Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 11893
siter her nå og har netopp drukket en te med 24g muskat..lurer på om noen her hveit hva virkestoffet i muskat er og åssen man får extrahert det?
oppdaterer med en tripp rapport senere i kveld ....
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
nemesis: Det ville kanskje vært litt lurt å finne
ut slikt FØR du intok stoffet?
har hold på med muskat i mange år,men har aldri giddi å finnet ut hva som er virkestoffet (sløve meg) men har aldri tatt 24g detta er første gang jeg tar så høy dose,men det er fordi alle erfaringene mine hat hvert bra
Sist endret av nemesis86; 17. november 2005 kl. 19:27.
dato 17-11-2005

drug : muskat ca 24-25g (pulver)



kl 18.30
en kopp te med 24g muskat med masse sukker,det fjerna faktisk ganske mye av muskat smaken og gjorde drikken
drikkbar

kl 19.30
begynner å føle meg litt fjern,som om jeg skulle ha røyket et par stapp på pipa,og
ting begynner å bli litt uvirkelig,siter og hører på musikk og musikken begynner å høres litt
drømmende ut får endel frysninger,sånn som man pleier å få når man har spist sopp heller andre
psycadelic drugs og jeg merker at noe holder på og lade seg opp inni meg

kl 20.00
nå begynner det å skje små ting!virker som jeg begynner å gå inn i en drøm,når jeg prater heller går
så virker det ut som jeg er i min egen drøm,flaskene jeg har på bordet begynner å puste sånn som det gjør
på syre.merker at det lader seg opp til no mer men har ikke fått full effekt ennå trur jeg!
når jeg skriver på tastaturet så kjennes det ut som fingrene mine smelter oppå tastene,hehe skikkelig
morsomt er det....tenker jeg tar et par pils og sjekker formen da .. . .. . .....

kl 20.30
2 pils etter...begynner nå og føle virkningen,siter nå og hører på san fransico og den fenger hehe,derre
trippere hveit hva jeg mener .når jeg går så er det som og gå på en stoor putte med luft,hehe skikkelig
morsomt er det,har ikke merket no nedtur unntat litt hjertebank etter den første timen,men det forsvant
så fort jeg ikke tenkte på det begynner å minne meg mere om en fin sopp tur egentlig merker at det
fortsat er noe i kroppen som lader seg opp.trudde ikke det etter så lang tid men,det er jo barre
positivt.når jeg ser på tven nå så er det som noen drar et forstørrelsesglass over,hehe blir likksom
en stoor boble rund folka,og trynet på folka vrenger seg sakte,hehe....tar et par pils til og ser ann formen da.

kl 20.45
siter her og er opphengt på sanger fra gta3 og gta4 har låst seg heelt på hjernen,det er såå befriende å høre
på musikk!!!har aldri opplevd det så befriende før trur jeg er som jeg har startet på et nytt liv
veggene på rommet mitt bøyer seg veldig gulvet er ikke rett lengre og taket smelter nesten......satt på
litt hardstyle og da begynnte rokke foten å gå,hehe får nesten den feelinga jeg får når jeg er på party og
er skikkelig tura......


kl 21.00
nå begynner det virkelig å kikke inn,greier nesten ikke å skrive heller å gå,men på en positiv måte da,da rusen
er heelt uforglemlig,det skjennes ut som jeg har fått på no sopp heller syre,begynner å miste begrepet på
hva som er virkelig og hva som ikke er virkelig,prater med meg selv av og til og ler,hehe lit skitso
tendenser hehe..trur jeg trekker meg tilbake blir for vanskelig å sitte å skrive..skal heller sitte og nytter resten av rusen


