Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3743
Jeg har ingen glassplate i min mikro. Og lurte derfor på følgende:

1. Trenger jeg det? Og hvorfor?
2. Hvor kan jeg kjøpe? Det er en Whirlpool Mikrobølgeovn. Jeg har lett endel på hjemmesiden til Whirlpool, samt expert og elkjøp.

Håper dere har noen gode forslag Det er en flott mikro med masse heftige funksjoner Og ønsker virkelig ikke å gå til innkjøp av en ny en
Du trenger bare om du vil at maten din skal snurre. Noe som er en fordel.
Du trenger den ikke i den forstand at mickroen ikke vil funke optimalt.
Det er der for å gi en jevn varme. Hvis du har noe annet som vil få maten til og rotere tilfredstillende, så er det vel ingenting galt idet.
Sist endret av clarionify; 6. mars 2010 kl. 12:29.
Min ovn ''snurrer'' ikke, selvom den har glassplate. Tror det er forskjellig fra merke til merke og model^^ Min varmer fra alle sider slik at maten slipper å ''snurre''
Sitat av -=Insane=- Vis innlegg
Min ovn ''snurrer'' ikke, selvom den har glassplate. Tror det er forskjellig fra merke til merke og model^^ Min varmer fra alle sider slik at maten slipper å ''snurre''
Vis hele sitatet...
det er jo ikke bare å sette inn en glassplate og vente på at den skal snurre ._.
- Er som å sette et lekefly på bakken og forvente det skal fly..

Du må jo selvfølgelig ha en mikrobølgeovn som føler med "motor" i bunnen som snurrer glassplata :P
Sant sant. Har vært borti disse. Min micro (som er elkjøp crap for 450kr) varmer bare fra den ene siden og uten rotering er det bare enkelte palsser som blir oppvarmet. bruker å ha store ting i den slik at jeg må ta ut glassplata, så jeg må snu litt på det jeg har i ovenen under oppvarming.
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Noen idéer hvor jeg kan få tak i en glassplate da?
må det være en glassplate fra wirlpool? kan du ikke bruke et speil elns.. det vil vel reflektere mikrobølgene like mye som glassplate (hvis det er derfor det er glassplate og ikke en planke liksom...)
Hvorfor skal du ha glassplate? Kan du ikke ha maten på en tallerken? Maten vil jo ikke snurre uansett
Sitat av nidhogg Vis innlegg
Noen idéer hvor jeg kan få tak i en glassplate da?
Vis hele sitatet...
Bak elkjøp o.l steder der folk setter fra seg pcèr og brukte mikrobølgeovner

edit : kanskje her ?
Sist endret av pidget; 7. mars 2010 kl. 20:45.
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Takk for forslaget Pidget, skal definitivt ta meg en tur opp til nærmeste dump for denslags ved første mulighet
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
må det være en glassplate fra wirlpool? kan du ikke bruke et speil elns.. det vil vel reflektere mikrobølgene like mye som glassplate (hvis det er derfor det er glassplate og ikke en planke liksom...)
Vis hele sitatet...
speil, ja... det er jo metall i speil, og metall er ikke så kult å fyre i mikroen
prøvd å kjøre en cd i mikroen? eller aluminiumsfolie? tror det er best å la vær
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Hvorfor skal du ha glassplate? Kan du ikke ha maten på en tallerken? Maten vil jo ikke snurre uansett
Vis hele sitatet...
Lurer fortsatt på hvorfor du må ha glassplate i mikroen. Den gjør jo ingenting med effekten eller distribueringen av varmen inni ovnen.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Lurer fortsatt på hvorfor du må ha glassplate i mikroen. Den gjør jo ingenting med effekten eller distribueringen av varmen inni ovnen.
Vis hele sitatet...
Den er lettere å rengjøre enn gulvet i mikroen. Den fungerer som en tallerken, .. dog ville jeg nok brukt en tallerken i tillegg uansett.. Kort sagt; glassplata er der for hygiene!