Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2263
Hei folkens!

Jeg har noen problemer med paypal igjen. Jeg har handlet på ebay og skulle betale hadde jeg tenkt. Så trykker jeg "pay now" og da lister ebay opp alt jeg skal betale for og summerer det sammen. Jeg blir videre sendt til paypal som jeg logger på og trykker "confirm payment"

Dette fungerte utmerket i går, uten noen problemer. Men nå så får jeg bare denne beskjeden

This card cannot be used for this transaction. You can complete the checkout with another debit or credit card. Please enter your new card information below.

Dette her er bare tull, det er ikke noe galt med det kortet jeg bruker (Visa), Og det er mer enn nok penger på det. Og jeg er verified paypal medlem.

Jeg fikk dette problemet i går kveld men jeg tenkte at det sikkert var en slags sikkerhetsanordning ifra paypal ettersom jeg sendte mange betalinger i går.

Noen som vet hva jeg må gjøre?

Takk!!!
Du er 100% sikker på at du er på Paypal og ikke en troverdig phishing side?
Noen ganger blir man sendt videre til eBay-medlemmets butikk, men man kan også bli videresendt til en scamming side.
MagicalTrevor har et poeng, det kan være scam.
Ka e linken?
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Du er 100% sikker på at du er på Paypal og ikke en troverdig phishing side?
Vis hele sitatet...
Ja, eller.....

Når jeg betalte for varer tidligere så var det det samme som skjedde. Bare at da var det ikke noe problemer.

Mulig det er noe med banken, jeg skal se etter om det er noe de roter med.
Jeg har brukt paypal mye. Betaler ofte mange produker. Av og til flere dager på rad. Men jeg har ikke fått den meldingen du får. Kanskje dette løser ditt problem? https://www.paypal-community.com/t5/...ction/m-p/4518
Skriv inn infoen på nytt og teste
Du har ikke fått tilsendt nytt kort i det siste da?
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Noen ganger blir man sendt videre til eBay-medlemmets butikk, men man kan også bli videresendt til en scamming side.
MagicalTrevor har et poeng, det kan være scam.
Ka e linken?
Vis hele sitatet...
Her er hele linken.

https://www.paypal.com/us/cgi-bin/we...fe2b48d77d66ee

Litt pussig og, fordi at jeg skal betale for tre ting. Men bare to kommer frem på denne betalingen, selv om alle tre ligger klar for betaling...............
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Her er hele linken.

https://www.paypal.com/us/cgi-bin/we...fe2b48d77d66ee

Litt pussig og, fordi at jeg skal betale for tre ting. Men bare to kommer frem på denne betalingen, selv om alle tre ligger klar for betaling...............
Vis hele sitatet...
Fatal Failure får jeg på den linken
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av VanEo Vis innlegg
Fatal Failure får jeg på den linken
Vis hele sitatet...
Pussig, jeg kommer inn selv når jeg er logget av ebay.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av VanEo Vis innlegg
Fatal Failure får jeg på den linken
Vis hele sitatet...
Logisk nok siden det er en sesjon som du ikke har tilgang til.

Men linken ser legit ut.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Logisk nok siden det er en sesjon som du ikke har tilgang til.

Men linken ser legit ut.
Vis hele sitatet...
Indeed.

så du på linken min Henrik-Vanger?? https://www.paypal-community.com/t5/...ction/m-p/4518
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Logisk nok siden det er en sesjon som du ikke har tilgang til.

Men linken ser legit ut.
Vis hele sitatet...
Takk!!

Jeg skal få noen til å sende meg penger dirkekte inn på paypal kontoen min. Slik at de ligger der, da skal det da vel ikke kunne gå galt?

Sitat av xLAx Vis innlegg
Skriv inn infoen på nytt og teste
Du har ikke fått tilsendt nytt kort i det siste da?
Vis hele sitatet...
Jeg har fått nytt kort ja, fordi jeg sperret det andre. Men det har fungert helt fint til nå på paypal og alt annnet
Nytt kort = nye nr. er jeg noe sikker på.
Så logg på PayPal og sjekk om kortinfo. stemmer
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av VanEo Vis innlegg
Indeed.

så du på linken min Henrik-Vanger?? https://www.paypal-community.com/t5/...ction/m-p/4518
Vis hele sitatet...
Ja, takker for den!!

Jeg leste igjenom den, men jeg fant ikke ut så mye. Men jeg er verified paypal member. Jeg har tatt den koden ifra bankoppdraget og skrevet inn, så jeg vet ikke helt.
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Ja, takker for den!!

Jeg leste igjenom den, men jeg fant ikke ut så mye. Men jeg er verified paypal member. Jeg har tatt den koden ifra bankoppdraget og skrevet inn, så jeg vet ikke helt.
Vis hele sitatet...
Du er Verified Paypal Member ja. Men er visa kortet dit "verified"?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis du har fått nytt kort, så sperret det gamle, så er vel noe av kortinfoen gal, du har ikke endret noe på PayPal etter du fikk nytt kort? Isåfall nå du gjøre det.
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av xLAx Vis innlegg
Nytt kort = nye nr. er jeg noe sikker på.
Så logg på PayPal og sjekk om kortinfo. stemmer
Vis hele sitatet...
Gud så dum jeg er

Du har helt rett, alt er feil inne på paypal. Et helt annet konto nummer som står der. Men kan jeg da bare gjøre som jeg får beskjed om da, skrive inn "new card information"

Men det jeg da lurer på. Hvordan kunne jeg da betale med paypal tidligere på dagen, men samme kortet?


