Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 7786
Noen som vet om noen bra sider for kjøp av PS(er kun interressert i PS). Har søkt på forumet men lurer på om noen vet om noen bra sider som sender det diskret(er ikke hypp på at det blir stoppet i tollen og så sporet til meg). Ettersom jeg det sterkeste jeg har tatt før er hasj og alkohol lurer jeg på hvor mye jeg trenger av PS, og hvorvidt det er noen lur ide av meg å i det hele tatt teste PS.

takk på forhånd..
Erowid's Mushroom Vault

Erowid's Psychedelic Experience FAQ

bruk noen timer/dager der, så finner du selv ut om du burde prøve det. det er det eneste riktige å gjøre.
Sist endret av Sindre; 13. desember 2004 kl. 23:36.
Hva med å utdype hva du mener med PS? Det er omtrent 24 arter av psykedelisk sopp som passer den forkortelsen.

Og hvis du ikke vet om det er lurt å teste det, så bør du la være.
Sist endret av amanita; 13. desember 2004 kl. 23:38.
Opprinnelig postet av amanita
Hva med å utdype hva du mener med PS? Det er omtrent 24 arter av psykedelisk sopp som passer den forkortelsen.

Vis hele sitatet...
Philospher's Stone. Hørt det skal være en bra nybegynner sopp.

Opprinnelig postet av amanita
Og hvis du ikke vet om det er lurt å teste det, så bør du la være.

Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg overveier det er fordi jeg kun har drukket alkohol og røyket hasj. Ettersom jeg har gjort research på diverse sopper det siste halvåret, har jeg lest at folk ikke alltid har vært klar for den opplevelsen som kommer når de har spist shroomz. Derfor hadde det vært fint om folk på forumet kunne snakket ut av egne erfaringer
Sist endret av nilsern; 13. desember 2004 kl. 23:50.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Går sikkert bra, men ordn deg til i et rolig og avslappet miljø, der du kan forrandre miljø, lyssetting, lyd og luft alt ettersom hva du føler for. Pass på å ha dagen fri, ingenting som er verre enn mødre som kommer på besøk når du sitter med knall puppiller og et hode fult av syre eller sopp.

Lykke til, og ikke minst - ha det gøy!

NB: Anbefaler på det sterkeste at du tar deg en tur ut på badet underveis og slår av en prat med fyren som holder til der ute, han er alltid hysterisk morsom.
Takk Tias. Var en sånn post jeg håpet på Men som sagt, noen som vet om bra sider å kjøpe fra?
Sist endret av nilsern; 14. desember 2004 kl. 00:10.
Eneste pyet med dobesøk er viss dassen ikke står stille. Snakker av egenerfaring:-S
Veldig sant.. Det kan være litt vanskelig å pisse, så forbred deg på å måtte sette deg ned, hehe.

