Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 18415
Her er lineuppen for de som ikke har fått med seg: Sander van doorn, Nils noa, Funkagenda, Avicci(Tim berg), Benni benassi og Marco v!
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Her er lineuppen for de som ikke har fått med seg: Sander van doorn, Nils noa, Funkagenda, Avicci(Tim berg), Benni benassi og Marco v!
Vis hele sitatet...

Nice! Men er fortsatt litt nysgjerrig på det med alkohol ^^ Har hørt så mye forskjellig og jeg betaler ikke 1500 kroner for å feste hvis det ikke er alkohol innblandet.
Marco V er min favoritt på denne lista. Liker hans progressive stil.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Nice! Men er fortsatt litt nysgjerrig på det med alkohol ^^ Har hørt så mye forskjellig og jeg betaler ikke 1500 kroner for å feste hvis det ikke er alkohol innblandet.
Vis hele sitatet...
Hei!

Har vært på Sensation White 2 ganger i Amsterdam og 1 gang i Riga. Alle gangene jeg har vært der har det vært salg av alkohol. Jeg har kjøpt for det meste øl og noe "smirnoff/vodka-drinker" når jeg har vært der, så de bruker å ha et visst utvalg av alkohol itillegg til å selge vann og brus etc.. Nå er det jo slik at i Oslo så er det 18-årsgrense på vanlige billetter, og 20-årsgrense på VIP. Vil derfor tro at det kanskje begrenser seg til øl på "vanlig områder", mens man kan kjøpe sterkere saker på VIP-områdene - pga. den strenge alkohollovgivningen i Norge

Vil ellers nevne at det har vært en helt utrolig stemning på alle showene jeg har vært på. Virker som folk kun er der for å ha det gøy (skulle bare mangle.. ), og har aldri opplevd noen sure miner fra andre folk. Jeg har opplevd å se opptrinn til bråk en gang, og da kom det vakter for å ordne opp med en gang, alt var helt over etter ca. 1 min. Har vært på en del fester opp igjennom årene, men mener arrangementene til Sensation er veldig profesjonelle. Kan derimot hende jeg har vært veldig heldig med opplevelsene mine, og at Amsterdam skiller seg ut ettersom det skal liksom være "hovedattraksjonen" innen Sensation.
Uansett, hvis det blir som det har vært for meg i Amsterdam og Riga, da er alt duket for en forrykende helaften med bra musikk og show - enjoy
Billetter er i boks for lenge siden :-D Endte opp med VIP-billetter selv om det kosta litt ekstra, satser på litt mer enn bare øl-servering =)

Dette blir en fantastisk kveld!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen fra "innsiden" som kan fortelle meg om de kommer til å gå med hunder ved inngangen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Nice! Men er fortsatt litt nysgjerrig på det med alkohol ^^ Har hørt så mye forskjellig og jeg betaler ikke 1500 kroner for å feste hvis det ikke er alkohol innblandet.
Vis hele sitatet...
Vanlig øl/rusbrus salg på 18-års området. Sprit servering på VIP området.
▼ ... noen uker senere ... ▼
I kveld braker det løs
Hmm jeg skal dit, men kan man ha på seg mørke sko?

Eier faktisk ingen hvite sko (Setter pris på raskt svar :P=)
Sko er valgfritt, trenger ikke følge den hvite kleskoden.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Hmm jeg skal dit, men kan man ha på seg mørke sko?

Eier faktisk ingen hvite sko (Setter pris på raskt svar :P=)
Vis hele sitatet...
Fikk denne på mailen min: Sensation enforces a strict ‘all white’ dress code. Specifically this means all clothing with the exception of shoes, accessories and small logos must be white.

Så det går nok bra
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
too bad jeg ikke er 18 :/ håper alle får en fin aften
Om gårsdagen:

- To timer venting i kø for å komme inn. Ingen opplysninger eller noe
som folk følte de trengte. Arrangøren ble reddet av godt vær, for
hadde det regna hadde denne håndteringen ødelagt festen før den
begynte.

