Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2638
Hei,

Jeg og noen kompiser er russ neste år og skulle kjøpe russebil.
Etter mye leting fant vi en bil vi ønsket å kjøpe. Derfor dro vi til selgeren av bilen og avtalte å kjøpe den, uten å skrive noen som helst type kontrakt.
Selgeren sendte en melding på sms som en bekreftelse på at vi hadde en deal.

Vi avtalte dagen vi skulle hente og betale bilen. Derfor kjøpte vi prøveskilter.
Dagen før vi skulle sette kursen mot innvalsgården ombestemte selgeren seg.

Han lovet å betale for prøveskiltene vi hadde kjøpt, men nå nekter han å svare på telefonen. Så det jeg lurer på er hvordan jeg kan terrorisere denne selgeren, eller i beste fall få tilbake pengene for prøveskiltene? Ikke at prøveskilter er spessielt dyrt, men kun prinsippet.
vis du vet hvor han bor så ville jeg ha dratt ditt og skjert hull i dekkene på bilen.
Tenkte på det, men han bor et stykke unna og bilen er solgt.
Dra dit, snakk med han, å se hva som skjer. Om han ikke betaler, fortsetter du å mase. send masse meldinger. Ikke gi han fred til du har fått tilbake penga dine. Lag helvete for han om det må til
Sitat av paddus Vis innlegg
vis du vet hvor han bor så ville jeg ha dratt ditt og skjert hull i dekkene på bilen.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt..

Salg av ting er ALLTID selgers marked. Selgeren bestemmer selv hvem han vil selge til.

Høyst sannsynlig kom det noen med mulighet til og betale en pris som fristet han VELDIG.
Ville dratt dit med regningen, men trenger ikke ty til hærverk for en filleting...
Sitat av webBIZ Vis innlegg
Dra dit, snakk med han, å se hva som skjer. Om han ikke betaler, fortsetter du å mase. send masse meldinger. Ikke gi han fred til du har fått tilbake penga dine. Lag helvete for han om det må til
Vis hele sitatet...
Kan det ikke gå over til trakassering til slutt?`

Han brøt en moralsk avtale, det er ikke noe straffbart for det.
Stikk til nærmeste postkontor/bank og be om en giroblankett. Fyll ut med beløp, navn og kontonummer. Send den til ham i posten/lever i postkassa.
Hmm, om han har sendt dere en sms med bekreftelse på salget, er ikke det da bindene?
Er snakk om 275,- kroner, ikke lag noe sprell for en så lusen sum.
jeg hadde laget litt helvete uansett om 275,- kroner ikke er så mye. det får nå vere grenser, og er enig i at prinsipp-sak er prinsipp-sak!
lolz, minner meg litt om SvartePetter på donald.
Bomb han med meldinger.

1. Google - "sms bomber"
2. Bomb.
3. ?????
4. Profitt.
Du trenger

Hammer
Balltre
Motorsag
Bensinkanne med bensin
zippo lighter

det du gjør da er å vente på han utafor huset og når han er der så snakker du med han om at han må gi deg penga tilbake, hvis ikke så tar du fram balltre og slår han ned, etter det tar du hammeren og knuser begge kneskola hans, du kan også kutte av han et fingre på beina etc men helst unngå det

hvis han fortsatt ikke gir penger så tar du bensin og heller over han og tenner på han jævelen

mitt tips liksom, tror ikke det finnes noe bedre mulighet

Siden folk ikke skjønner ironi så får jeg vel si at jeg sefølgelig ikke mener det og det var ironisk ment.
Sist endret av SRB; 26. september 2010 kl. 22:48.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Du trenger

Hammer
Balltre
Motorsag
Bensinkanne med bensin
zippo lighter

det du gjør da er å vente på han utafor huset og når han er der så snakker du med han om at han må gi deg penga tilbake, hvis ikke så tar du fram balltre og slår han ned, etter det tar du hammeren og knuser begge kneskola hans, du kan også kutte av han et fingre på beina etc men helst unngå det

hvis han fortsatt ikke gir penger så tar du bensin og heller over han og tenner på han jævelen