Men han karen i speilet klarer som oftest å roe deg ned igjen, så det skal nok gå bra. PS er ganske grei sånn også så ta det med ro og kos deg.
Veldig sant. Det er ikke noe jeg tror du vil få py på. Ihvertfall ikke med milde doser.
Fett. Ser ut til at min tvil forsvinner. Skal spise soppen på et rolig sted hvor vi ikke trenger å bekymre oss for noe. Hva vil dere anbefale som førstegangs bruker dose, Fersk(antar at det vil bli det vi får tak i). Hadde en venn som spiste 15g(samme sopp som jeg er ute etter, fersk) etter å ha lest på nFF at dette var en fin dosering. Han sa at det ble litt i meste laget. Passer 15g eller tåler vennen min lite?
Sopp fra utlandet sendt med post blir som å spille bingo.
Jeg har også vært på utkikk etter sopp i lang stund nå.. Er vel 1år, vel jeg har ikke spurt alle, men har hatt lyst til å prøve.
Om noen skulle komme over et fint lager (er vel kanskje for seint nå?) med flein i skauen, eller en fin side på nett (fra norge) så send pm, så blir jeg glad
Jeg anbefaler www.norshroom.org for spørsmål om sopp.
De som kan noe om sopp her på forumet er medlem der også.
Ang. kjøp av sopp er dette (som du allerede vet) ulovlig, men du finner sikkert et fint sted å kjøpe fra hvis du leter.
Ser ut til at det ordner seg folkens Blir ikke PS da, men en sopp noen hakk over(mulig at det blir flein). Bare å spise litt mindre så ordner det seg. En kompis av meg er alene hjemme i juleferien så vi får huset hans for oss selv i 3-4 dager elns. Blir fett. Skal vi bare ha på oss super behagelige klær, ha masse digg mat liggende, og ha tjukt med barnefilmer og komedier(kanskje noen psykedeliske filmer også). Har tenkt å bruke alle dager før trippen på å forberede meg. Kommer tilbake med TrippRapport når jeg er ferdig
Sist endret av nilsern; 14. desember 2004 kl. 22:58.
Opprinnelig postet av nilsern
Ser ut til at det ordner seg folkens Blir ikke PS da, men en sopp noen hakk over(mulig at det blir flein). Bare å spise litt mindre så ordner det seg. En kompis av meg er alene hjemme i juleferien så vi får huset hans for oss selv i 3-4 dager elns. Blir fett. Skal vi bare ha på oss super behagelige klær, ha masse digg mat liggende, og ha tjukt med barnefilmer og komedier(kanskje noen psykedeliske filmer også). Har tenkt å bruke alle dager før trippen på å forberede meg. Kommer tilbake med TrippRapport når jeg er ferdig
Vis hele sitatet...
Fett. Gleder meg til å lese rapporten!
Håper du får en fin tur. Hva doser av sopp tenker du å innta da?
Er ikke helt sikker. En av vennene mine som skal være med har peiling på dosering og slikt. Får se hvor mye jeg spiser når jeg finner ut hva slags sopp det blir. Gleder meg så sinnsykt
Fin innstilling, positive personer får positive tripper..
Simple mathematics ;-)
Sist endret av InTrance; 15. desember 2004 kl. 00:22.
ikke glem å skrive en detaljert rapport da
Opprinnelig postet av InTrance
Fin innstilling, positive personer får positive tripper..
Simple mathematis ;-)
Vis hele sitatet...
Ettersom alle gleder seg ekstremt til trippen, og alt blir planlagt til punkt og prikke tenker jeg ikke engang på å få noia. Om jeg skulle begynne å bli litt redd har jeg to hyggelige karer å prate med, pluss en koselig film(antakelig Ole Brumm, eller noe i den duren), masse god mat, par 20-pakninger med sigg og de mest behagelig klærne som er å finne. Dette er alle faktorer som vil hjelpe meg å gjøre det beste ut av opplevelsen

Skal bruke et par dager på å snakke med vennene mine om alt som skjedde og tenke mye på det, og så skal jeg prøve å skrive en fullverdig tripprapport
Bare et lite tips syntes jeg da, er å ikke bruke opp hele trippen på å se på film. Finn på andre ting, det er mye å finne på.. og ikke tenk på det, for det kommer av seg selv.
Jess. Sant det, dessuten kan ting som film fjerne evt illusjoner. Dvs at du legger mer merke til filmen, enn du gjør på kanskje å studere veggene eller noe i den dur
Om jeg skulle begynne å se at det skjer noe merkelig med veggene kommer neppe filmen til å være 1. prioritet. Men anntar at Ole Brumm blir litt mer underholdende om man har spist sopp
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Ser du på skrekkfilm så blir alt så "realistisk" att du ikke tør å se på filmen, hehe.. en komedie, pr0n eller tegnefilm med sterke farger gjør vell susen

Høre på trance musikk under trippen skal gi deg frysninger, det må prøves

Behaglige klær?.. Tror ikke det er en viktig faktor men det funker sikkert. Mulig att det blir flein?.. Tviler på att det går an å plukke flein i desember.

