Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1128
Hva gjør jeg? Hva slags rettigheter har jeg? Får jeg lønn for de dagene jeg er borte? Jeg er med i LO, hjelper det?
Tør du ikke spørre din arbeidsgiver?
Sitat av nidhogg Vis innlegg
Hva gjør jeg? Hva slags rettigheter har jeg? Får jeg lønn for de dagene jeg er borte? Jeg er med i LO, hjelper det?
Vis hele sitatet...
Hvor langt er det til jobben for deg?
nidhogg's Avatar
Trådstarter
@mo3: Ikke mulig å kontakte vedkommende før på mandag.
@laxzii: 15-20 min å gå til båt, deretter 25 min med båt, og så t-bane. Det er snakk om nesodden.
Men da kan du vel smøre deg med tålmodighet og vente til Mandag? God helg
Skal du til Nesodden er vel taxibåten et alternativ, koster litt, men kanskje arbeidsgiver dekker
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, du får ikkje lønn om du ikkje er på jobb.
Praksis er at om du ikkje kan lastast for det, så er det ikkje grunn til reaksjoner fra arbeidsgiver om du ikkje møter på jobb, men du har imidlertid ei rimelig vid plikt til å prøve å komme deg på jobb via andre måter. Om det tar deg en time lenger er i utgangspunktet ikkje arbeidsgiver sitt problem.

Kort sagt får du diskutere det med arbeidsgiver. Det er grunnsteinen i norsk lovgiving og tariffer på området: kommunikasjon mellom arbeidstaker og arbeidsgiver. Kan du dokumentere kommunikasjon er stortsett alle former for reaksjoner fra arbeidsgiver utelukka uansett.
Det ser jo ikke ut til at det blir streik. Båtene går i alle fall enda.
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Jepp, leste det på amta, de kom til enighet kl 3 i natt