Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4422
Hallo der folks'n'freaks!

Tenkte jeg skulle lage en tråd hvor folk kunne resonnere sine meninger og feelings innenfor disse to Cannabis typene.

Indika - Min favoritt

- Jeg får en utrolig digg feeling av Indika, kroppen kjører på høygir (hjerne, hjerte osv.) De få virkelige trippene jeg har erfaring ved er alle fra Cannabis Indika. Alt fra Sahara varme i kroppen til roterende vifter som kutter gjennom skuldra (helt crazy trip). Dette er etter hva jeg har lest veldig normalt, hverfall det med kropp på høygir.

Sativa

- Sativa er rusen som jeg helst forbinner med brunt/sorting. Den chille transen, hvor "mat" og gaming står høyest på ønskelisten. Jeg liker det veldig godt, men føler det aldri blir nok. Har aldri trippet ordentlig på Cannabis Sativa, noe som er litt kjipt igrunn. Sykeste jeg har opplevd med Sativa er en ganske intens gravitasjons "feil", som om kroppen gikk gjennom 2G konstant.

Hva er din favoritt og erfaringer?
Hm. Enten tror jeg du har blandet begreper, eller ikke tilgang til god pot.
Din beskrivelse av Indica passer effekten av Sativa, og omvendt.

For meg er det en dagsform ting. Røykes somregel aldri utenfor Nederland, men da blir det ofte til en smakfull potent Sativa når jeg skal ut(Type Amnesia Haze) og evt refill med Amnesia Haze(Sativa) / Big Buddha Cheese(Indica) utover nachspiel.

Derimot om jeg skal slappe av ved hotellet/kompiskveld i Utrecht(studentby) er det veldig godt med en en kraftig Indica. Spørs litt på hva sjappene har inne den måneden.

For meg så er smaken og feelingen av røyken nesten like viktig som effekten, men vi har alle våre ritualer.
Edited's Avatar
Trådstarter
Helvete, jepp, skrev feil.

EDIT: Sativa - Favoritt, hehe.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sativa, uten tvil.
Blir lett i kroppen, merker at jeg får lyst til å gjøre finne på ting hele veien og legger sjela i absolutt alt jeg driver med.

Nå skal det sies at jeg ikke har et hav av utvalg, så det å velge mellom sativa og indica er sjeldent en mulighet.
Er fornøyd med begge deler så lenge kvaliteten er god funk!
Jeg liker satvia indica strains. Helst indica dominert. Kan ikke forklare hvorfor.
Personlig liker jeg å variere litt. Alt til sitt formål.
Når det kommer til å utnytte den medisinske effekten av planten, er rene Indica/indica-dominerte typer absolutt å foretrekke. Dette i utgangspunktet foretrukket dagen derpå, ved sykdom, dårlig søvnkvalitet og lignende. Kan også foretrekke dette om jeg utelukkende skal slappe av hjemme.
Når det kommer til hvilken rus jeg foretrekker for rusens skyld, er det hovedsakelig rene sativa strains jeg liker aller best. Dette kan kombineres bra med en tur på byen, noe jeg som oftest gjør i løpet av helgen. En velbalansert strain, med hovedvekt på sativa er vell det jeg mener er det ultimate til alle forhold.
Når det kommer til min personlige favorittstrain, er dette en "Blueberry x bubblegum" jeg kom over i Norge faktisk.
Indica siden bodybuzzen gjør meg til en stein, Sativa for de lattermilde stunder,

- Veldig vanskelig å velge, så jeg sier hybrid er min favoritt.
Jeg liker det meste utenom 100% indica... Foretrekker å bli stein nok til å kunne gå i transe/dyp meditasjon, men deretter med mest mulig psykedelika involvert, så 70-90% sativa er foretrukket her, f.eks haze varianter som utopian haze, amnesia haze og strawberry haze, som er mine desidert beste opplevelser med weed.

Jeg har ganske mange knockout-mus på weed for å sørge for at jeg ikke bruker penger på tull, om jeg får weed fra "tilfeldige" ender det som regel opp med våt big bud, northern lights og andre enkle strains eller strains som har god yield og tåler alt av dårlig behandling, kvaliteten er rett og slett ikke den samme på denne weeden, etter min mening... Jeg synes rett og slett ikke jeg blir "ordentlig" påvirket av disse typene heller, dårlig indica weed er for min del som hasj uten hasj i...

På hasjfronten så er det som gir meg mest uten tvil de håndlagde sortene, nepal (svart eller pollum), god afghan eller charas/manali pollen (indisk), men det kommer gjerne noen godbiter fra marokko utenom masseproduksjonen der nede også (da er gjerne også platen stemplet med familie/distriktsnavnet, noe som er ganske yo).

Stort sett er jo hasjen i afghanistan og india produsert med indicadominerte planter, men på et eller annet vis så greier de å pakke i den en god load med psykedeliske effekter også, som følger med seg den perfekte roen som skal til for å komme der jeg vil når jeg røyker.

Røykte engang afghan fra amsterdam som visstnok skulle være 60% sativa/40% indica. Bedre effekt av cannabis tror jeg at jeg må lete lenge etter å få igjen.

En blanding av utopian haze og myk og fin svart nepal i et chillum, så koser jeg meg godt. Synd det er sjeldne varer...