Men uansett håper jeg du får en bra tripp
Flein er uaktuelt viss ikke dere har fra i høst da.. Noe som jeg antar at du har siden du skal spise akkurat det.
Gå ut. Ingenting slår naturens sanseinntrykk på tripp. Spesielt i halvskumringa!
Bare husk: Det er greit med forhåpninger, men styr unna forventninger.
Gleder man seg for myet blir man lettere skuffet.
Ting går sjeldent 100% som man har tenkt seg på forhånd.

Lykke til.
InTrance og z10an: Kjenner noen som har spart opp , så tilgang blir neppe noe problem.

Anarcho_Defect: Tror det er litt kaldt til å sitte ute å trippe nå for tiden kulern med det til sommeren as. Har et skikkelig digg sted vi kan være. Er et stort berg(sikkert 100-200m fra bunn til topp) ikke så langt fra der jeg bor. På det berget er man totalt isolert pluss at man har en sinnsyk utsikt. Skal vente til det blir meldt skikkelig bra vær til sommerferien. Da skal vi ta en tur opp dit og spise shroomz. Kommer til å bli genialt

Edit: Funker det fett å røyke hasj før jeg spiser shroomz? eller burde jeg kun spise shroomz ettersom dette vil bli min første tripp?
Sist endret av nilsern; 15. desember 2004 kl. 19:56.
Drit i om det er kaldt, ta på dere noen varme klær og gå ut en tur! Kan ikke trippe uten å gå rundt ute å se på ting. Dere kommer nok til å få det morro. Noen som mener at røyking før trippen kan gjøre at man ikke tripper like hardt som vanlig, men kan hjelpe mot nervøsitet på oppturen. Røyking under trippen kan gjøre trippen mer intens, og røyking på nedturen kan frembringe trippen igjen. Jeg anbefaler å spare hasjen til nedturen ivertfall, alltid digg med en jonas når ting har roet seg ned.

P.s, anbefaler å høre på "Dark side of the moon" av Pink Floyd om du liker den slags musikk.
Sist endret av Bananeter; 15. desember 2004 kl. 21:37.
Da blir det vel til at vi skaffer oss noen godbønner as. Elsker Pink FLoyd. Har ligget og hørt på det utallige ganger når jeg har vært stein. Elsker den musikken. Skal lage en bra mix med alle de mest "spaca" sangene deres
Opprinnelig postet av nilsern

Edit: Funker det fett å røyke hasj før jeg spiser shroomz? eller burde jeg kun spise shroomz ettersom dette vil bli min første tripp?
Vis hele sitatet...
hvis du røyker hver dag, lønner det seg nok å ta et par trekk først, men ikke røyke seg stein. ellers ville jeg kulan til du er over peaken med å røyke. det gjorde jeg første gangen (selv om jeg røyker stort sett hver dag) og det var helt sinssykt lættings å røyke etterpå ass god tur !
du kan røyke litt på turen også, men du trenger nok det ikke. ikke røyk så mye at du ødelegger den deilige våkne følesen sopp gir..:-)
Jeg lå ute og trippa på flein for nøyaktig en uke siden. Det var garantert verdt det! Hadde ikke takla å sitte inne men det kan vel ha med å gjøre at leiligheten min ser ut som et bomba horehus som trenger å spyles. Ikke akkurat gunstige trippeforhold. Til dere soppspisende bergensere: Test ut gamlehaugen midt på natta. det er en sinnsyk busk der nede som det går an å gå inni, faktisk nesten bo i Utrolig fasinerende på tripp!
Jeg spiste 30g fersk philosopher's stone første gang jeg skulle teste psykidelia og fikk absolutt ingen effekt av det, så har styrt unna PS i ettertid. En grei nybegynnersopp er Psilocybe Cubensis, mer spesifikt San Isodoro strainen, som gir rimelig snill, men allikevel heftig tripp i rett mengde (ca 2g tørket)

