Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 790
Sett at jeg kjøper meg en "dyr" forsterker, for en billig penge i utlandet, og kanskje tillogmed to høytallere(lite sansynlig at jeg skal ha mere en forsterkeren), men vil dette bli et problem å få med seg fra f.eks Polen og hjemmover i Fly?
Det spørs hvor mye det koster(husker ikke grensa) og hvor mye det veier. Veier det mye kan det hende du må betale ekstra til flyselskapet, og noen tar blodpriser bare for noen kilo ekstra.. Ellers er ikke utenlandske forsterker og høyttalere ulovlige..
drQ
Egendefinert
Det kan vel være at dette er så dyrt at det i utgangspunktet må fortolles, og dermed ikke blir billig, men sannsynligheten for at noe slikt skjer er vel ganske liten.
Var dette med fly og priser jeg var ute etter å finne svar på.
Tar med fra Polen til Norge via buss, så blir ikke noe stress med fortolling og shit, I hope(?)
Selvfølgelig kan du bli stoppet i tollen når du kjører buss! Faktisk ville jeg tro det er mye større sjangse for det enn å bli stoppet i personbil.. Men alt det der er vanskelig å si fordi det kommer ann på hvem som har vakt den dagen og i hvilket humør han er i..

Og forresten: Husk å kjøpe noe med kvalitet! Det vil du absolutt tjene på når det handler om lydanlegg, nesten uansett hva du skal bruke det til.
Kjøper ikke forsterker med navnet: "Baborschalov"..
Joda, men går utifra at det går bra(evig optimist).
Takk!
Regler for fritak fra toll og avgifter (kvote)

Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt.

Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land.

Barn under 12 år kan ikke, toll- og avgiftsfritt ta med andre matvarer enn mineralvann, sjokolade- og sukkervarer. toll.no
Den sikreste måten er å kjøre til Sverige, kjøpe og montere den der.
Husk å kaste alle esker som følger med, siden dette avslører deg (kjenner folk som er blitt busta da dem hadde satt inn anlegget i Sverige, men ikke kastet eskene).
Heer snakker vi anlegg til PC da
Kjøp i gode gamle Norge. Du betaler litt mer, men så får du 5 års reklamasjonsrett og MYE mindre pes med garantispørsmål, toll, flyfrakt osv.