- Bong utsalget tok ikke kredikort i starten, lange køer for bong systemet

- Baren var låst. Folk kom ikke til og de som kjøpte kom ikke ut.
Dette medførte kaos i baren og baren stengte faktisk i en lengre
periode!!

- Totalt mangel på vakthold inne, noe som medførte at folk røyka inne,
satte seg i trappene (hvor man skulle kunne gå) og dritunger startet å
kaste halfulle ølglass og plastikkrør med selvlysende lys. Ødela
festen for veldig mange.

- Alt for mange ungdom som var litt for fokuserte på å være tøffe og
fremstå som trente og farlige - som gammel dørvakt hadde jeg null
problem med å se de som var ute etter bråk. Men igjen var det total
mangelvare på vakthold inne.

- Tror det var to ulike vakthold - Pro Sec og G4S. førstnevnte
misstenker jeg for kun å ha scene/lyd og lydanlegg, for når jeg gikk
sto 8 stykker å prata sammen i en klynge ved lydanlegget.

+ Bra lyd og lys

+ I utgangspunktet et kult konsept


=

Opplevelsen kunne vært hinsides, men ble ødelagt av en arrangør som
tydligvis har fokusert på å kutte kostnader til det hinside. Dette
kunne vært bra, men for meg var det helt elendig. Jeg og 5 andre satt
på første buss hjem klokken 2400.
Sist endret av UENorge; 17. april 2011 kl. 10:34.
Sitat av UENorge Vis innlegg

- Totalt mangel på vakthold inne, noe som medførte at folk røyka inne,
satte seg i trappene (hvor man skulle kunne gå) og dritunger startet å
kaste halfulle ølglass og plastikkrør med selvlysende lys. Ødela
festen for veldig mange.
Vis hele sitatet...
Sånn var det på Tiesto i Bergen i fjor også. Sykt irriterende, det som er kjipt med ett kommers konsept som Sensation.
Eneste partyene jeg har på som har vært skikkelig god stemning på må være keep it tidy (alle 4 årene jeg var der) i oslo.
Veldig enig med UENORGE. Dog så dro jeg ikke 24 fordi vi ble litt våte eller følte folk så stygt på oss
Synes det var dritfett jeg, ble bare sykt irritert av det bong system, skjønte ikke en dritt av det.

Håper det kommer igjen.
Sist endret av twisted shroom; 17. april 2011 kl. 17:54.
Jeg viste at det kom til å skje no voldtekt den natta. OG JEG HADDE RETT. Politiet fokuserte mer på å ta folk som vil kose seg med MDMA i systemet enn å forhindre at noens mentale del blir ødelagt for kanskje alltid
Veldig enig at det var elendig organisering på en del ting.
Stod i kø ihvertfall en time for å komme inn. Bongsystemet og baren var helt umulig. Stod i bong-kø en halvtime før jeg ga opp etter å ha flytta meg maks to meter. Disse problemene kunne de forbedret enormt med å sette opp gjerder for å lage smalere køer med tydelig startpunkt (var jo bare klynge).

Det verste med dette var vel at man måtte ha bonger for å få mat. Mat, altså wienerpølse og chillinøtter. Ingenting annet. Og for det meste var de utsolgt for pølse. Og vann var ikke lett å få tak i. Ingen steder de delte ut, man måtte gå på toalettet (hvor det også var klyngekø) for å drikke av vasken. Røde kors var få og veldig vanskelig å finne. Skjønner ikke at det ikke var noen som strøk med!