Flein er ganske uberegnelig og ikke det jeg ville anbefalt en nybegynner. da bør det i så fall være lite for å holde seg på sikre siden (50-100 stk)

(forøvrig er Philosopher's Stone trøfler, ikke sopp)
Sist endret av zpoon; 20. desember 2004 kl. 06:25.
Forøvrig så er Philosopher Stones også sopp, og du tar feil, zpoon. Sopp er ikke bare det du ser over bakken. Sopp lever under bakken som mycelium, og enkelte arter danner sklerotium (trøfler).

Og Psilocybe tampanensis (Philosopher Stones) kan faktisk danne helt normale sopper over bakken (det du kaller sopp).
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Den opprinnelige turen vår ble avlyst ettersom dealer'n vår hadde tatt siste rest selv. Kanskje like greit, føler meg mer klar nå og har en større oppfatning om hva det innebærer. Vi skal spise hos en venn som er en meget erfaren tripper. Han har spist psykedeliske stoffer, ofte siden han var 15år. På merittlisten hans er bl.a. DMT, Shrooms, Salvia, Morning Glory og Hawaiian Woodrose. Han får ordna flein(tror det blir det) og har en dritsmud kåk. Soppen er i boks så det kommer høyst sannsynlig til å bli førstkommende helg. Det vil definitivt komme en TripRapport innen 2uker
Have fun and stay safe!

Lykke til!
Digital Hybrid skriver på vegne av Sinister, for Sinister er så føkka at han ikke klarer å skrive selv.

Har gått ca. en time, og nå begynner jeg å skjønne hva.... kan ikke prate, nå sitter jeg bare å ler....
DH: nå ler han så jævlig at han ikke greie å prate
La meg ta tilbake til starten av kvelden!
Vi drakk det ned. 0,6 gram på deling - tørket - og drakk det ned med saft. I starten lå vi og kra.....

DH: Nå klarer han ikke å diktere... han virker tura som faen.
Så da tar jeg, Digital Hybrid, over. Jeg kom over i halv åtte-tiden for å observere/passe på/ha det fett. De hadde akkurat drukket greiene. Så var det tid for en jay. Ble vel 1g delt på tre stk. [nå synes han forresten at jeg ser ut som en liten smurf]. Anyways... De satt og krangla over om det var placebo eller ekte saker.
nå sitter Sinister og forteller meg hvor gøy alt er, og at alt er avhengig av miljøet. Dessuten vil han ha med på tur, så jeg kan resonere med ham. Selvfølgelig sa han ikke akkurat det, for det veltet mange rare ord ut av kjeften hans.
Sinister var, virket det som, overbevist over at han var på tur. Nilsern derimot, var ikke like sikker. Han maste og fjaste om at de hadde tatt for lite, og det var ikke måte på. Samtidig satt jeg på siden og daua av latter. Etterhvert fortsvant Nilsern, visstnok for å gå på dass og så fikse en, to eller pizzaer.
Nå babler han om at han forstår alt, og at det hadde vært lurt med mer sopp
I mellomtiden lå Sinister og enten resonerte over livet og sopp, ellers lo han seg skamslått. Nå husker jeg ikke alle detaljer, for jeg er en smule fjern... føler meg som en forfatter jeg as.
- Nå sa han et eller annet jeg ikke forstod... ordene var tydelig nok, men ordleggingen var helt på tryne. Han blanda ordene litt og sa det om igjen sånn kanskje tre ganger.

- Nå forklarer han meg at... husker ikke.... en smule skækk...
Ålreit... klarer ikke å skrive mer jeg heller... er .... .... kommer tilbake etterpå ..... :P Peace out... krangler forresten om hvordan vi skal avslutte... han sier jeg ligner en alv/dverg...