Penger på paypal-kontoen kanskje?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Gud så dum jeg er

Du har helt rett, alt er feil inne på paypal. Et helt annet konto nummer som står der. Men kan jeg da bare gjøre som jeg får beskjed om da, skrive inn "new card information"

Men det jeg da lurer på. Hvordan kunne jeg da betale med paypal tidligere på dagen, men samme kortet?
Vis hele sitatet...
Det tar litt tid før kortet blir sperret til du sier ifra, kan hende PayPal hadde reservert penger fra bankkontoen din.
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Fleff Vis innlegg
Det tar litt tid før kortet blir sperret til du sier ifra, kan hende PayPal hadde reservert penger fra bankkontoen din.
Vis hele sitatet...
Jeg sperret det i starten av april i år.

Ok, når jeg skal bruke det nye kortet så får jeg denne her:

We were unable to verify this credit card. Please check if the information you entered is correct. Please also make sure your credit card billing address matches your PayPal street address
Sjekk all info, om det stemmer. Så kan du kjøre denne bekreftelsen deres der de trekker deg for 15,-.
Da får du en kode i nettbanken som du skal fylle ut og bruke som en bekreftelse (kan ta litt tid. Ikke mange dager men.)
Da får du tilbake de 15,- etterpå
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av xLAx Vis innlegg
Sjekk all info, om det stemmer. Så kan du kjøre denne bekreftelsen deres der de trekker deg for 15,-.
Da får du en kode i nettbanken som du skal fylle ut og bruke som en bekreftelse (kan ta litt tid. Ikke mange dager men.)
Da får du tilbake de 15,- etterpå
Vis hele sitatet...
Fungerer fortsatt ikke, selv ikke med rett kode.

Men disponibelt beløp på nettbanken min er noe helt annet en saldoen???!!
Jeg handler masse på ebay og opplever dette ganske ofte. det ser ut som at de stopper kortet for noen dager hvis det har vært handlet for mye penger på kort tid. Jeg har aldri sjekket dette med banken eller paypal fordi jeg selv har to kontoer med to forskjellige kort tilknyttet så jeg har bare byttet konto og betalt hver gang dette har skjedd. Kanskje du bare skal ringe paypal og høre hva som gjør ette? vi andre ønsker og beskjed.
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av mortalf Vis innlegg
Jeg handler masse på ebay og opplever dette ganske ofte. det ser ut som at de stopper kortet for noen dager hvis det har vært handlet for mye penger på kort tid. Jeg har aldri sjekket dette med banken eller paypal fordi jeg selv har to kontoer med to forskjellige kort tilknyttet så jeg har bare byttet konto og betalt hver gang dette har skjedd. Kanskje du bare skal ringe paypal og høre hva som gjør ette? vi andre ønsker og beskjed.
Vis hele sitatet...
Ok, takker! Betyr dette at jeg kan betale med penger som befinner seg direkte inne på paypal? Som ikke har noe med kortet å gjøre?

Jeg betalte mye i går ja, forskjellige nettsteder. Ble vel 7-8 betalinger tilsammen tenker jeg.

Ja jeg kan jo ringe dem, så lenge det ikke koster 250kr minuttet?
Du kan sette inn penger på din PayPal-konto ja
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av xLAx Vis innlegg
Du kan sette inn penger på din PayPal-konto ja
Vis hele sitatet...
Ja nei jeg skulle ikke få lov til det heller. En venn av meg skal sette inn 1500 kr på paypal men det er visst ikke så lett....... Han sier det ikke fungerer.
Jeg har det samme problemet med Ebay + PayPal
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Jeg tror nesten det er et slags hovedproblem de har nå jeg altså. Ingen som jeg kjenner kan sende penger til meg eller til andre. Det er bare den dritten her som kommer.

We were unable to verify the credit card you are using with this transaction. Please check that the credit card information you originally provided PayPal is still correct
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg må lolle litt.

Prøvde å verifisere min bruker nå, fikk samme melding som deg, så prøvde jeg jeg igjen, så funka det
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Fleff Vis innlegg
Jeg må lolle litt.

Prøvde å verifisere min bruker nå, fikk samme melding som deg, så prøvde jeg jeg igjen, så funka det
Vis hele sitatet...
Var du ikke verifisert ifra før av?

Forsøkte igjen med ebay ---- paypal, nå kommer denne her.


If you were making a purchase or sending money, we recommend that you check both your PayPal account and your email for a transaction confirmation after 30 minutes.

If you came to this page from another website, please return to that site (don't use your browser's Back button) and restart your activity.

If you came from PayPal's website, click the PayPal logo in the upper-left corner to return to our home page and restart your activity. You might have to log in again.


Etter en mye om og men så fikk jeg lagt til et nytt kredittkort, men det var jo selvfølgelig galt det og. Nå er det like før jeg må legges inn................
Nå fungerte det for meg Var nok problemer fra PayPals side.
jeg har ikke lest annet enn første posten, og jeg kan si følgende: jeg har fått akkurat det samme nylig, og jeg er helt sikker på at det ikke var en scamming side. ente med at jeg måtte bruke vanelig paypal istedefor :/ men what ever <3
Off topic

Vert kult å vite hva du bestilite?
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Jeg bestilte en fransk St Dupont lighter ifra 70 tallet i gull