mitt tips liksom, tror ikke det finnes noe bedre mulighet
Vis hele sitatet...
Du kommer ikke langt i livet..
Terrorisere en person for 225 kroner? Åherregud, hva er det med folk nå om dagen.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av Jack Daniels Vis innlegg
Terrorisere en person for 225 kroner? Åherregud, hva er det med folk nå om dagen.
Vis hele sitatet...
det var jo ironi?
at dere gidder å lage så mye styr for 250kr... finn dere en annen bil. sykt mye biler tilsalgs
Han gjorde HVA? For å rettferdig gjøre dette, må du nok først tenna på huset hans, knuse bilen, men det viktigste er å ta ut verdifulle tingene som tv osv, før du tenner på huset. Lykke til.
Sist endret av eskil2k; 26. september 2010 kl. 23:46.
Ærlig talt! Jeg er ofte den som tenker på vold og slitk fremfor kun en snakk med fyren! Men dette tar pokker meg kaka!

Du har ikke en dritt du skulle sagt. Dette er en selger, han bestemmer AKKURAT hvem han skal selge til, og du var en idiot som fikk de skiltene, før du hadde skrivd en kontrakt.

Helt serriøst folkens? Hvis en fyr kommer og tilbyr mere penger for en vare. Så velger du denne personen, istedet for avtalten du hadde med han andre. Gjør du ikke det kommer du ingen vei i livet.
en muntlig avtale er like bindende som en Skriftlig samtale, gå og snakk med han.
Hvordan fikk dere ut prøveskilter på en bil registrert i noen andres navn?
Sitat av excubated Vis innlegg
Hvordan fikk dere ut prøveskilter på en bil registrert i noen andres navn?
Vis hele sitatet...
Dersom jeg har chassinr ditt, kan jeg lett gå å ta ut skilter på din bil.. Så enkelt er det
Hm. Blir ikke dette noe ala det samme som;

Om jeg sier "Jeg skal selge katten min" til 20.000,- , så viser jeg noen bilder av den og en gøyal youtubevideo til en potensiell kjøper. Så sender de sms og sier de vil kjøpe den, jeg svarer med "OKAY PALS!".
De bestiller flybillett for 10.000,- (siden de bor i finnmark og kattetransport er dyrt) - til 2 dager senere.
Problemet er at dagen etter de har sendt sms(1 dag før flyet går) - ringer en person med og sier han tilbyr meg 40.000,- for katten. Du hendelse! Selvsagt slår jeg til! Jeg ringer den orginale kjøperen fra Finnmark og sier at katten dessverre er solgt.

- Kan den første potensielle kjøperen kreve flybilletten sin refundert?
Man kan vel si at "en muntlig kontrakt for kjøp er inngått", men jeg er usikker her. Noen som vet? Hva om flybilletten hadde kosta 40.000,- og katten var verdt 1000,- ? Hadde selger måtte erstattet flybilletten?
Sitat av nightLook Vis innlegg
Hm. Blir ikke dette noe ala det samme som;

Om jeg sier "Jeg skal selge katten min" til 20.000,- , så viser jeg noen bilder av den og en gøyal youtubevideo til en potensiell kjøper. Så sender de sms og sier de vil kjøpe den, jeg svarer med "OKAY PALS!".
De bestiller flybillett for 10.000,- (siden de bor i finnmark og kattetransport er dyrt) - til 2 dager senere.
Problemet er at dagen etter de har sendt sms(1 dag før flyet går) - ringer en person med og sier han tilbyr meg 40.000,- for katten. Du hendelse! Selvsagt slår jeg til! Jeg ringer den orginale kjøperen fra Finnmark og sier at katten dessverre er solgt.

- Kan den første potensielle kjøperen kreve flybilletten sin refundert?
Man kan vel si at "en muntlig kontrakt for kjøp er inngått", men jeg er usikker her. Noen som vet? Hva om flybilletten hadde kosta 40.000,- og katten var verdt 1000,- ? Hadde selger måtte erstattet flybilletten?
Vis hele sitatet...
Selger har vel ikke ansvaret for at kunden kommer seg til utsalgssted? I så fall kunne jeg krevd kompensasjon for brukt diesel hvis Elkjøp var tomme for det jeg ville ha..
Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Salg av ting er ALLTID selgers marked. Selgeren bestemmer selv hvem han vil selge til
Vis hele sitatet...
Salg av ting er ikke alltid selgers marked nei, men i denne situasjonen er det nettopp det.