Okaaay... litt tilbake... nå kom nilsern tilbake. Lattis som faen. Han så på meg og daua liksom. Akkurat nå snakker de bare piss. Sinister prøver å rulle en jay til, men det går jo også til helvete. De babler som faen as... Haha. Sinister vil at jeg skal skrive ned, men det går jo ikke, de snakker jo bare helt dust. Sinister har forresten prøvd å rulle i ti minutter. Går ikke as... de skjønner alt, forresten... Sinister VIL ha jay.

Kommer tilbake snart. Mulig i en ny post, siden... husker ikke hvorfor
Sist endret av Sinister; 4. november 2005 kl. 21:35.
Kommet ned igjen nå. fet tur. Foresten bare meg og Nilsern som tura. DigitalHybrid var bare drit skev. Var overaskende nok noe helt annet enn jeg hadde forventet meg. Istarten da jeg begynte å føle noe var jeg ikke sikker på hva som skjedde og ble litt bekymret, men plutselig var jeg bare inni det. Jeg visste om alt og hadde dritmye speisa tanker. Var dritfett. Med tanke på hvor lite vi spiste ser jeg svært frem til neste gang. Dette har vært en morsom kveld og dette er noe jeg skal gjøre igjen

mulig jeg skriver litt spesielt men jeg er fortsatt litt tura
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Høres ut som en flott førstetripp
Neste gang burde dere spise hvertfall ett gram hver, skulle ikke tro dere ville få mye effekt av 0.6 på deling, men det hørtes ut som dere hadde en artig kveld da.. kanskje det var bra sopp, hvordan type var det..?
Vet ikke helt hvilken type det var, men jeg er glad for effekten jeg fikk på så lite. Hjalp vel at vi fyrte opp en del bønner. Gleder meg til neste gang. Da skal jeg prøve å hvertfall få ordna et gram til hver av oss men alt i alt synes jeg at det var en kul førstegangstrip
Ja hasj hjelper veldig på effekten, mange ville råde til å vente med røykinga til oppturen er ferdig og rusen har stabilisert seg. Kan også være kjekt a ha ett par valium i bakhånd sånn hvis gud forby det skulle være noen som "tipper" over litt..
jeg pleier å røyke meg en feit flaske ca 1 time etter jeg har spist sopp,da kommer effekten med enn gang jeg blåser ut røyken,og da slipper jeg å vente i 2timer før ting begynner å skje
når jeg spiser sopp pleier jeg å nå toppen en time etter jeg har spist den jeg. Så ett trekk etter en time gjør susen ja!
En annen ting som sikkert var med på å forsterke effekten var at verken jeg eller nilsern hadde spist på 7-8 timer da vi inntok soppen.
Vurderer å kjøpe inn noen growkits eller sopp fra Internett. Noen som vet om noen bra sider som selger dette? Var inne på shamanshop.net, men fant ingen sopparter som jeg hadde hørt om. Grunnen til at jeg har så lyst til å kjøpe dette er den überkule opplevelsen jeg hadde da jeg trippet på fredag. Med tanke på hvor lite vi inntok tenker jeg meg at neste gang vil bli mye mer heftig og opplevelsesrik.
Tror det meste av growkits blir stoppa, eller tar for lang tid i posten, så det blir ødelagt uansett.. Letteste måten å få sendt noe igjennom posten, er tørka, i flate brev..
Hmm. Men er Growkits ulovlig, iogmed at det kun er sporer oppi pakkene?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Er ikke noe problem å få inn sporer og lignende, da dette jo uansett er lovlig. Så kan du lage ditt eget terrarium.

Å få tilsendt tørket vil være å bryte loven... Men ja, det er et godt alternativ .

Edit: Growkits skal vel ikke være ulovlig per se, men du skal ikke se bort ifra de stopper det uansett.
Sist endret av Tias; 6. november 2005 kl. 22:00.