Alt det til side, var det helt sinnssykt fett! Lyden var bare perfekt! Lasershowet var uberkult. Ikke telling på hvor mange rgb-scannere det var. Fontenene, boblegreia i midten, manetene og alt lyset, drittøft! Telte forøvrig 25 stykker i lysbua, var nok litt å holde styr på hehe. Skal nok på Sensation igjen (de lovte jo tom at de skulle komme tilbake til Norge på slutten!)
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Skal nok på Sensation igjen (de lovte jo tom at de skulle komme tilbake til Norge på slutten!)
Vis hele sitatet...
Komme tilbake på slutten av hva?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Komme tilbake på slutten av hva?
Vis hele sitatet...
regner med at han mente at: på slutten av showet annonserte de at de ville komme tilbake.
Var en av de første som kom inn i lokale, min mening - hands down, beste noensinne.
Det er helt utrolig at ingen ble kvestet i drikke-køene.

Hva faen er greia med at VANN koster 25 spenn og tar 40minutter å få tak i!

Utover det en strålende fest. men altfor lite sikkerhet og organisering.
Drikkefontener er et MUST
Sist endret av MagicalTrevor; 18. april 2011 kl. 14:52.
Joda. Jeg sto 40 min i køen og var kun få minutter til min tur i ølsalget. Plutselig besvimer en jente forran meg pga hvor jævlig trangt det var. Likevel, jeg løfta hu opp med all min makt og bærte hu ut av køen, og bort til tribuneområdet. Så kom sikkerthetsvaktene og tok over. Fikk jeg noen takk? Nei. FML, kom ikke inn i ølkøen igjen, så var stort sett edru hele kvelden.

fuck..
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Jomso Vis innlegg
Var en av de første som kom inn i lokale, min mening - hands down, beste noensinne.
Vis hele sitatet...
Da kan du ikke ha vært på noe særlig tidligere...
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Joda. Jeg sto 40 min i køen og var kun få minutter til min tur i ølsalget. Plutselig besvimer en jente forran meg pga hvor jævlig trangt det var. Likevel, jeg løfta hu opp med all min makt og bærte hu ut av køen, og bort til tribuneområdet. Så kom sikkerthetsvaktene og tok over. Fikk jeg noen takk? Nei. FML, kom ikke inn i ølkøen igjen, så var stort sett edru hele kvelden.

fuck..
Vis hele sitatet...
Vel, god karma ihvertfall Noe jeg mener er bedre enn øl.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av UENorge Vis innlegg
- Totalt mangel på vakthold inne, noe som medførte at folk røyka inne,
satte seg i trappene (hvor man skulle kunne gå)
Vis hele sitatet...
Høres ut som en fin oppskrift på å ta livet av masse folk hvis det skulle begynne å brenne.
Kjedelig og lite lysshow, lange køer (nå drakk jeg ikke annet enn vann uansett og det fikk man jo tak i innenfor røykeplassen).

Ellers var det ganske så fett, men slår ikke amster
Sitat av luni Vis innlegg
Høres ut som en fin oppskrift på å ta livet av masse folk hvis det skulle begynne å brenne.
Vis hele sitatet...
Ja, men så lenge politiet fikk tatt et par ungdommer for besittelse av narkotika spiller vel ikke det så stor rolle?

Drit i brannsikkerheten så lenge narkoungdommen blir tuktet!
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Jeg viste at det kom til å skje no voldtekt den natta. OG JEG HADDE RETT. Politiet fokuserte mer på å ta folk som vil kose seg med MDMA i systemet enn å forhindre at noens mentale del blir ødelagt for kanskje alltid
Vis hele sitatet...
Troll?

At det skjer voldtekter på lørdager i Oslo kan dessverre ikke politiet forhindre.

En av voldtektene ble visstnok foretatt av mennesker kledd i hvit. Dette var vel mennesker som hadde vært på Sensation, og således kunne voldtekten vært unngått dersom festen ikke hadde blitt gjennomført. Ifallfall dersom man følger ditt tankesett.
Sitat Aftenposten: "Politiet trengte ikke å bruke sine kunnskaper om tegn og symptomer på narkotikamisbruk for å ta en av dem som først ble tatt. Han ordnet selv avsløringen. På vei inn på stadion spurte ungdommen en politimann om det var greit å ta med seg tre jointer, hasj. Politimannen svarte med å ta ham inn til kontroll. Det viser seg at ungdommen hadde vært ærlig som få, for han hadde akkurat så mye stoff som han hadde reklamert for." *facepalm!!* Skulle vært en lov mot sånt
Laaang kø, dårlig organisering av bongutsalg og dårlig vakthold gjorde meg ikke noe med tanke på hvor sykt heftig lyd og lys var kombinert.

