Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2759
i helga drakk jeg en halv liter kalinka 22 (21,90%).. har regna ut promillen min til 2,5, men så syns jeg det var veldig høyt da...er ikke det nesten dødelig å ha så høy promille? eller er jeg bare surrete nå?

litt teit å starte en helt ny tråd, håper det er greit...
Jeg hadde 2.9 i promille en gang..
De prøvde og pumpe meg men de fikk dem ikke til. Men jeg overlevde.
Ca rundt 3 er dødelig.
Regnet riktig?
For kvinner: Alkohol i gram / (kroppsvekten i kg x 60%) - (0,15 x timer fra drikkestart) = promille
For menn: Alkohol i gram / (kroppsvekten i kg x 70%) - (0,15 x timer fra drikkestart) = promille

Uansett:
0,2 Øyets evne til å fokuserer hurtig og omstille seg fra lys til mørke reduseres

0,5
Litt "pussa". Evnen til å oppfatte situasjonen og reagere presist på den begynner å reduseres

0,8
Nedsatt koordinasjonsevne og økt reaksjonstid

1,0
Oppmerksomheten og konsentrasjonsevnen er svekket, begynnende tretthet, nedsatt balanse og bevegelsesevne

1,5
Bevegelsen nedsatt, sløret tale

2,0
Forgiftningssymptomer. Ingen selvkontroll

3,0
Ingen kontroll med urinblæren, fare for bevisstløshet

EDIT: Yeey! 400 poster
Sist endret av Robin1705; 20. november 2006 kl. 16:15.
Leste om en lastebilsjåfør engang. Han hadde hatt promille på 5 (!)
Det går vist, om man drikker over tid.
Sitat av gillebo
Leste om en lastebilsjåfør engang. Han hadde hatt promille på 5 (!)
Det går vist, om man drikker over tid.
Vis hele sitatet...
Er ikke lenge siden det var en lastebilsjåfør som ble tatt med 7 eller noe sånt. Helt sykt. Han hadde drukket vodka i over en uke uten pause.

ontopic: Uten å ha så mye peiling, så er jeg ganske sikker på at det ikke er mulig å få så høy promille av så lite drikke.
det var en i sverige som hadde 7 i promille og hn var i stand til å kjøre bil. det gikk jo sefølgeli ikke bra men han overlevde. når ambulansen kom og så hvor høy promillen var beregnet de at mannen hadde drukket en sprit flaske til dagen.. så d skal jo gå han spørs hvor mye man drikker.
http://www.alcocalc.com/

Dette er et program som bergner din promille etter kriteriene: kjønn, vekt, tidsrom, mengde og styrke så kan man jo regne det ut selv...
drQ
Egendefinert
Maksgrensen blir jo påvirket av "erfaring" og kan for enkelte bli forholdsvis høy (som i disse tilfellene med 5+). I slike tilfeller snakker man vel som oftest om østeuropere som har fått morsmelken blandet med vodka og knapt vært edru en eneste gang...
Litt usikker på hvor godt disse kalkulatorene fungerer, jeg skulle ha hatt en promille på over 4 da jeg drakk en helflaske på en kveld, men jeg mistet nå aldri kontroll på blæra hvertfall...
For hver gang du drikker deg skikkelig full vil grensa for va du tåler øke litt.. De har slike kataloger på det svenske polet med masse info, ganske bra lesestoff
...og slutter du å drikke noen måneder, vil denne grensen synke igjen - på samme måte som med de fleste rusmidler(og mye annet). Alt i alt er det rimelig vanskelig å bestemme sin egen promille nøyaktig. Kjøp blås-o-meter?
Jeg har merket de gangene, eller heller få gangene det blir ei uke på fylla. Da skjer det heller at jeg blir fort som F full. to-tre øl på morran etter ei go fylle kule og jeg finner fort formen igjen. kansje man bare føler seg mer full uten å få noe mer promille? hvis dette er mulig da?
Dagen etterpå er kroppen ganske sliten, og du er ikke uthvilt. Kanskje all alkoholen ikke har gått ut av blodet også, så man får fortere promille når man drekker på morran dagen etterpå..
Ja høres sannsylig ut. burde tenkt så langt selv. Men om de som har bygd opp extreme toleranser har drukket i en måned i strekk. De tenker neppe så mye på om når de starter opp drikkingen igjen. hmm.. vanskelig å si egentli.
2,5 hørtes mye ut til å være 0,5liter 22% I helgene drikker jeg somregel 1+- liter smirnoff/jelzin 37.5% Og jeg blir ikke borte av den grunn, ikke så borte at jeg spyr iallefall, drikker da fra 6 på kvelden og flaska er tømt rundt 2 på natta.

Promilla har noe med hvor fort du drikker alkoholen, og hvor svakt/strekt blanda ut, og om du drakk rett før alkotesten.

skal sies at jeg veier 70-75.
Sist endret av Sokkull; 21. november 2006 kl. 16:37.
toleransegrensen blir vel også påvirket hvis man bruker uppers som koffein etc?
Rekorden på høyeste promille jeg har lest er ca 9 å noe.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle1183238.ece

Edit; ok den var visst 12.
Sist endret av margido; 21. november 2006 kl. 16:01.
Når man har spist syrebiter kan man vel oppnå en mye høyere promille uten å føle seg veldig drita
Sist endret av halla; 21. november 2006 kl. 16:22.
Disse promille kalkulatorene er ikke til og stole på. Jeg lasta ned en på mobilen her om dagen, og den viser at viss jeg drikker 12 halv litere, som jeg gjør når jeg er ute, ender med en promille på rundt 3.5.
Helga etter nyttårsaften drakk jeg 1.2 liter med 60% på ca 3 timer! Det ressulterete i en tur på glattcella. Etter og ha lagt der i rundt 3 timer og de enda ikke hadde fått kontakt, fant de det best å ringe etter ambulanse. I ambulansen på vei til sjukehuset slutta jeg og puste. Og når jeg ankom sykehuset hadde jeg en promille på 3.8.

Så viss jeg har en promille på rundt 3.5 vær gang jeg er ute, skulle jeg vært temmelig dau noen ganger. Skal jo også taes i betraktning at jeg tar noen drinker og øl på byen også.
sibbeeee sjuke jævel =P
skreiv inn at jeg drakk 15 pils 0,33l, 4,5% på 3 timer, + 0,4l 40 % på 1 time. Kjønn=mann. Vekt=80. Etter stort måltid. Fikk en syk promille på 44. Er det noe jeg gjør feil?
Sitat av lille___meg
i helga drakk jeg en halv liter kalinka 22 (21,90%).. har regna ut promillen min til 2,5, men så syns jeg det var veldig høyt da...er ikke det nesten dødelig å ha så høy promille? eller er jeg bare surrete nå?

litt teit å starte en helt ny tråd, håper det er greit...
Vis hele sitatet...
jeg styrta 2 flasker me d! hva hadde jg da?
Lurer på hva promilla mi var den gangen jeg styrta liter flaske med tequila (ikke 0,7), eller den gangen jeg drakk 0,5l med 94 % på en 40 min.. hæhæ... får ikke programmet til og fungere ordenlig.