Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1009
Sitter på en bærbar pc (Compaq nc8000) Hva må til for at jeg kan få vist skjermbilet jeg har på dataen på tv'en? Holder det om jeg kjøper meg riktig ledninger? I såfall hvilke?
Da må du ha tv-ut på skjermkortet ditt, som du kobler til tv`n med en s-video kontakt.
Husker ikke hva de ledningene imellom heter
jeg fikk et problem med det der.. svart/hvitt only
Da støtter ikke tv'en din s-video og du må kjøpe deg et s-video til composite adapter.
Min erfaring med PC på TV-skjerm er at det som regel ser herpa ut. Filmer går strålende men alt annert vil sannsynligvis se støgt ut. TV`er er ikke lagd for å vise samme mengde detaljer som PC-skjermer så ikke forvent vidundre.
fikk svart-hvitt bilde jeg også, men etter et par timer så fant jeg ut at det var en annen kanal på tv'n hvor jeg fikk farger på skjermbildet ;D
Mener de selger det på clas ohlson.
Opprinnelig postet av frekkmann
jeg fikk et problem med det der.. svart/hvitt only
Vis hele sitatet...
Prøv en annen AV-kanal.
Jeg har svart/hvitt på AV1, men farger på AV2.

Hvis det er via scart-kabel du kobler til da.. Eller?
Opprinnelig postet av frekkmann
hvor?
Vis hele sitatet...
De selger det på alle video/tv butikker.
Expert, Elkjøp.
Prøv å skru hardware-acceleration til none i skjerm-innstillingene, og se. Dette fikser sort-hvitt problemet på meg ihvertfall.
vidde: jupp, det er scart.
og nexus, dionysos: takk

jeg bruker en sånn kabel kun når jeg ser på film. sort/hvit fikser du somregel ved å endre til en annen kanal(av2).
På skjermkortet mitt (fx2500) må jeg stille på noe for hver gang jeg skal brke TV¨n som skjerm
du trenger jo ikke å bruke en s-video kontakt! Du kan bare bruke en vanlig analog kabel.

Så trykker du på "fn" og så strykker du på den knappen på tastaturet ditt, hvor det er bilde av to skjermer eller noe sånnt
Forstår?
har sett s-video+lyd -> scart kabel. noen som vet noe om det? da får man lyden inn på tv'en også.
Aww
Trådstarter
15 0
Jaok, men jeg som ikke har kjøpt meg noe fancy ekstra kort vil ikke kunne få se film fra pc'en på tv? Har laptop så det er vel ikke bare å kjøpe seg ett nytt kort og skru det inn?
Kjøp en CRT>TV sak.

Som f.eks denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...D=&GrpID=&s=sr
(Litt dyr siden den er trådløs men)
Opprinnelig postet av Kinseek
Min erfaring med PC på TV-skjerm er at det som regel ser herpa ut. Filmer går strålende men alt annert vil sannsynligvis se støgt ut. TV`er er ikke lagd for å vise samme mengde detaljer som PC-skjermer så ikke forvent vidundre.
Vis hele sitatet...
Samme her.
Filmer går strålende mens resten går heller dårlig.
Jeg har en TV fra 1987 da så jeg tror det hjelper med en nyere modell...

Jeg skaffet meg dette på Clas Ohlson.
Der kjøpte jeg en scart-tilkobling med tre utganger bak scart'en, der kan man plugge inn video og lyd.
Så var det bare å finne en ledning som hadde en gul(video-ledning) farge i begge endene og det fant jeg så lett så lett...

Clas har alt!
TV'er er laget for å vise video og bilder i bevegelse, ikke stillbilder. Derfor ser det fucked ut. Har ingenting med detaljnivået å gjøre, bare tenkt på detaljnivået på en DVD.
TV er derfor ideelt til å se DivX'ene dine eller andre slags filmer på, men å skrive noe i word eller surfe på nFF vil jeg ikke anbefale. Da er det bedre å bruke skjermen på PC'n.

Rogern: Hva i helvette er det du snakker om? Hva slags tastatur er det du har?

AWW: har du laptop uten TV-ut kan du kjøpe deg en CRT>TV-ting, som den CoDEmASTeR sier. Da trenger du ingen ekstra drivere e.l. (såvidt jeg vet).

Fargeforklaring for kompositt-kabler:
GUL = video
RØD = høyre lydkanal
HVIT = venstre lydkanal
Sist endret av Crazytomato; 7. mars 2004 kl. 20:28.
Min erfaring med dette når jeg skulle ta opp en filmslutt på vhs med s-video var at jeg fikk sort/hvitt bilde på A/V kanalen, mens jeg fikk farger på A/V-S kanalen. Dessverre viste det seg at vcr'en ikke støtta svideo signal (sort/hvitt bilde), og jeg ble nødt til å kjøpe en s-video/composite omformer for å få farge på opptaket....
Opprinnelig postet av Crazytomato
TV'er er laget for å vise video og bilder i bevegelse, ikke stillbilder. Derfor ser det fucked ut. Har ingenting med detaljnivået å gjøre, bare tenkt på detaljnivået på en DVD.
TV er derfor ideelt til å se DivX'ene dine eller andre slags filmer på, men å skrive noe i word eller surfe på nFF vil jeg ikke anbefale. Da er det bedre å bruke skjermen på PC'n.
Vis hele sitatet...
at det var?
det er verdenskjent at TV'er har MYE dårligere oppløsning enn monitorer. Vanligvis er dette kun 500 lines, eller max 720x480.
Regner med at du kjører høyere enn dettte på din vanlige monitor? Du kommer uansett til å slite litt dersom du skal bruke en TV til teksbehandling eller andre oppgaver som krever litt konsentrasjon. Bildet blir litt for dårlig her, pga den lave oppløsningen og du kommer helt sikkert til å få vondt i hodet pga den lave refreshraten (Hz) som helt sikkert ikke er så veldig høy, dersom din TV er et par år gammel.

Edit: crazytomato: for å understreke...

-p
Sist endret av cpt-poon; 10. mars 2004 kl. 20:07.