8/10.
-Verdt pengene.
Jeg har vært på Sensation i både Tyskland, Danmark og Nederland (totalt 6 ganger) samt Trance Energy 2 ganger i Nederland og må bare si til alle dere som klager på bonger , køer and you name it, sånn er disse arrangementene. Når 20 000 mennesker skal ha øl samtidig så blir det slik. Samme er det med doene.

Hadde de ikke hatt bonger så hadde det gått ennå mer tid i form av folk som skal ha veksel, folk som skal betale med kort etc totalt. Det går mye fortere og bare levere inn en bong. Det med bonger er noe som er tatt i bruk på alle slike store arrangementer.

Selv merket jeg egentlig ikke noe særlig til kø, iallefall ikke mer enn ''vanlig''. Var ikke noe mer kø, mindre vakter, dokøer, bråk eller noe som helst egentlig i forhold til Sensation i både Danmark, Tyskland eller Nederland for min del ^^

Thumbs up til arrangementet fra min side =)
Sist endret av Pandabjørn; 18. april 2011 kl. 22:55.
Min søster og + en til ble dopa ned med GHB der inne. Min søster havnet i koma og ble kjørt til ullevål! Dårlig vakthold? Eller er det lett og ta med seg sånt inn?

Flaks at hu lever nå!!
Sist endret av Hydrogen; 18. april 2011 kl. 23:08.
Arrangørene lærer vel til neste gang? Det er ikke bare og bare å arrangere en fest for 22000 festglade mennesker.
Sitat av Hydrogen Vis innlegg
Min søster og + en til ble dopa ned med GHB der inne. Min søster havnet i koma og ble kjørt til ullevål! Dårlig vakthold? Eller er det lett og ta med seg sånt inn?

Flaks at hu lever nå!!
Vis hele sitatet...
Har du noen garanti for at hun ikke tok GHB-en frivillig, overkorka og havnet på sykehus?
Med tanke på foreldre og alt det der er det vel den letteste utveien å si at man har blitt dopet ned uten å vite om det?
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Har du noen garanti for at hun ikke tok GHB-en frivillig, overkorka og havnet på sykehus?
Med tanke på foreldre og alt det der er det vel den letteste utveien å si at man har blitt dopet ned uten å vite om det?
Vis hele sitatet...
Det har jeg ingen garanti for nei! Men jeg vet bare at hun ikke driver med sånt tull. Det jeg fikk høre er at noen puttet det opp i glasset hennes!

GHB blir vel også brukt som voldtekts dop også? Putter det opp i glasset uten at man ser det og følger med på den personen hele kvelden?
Sist endret av Hydrogen; 19. april 2011 kl. 00:20.
følge med på en person i en mengde av 22 tusen ? :P latterli. og forøvrig burde søstra di være drøyt digg for at det skulle ha vært strevet. Jeg jobbet på arrangementet og full/ ecstesy dopa jenter var det nok av for å si det slikt. ALdri sett så mange løse jenter sammlet i hele mitt liv. Men men .. thats me..
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Feiteste som har vert i Norge uten tvil..Litt kluss må man regne med i en så stor folkemengde som det var..Regner man prosentvis er det flere som blir tatt med narkotika på en vanlig dag i hvilken som helst by. Synes arrangøren gjorde en flott jobb. Vann var gratis. For meg som hadde VIP billett ialfall.
Du mener altså at mellom 70 og 80 blir tatt for narkotika daglig i en by på 22000? ( http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10092297 )
Jeg vil tro at hvis de hadde kontrollert 22 000 personer som skulle på fest i en hvilken som helst by en lørdagskveld, så tror jeg nok at de hadde tatt like mange.
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
Jeg har vært på Sensation i både Tyskland, Danmark og Nederland (totalt 6 ganger) samt Trance Energy 2 ganger i Nederland og må bare si til alle dere som klager på bonger , køer and you name it, sånn er disse arrangementene. Når 20 000 mennesker skal ha øl samtidig så blir det slik. Samme er det med doene.

