme krydderbokser, så har du jo en grei måte å oppbevare på, samtidig som du får "gjemt det litt".
Det finnes noen glass som heter 420 Jars - www.420jars.com
Disse går for å være noe av de bedre glassene for oppbevaring av urter og diverse shit. En kamerat har et slikt glass, og jammen tålte det ikke en tur rett ned på flisgulvet hans! Solide saker altså.

Har bestilt et slikt glass selv, da jeg har erfart hvor mye bedre det holder på ferskheten til både pot og tjall i forhold til klipsposer.
De kan bestilles på Everyonedoesit.com (min favoritt head-shop på nett)
http://www.everyonedoesit.com/online...CategoryID=865
Det er sikkert fine glass, men de er ikke noe bedre egnet til å oppbevare urter på enn en hvilken som helst annen lufttett glasskrukke.
Dette er det du ser etter: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40065867

Så kjøper du deg bare noe å sote de med... mørk lakk eller noe sånt.
Selv bruker jeg de bare slik de er på bildet, null stress.
Så lenge det er en pakning på beholderen som gjør det luft tett så går det får det samme.
har lyset noe å si? kan det være helt mørkt på rommet du oppbevarer det i, eller må deett være lys der? Noen har siser at man skal sote krukka.. er det bare for at folk ikke skal se hva det er, lr har det noe med lyset og gjøre?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Lys vil også være med på å bryte ned "ferskvarene", lagre det mørkt, eller mal glasset om du absolutt vil.
Med lys mener jeg mest sollys, at det står på et kunstig belyst rom skal ikke ha mye å si om man skal lagre det bare noen uker.
da lagrer jeg det i et helt lystett rom
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har oppbevart mitt i tomatpurre-glass, de små sakene når jeg har hatt med stasj på buss eller tog.
Langtidsoppbevaring er en urelevant problemstilling for meg, men det er greit å fjerne lukt også når man skal bevege på seg.