Hadde de ikke hatt bonger så hadde det gått ennå mer tid i form av folk som skal ha veksel, folk som skal betale med kort etc totalt. Det går mye fortere og bare levere inn en bong. Det med bonger er noe som er tatt i bruk på alle slike store arrangementer.

Selv merket jeg egentlig ikke noe særlig til kø, iallefall ikke mer enn ''vanlig''. Var ikke noe mer kø, mindre vakter, dokøer, bråk eller noe som helst egentlig i forhold til Sensation i både Danmark, Tyskland eller Nederland for min del ^^

Thumbs up til arrangementet fra min side =)
Vis hele sitatet...
kødder du eller? det er akkurat slik det ikke pleier å være i nederland og tyskland. asot i forrige uke med 25000 var det null kø. hadde de ikke hatt bonger? skjønner ikke hvorfor du nevner det, alle har det på slike events, hvor mange har du egentlig vært på? no offence, men litt snodig at du skal gå ut å skrive et sånt innlegg uten tilstrekkelig bakgrunn. logistikken er typisk norsk, elendig, men inne var det bra
Sist endret av exceed; 19. april 2011 kl. 13:17.
Sitat av exceed Vis innlegg
kødder du eller? det er akkurat slik det ikke pleier å være i nederland og tyskland. asot i forrige uke med 25000 var det null kø. hadde de ikke hatt bonger? skjønner ikke hvorfor du nevner det, alle har det på slike events, hvor mange har du egentlig vært på? no offence, men litt snodig at du skal gå ut å skrive et sånt innlegg uten tilstrekkelig bakgrunn.
Vis hele sitatet...
Sensation bruker bonger
Trance Energy bruker bonger
Dance Valley bruker bonger
Mysteryland bruker bonger

Det jeg vil fram til er at om alle skulle betalt cash eller med kort hver bidige gang de skulle ha noe i baren så ville dette i sum tatt lengre tid.

Og NEI jeg syns ikke at det var noe spessielt mer barkø her i Norge kontra utlandsarrangementer av samme type. Sensation new years i dusseldorf 2009 feks hadde mye mer kø enn det var under arrangementet i Oslo.

Hva er det du mener jeg ikke har tilstrekkelig bakgrunn for å uttale meg om?!?
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg
Jeg vil tro at hvis de hadde kontrollert 22 000 personer som skulle på fest i en hvilken som helst by en lørdagskveld, så tror jeg nok at de hadde tatt like mange.
Vis hele sitatet...
Akkurat det han sier.
Sitat av Hydrogen Vis innlegg
Det har jeg ingen garanti for nei! Men jeg vet bare at hun ikke driver med sånt tull. Det jeg fikk høre er at noen puttet det opp i glasset hennes!

GHB blir vel også brukt som voldtekts dop også? Putter det opp i glasset uten at man ser det og følger med på den personen hele kvelden?
Vis hele sitatet...
Så, du vet ikke om hun har tatt det selv. Men noen vet at det er noen andres skyld?

Det virker som om hun har tatt det selv, sammen med venninnen. Men venninnen prøver å dekke til det hele.
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
Sensation bruker bonger
Trance Energy bruker bonger
Dance Valley bruker bonger
Mysteryland bruker bonger

Det jeg vil fram til er at om alle skulle betalt cash eller med kort hver bidige gang de skulle ha noe i baren så ville dette i sum tatt lengre tid.

Og NEI jeg syns ikke at det var noe spessielt mer barkø her i Norge kontra utlandsarrangementer av samme type. Sensation new years i dusseldorf 2009 feks hadde mye mer kø enn det var under arrangementet i Oslo.

Hva er det du mener jeg ikke har tilstrekkelig bakgrunn for å uttale meg om?!?
Vis hele sitatet...
Selvsagt ville det tatt lengre tid om folk hadde betalt cash, det er jo hele poenget med bonger, derfor jeg ikke skjønner hvorfor du tar det fram.

Et måtte regne med å stå ganske lenge i kø på sensation for å få kjøpt noe med mindre en gikk bak tribunen hvor det var noe lettere kø, det har jeg aldri opplevd som noe problem i utlandet. I tillegg har en den typiske norske oppførselen hvor folk skal trenge seg på og dytte, hva er vitsen med det, skulle tro folk var helt desperate og ikke hadde vært på et lignende event tidligere.
Sitat av exceed Vis innlegg
Selvsagt ville det tatt lengre tid om folk hadde betalt cash, det er jo hele poenget med bonger, derfor jeg ikke skjønner hvorfor du tar det fram.
Vis hele sitatet...
Da er vi jo egentlig enige da?!? Jeg tok opp det med bonger fordi folk klaget på bongssystemet. Skjønner egentlig ikke hva du vil fram til, men regner med du har misforstått litt hva jeg skrev. Les igjen osv =)
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Var der selv. Hadde det kjempegøy, selv om syns salen var litt "billig". Kunne vært mer props rundt omkring i lokalet. Gjerne en ekstra storskjerm da jeg stort sett sto med ryggen mot den ene som var der.

Syns egentlig politiet var særdeles slappe. Eneste gangene jeg så uniformert politi var ute i røykesonen, der de sto å prata med hverandre. Hadde de stukket hue inn kunne de taua med seg 1/3, men det hadde forsåvidt drept arrangementet.

Dårligste med arrangementet var at 90% av alle som var der (virka det som) var ute etter å finne noen å jokke på, og kun det. Dra til en sexbule neste gang. Billigere der også.
Når det er slike arangemanger så tar politiet generelt stiller seg i en litt gråsone, skulle de tauet inn en hver som så ruset ut på annet enn alkohol ville de ikke hadd plass om de byggde 5 politistasjoner mere.
Det er og huke inn de som er helt på tryne rusa og tar det til neste grense eller de som har misstanke om narkotika i store mengder eller for salg.
Politiet så nok langt flere ruset personer på hardere stoffer uten og ty til tilltak skal jeg fortelle deg.

Det er ingen interesse og huke inn ei jente eller gutt som danser i full energi av 1 ectasy tabb.

Som Politi er jo dette og plukke godis i en godteri butikk hvis man virkelig vill huke inn folk
Sist endret av Sigurd4u; 19. april 2011 kl. 17:35.
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Var der selv. Hadde det kjempegøy, selv om syns salen var litt "billig". Kunne vært mer props rundt omkring i lokalet. Gjerne en ekstra storskjerm da jeg stort sett sto med ryggen mot den ene som var der.

Syns egentlig politiet var særdeles slappe. Eneste gangene jeg så uniformert politi var ute i røykesonen, der de sto å prata med hverandre. Hadde de stukket hue inn kunne de taua med seg 1/3, men det hadde forsåvidt drept arrangementet.

Dårligste med arrangementet var at 90% av alle som var der (virka det som) var ute etter å finne noen å jokke på, og kun det. Dra til en sexbule neste gang. Billigere der også
.
Vis hele sitatet...
vet ikke med 90 prosent, men merka det veldig jeg i hvertfall. Både jeg og venninene mine ble "jokka" på av mange, og veldig få av de tok et hint før vi faktisk ba dem fjerne seg. LoL
noen som har podcasten av hele sensation? :P