kl 21.20

må tilføye at rusen ble mye,mye mer digg når man fikk på et trekk(hasj)
da ble rusem mye mere potent og intenst
Og så kom nedturen ;P
nedturen kom når jeg stod opp i dag....aldri følt meg så sliten før .var oss legen i stad også og hun trude jeg hadde heay depressioner men det har jeg jo ikke
Hvorfor ruse seg på muskatt? Slik jeg skjønner er det ikke særlig gøy, ihvertfall ikke med tanke på lite rus for mye nedtur.
Mesteparten liker jo ikke det engang.
ruesen er heftig nok den varer i flere dager,men er bare den første dagen man får hallusinasjoner og restev av de dagene så fåler man seg bare fjern
Sitat av InTrance
Hvorfor ruse seg på muskatt? Slik jeg skjønner er det ikke særlig gøy, ihvertfall ikke med tanke på lite rus for mye nedtur.
Mesteparten liker jo ikke det engang.
Vis hele sitatet...
Selv om mange ikke liker ett stoff så vil det ikke si at alle ikke vil like stoffet. Folk har forskjellig smak og sånn har det jo alltid vært og. Hva "mesteparten" har ment har jeg aldri brydd meg noe om. Har aldri rpøvd muskattnøtt selv og tror ikke det er min helt store greie, men det kan jeg jo aldri vite så jeg kunne tenkt meg å prøve..
Sitat av Juno
Selv om mange ikke liker ett stoff så vil det ikke si at alle ikke vil like stoffet. Folk har forskjellig smak og sånn har det jo alltid vært og. Hva "mesteparten" har ment har jeg aldri brydd meg noe om. Har aldri rpøvd muskattnøtt selv og tror ikke det er min helt store greie, men det kan jeg jo aldri vite så jeg kunne tenkt meg å prøve..
Vis hele sitatet...
Jeg var kanskje litt trangsynt. Men jeg har fått inntrykk av at flespetarten av de som ruser på muskatt er fjortisser som søker en billig buzz.
Er ihvertfall det siste jeg personlig har lyst å prøve.
Men folk må gjøre som de vill. For all del.
så du kaller meg for fjoris nå? muskat er faktisk ganske digg det,blir avslappet av det i mange dager i strekk,fint hvis man har dårlig råd og lite mornings
Nei, det kaller jeg deg ikke for. Jeg har kalt deg søppel engang og det står jeg fremdeles ved,ihvertfall inntil du beviser noe annet. Vet og at flere av de kjente gjengangerene her i rusmiddel forumet er av samme oppfattning av deg.

Det jeg mener er at for meg er det krydder. Og slik jeg har sett på det er det helst små unger som ikke får tak i andre droger som vil ruse seg på random artikler de finner hjemme, som finner ut at de skal bruke dette. Selvfølgelig finnes det unntak, men slik har ihvertfall mitt bilde av det vært.
Godt mulig det er et dugenes rusmiddel, men jeg har lest om masse hvor folk har blitt dårlig også videre andre har nevnt noe som minner om fyllasjuke i flere dager. Og med en risk for det ville jeg ikke ha brukt muskatt i rusøyesmed
Sitat av InTrance
Det jeg mener er at for meg er det krydder.
Vis hele sitatet...
er folk som bruker hasj som krydder også..
Hasj som krydder? Den har jeg litt vanskelig for å tro, mary J derimot.
Sitat av kjell2k
er folk som bruker hasj som krydder også..
Vis hele sitatet...
Uansett så er muskattnøtt mest kjent som krydder og hasj mest kjent som rusmiddel, er du uenig trenger du ikke å svare..
InTrance mener det er fjortis-aktig å bruke muskattnøtt fordi det oftest blir brukt blir brukt av kids som ikke har råd til/klarer å få tak i bedre saker, og jeg må egentlig si meg delvis enig.
Dette utelukker selvfølgelig ikke at rusmiddler som blir brukt på denne måten kan ha noe annet for seg enn det at dem er billige og lette å få tak i.. DXM er ett glimrende eksempel.. i mitt tilfelle vel å merke..
Vet du klarer å snakke for deg selv InTrance men ble bare litt irritert.
Jeg hadde likt muskat om ikke det hadde fucket opp hukommelsen min så heftig(Værre enn noe annet ca.)! Har dårlig nok hukommelse fra før av!!.... Men jeg liker faktisk rusen. Har bare tatt små doser. Tar det aldri mer(tror jeg), pga hukommelsesødeleggelse.
Jeg prøvde ca 10gram første gang, (2 nøtter) og virkningen var moderat. Jeg vil sammenligne det med ett hasj trekk.
Etter å ha lest om andres reaksjoner på erowid/andre sider så konkluderte jeg med at jeg er ganske resistant mot myristicin. Neste runde var det noe rundt dine 24g kanskje bare 22 men nærme nok.
Dette har jeg oppfattet som en vanlig persons maks dose uten å bli for ødelagt av det.
Jeg var i ekstase (jeg vil tro det virket som en svak versjon av speed) ca 15-30 min etter inntaket, men det varte veldig kort..
Så ble jeg bare avslappet siden, som en slags svak men langvarig hasj rus. Neste dag var rusen enda svakere og knapt merkbar og jeg merket veldig lite til 'hangover' effekten andre beskriver.
Jeg har ikke prøvd kombinasjoner av det ennå.. har ikke villet pga den langvarige sløvende effekten går dårlig i kombinasjon med studier.

I begge tilfellene spiste jeg det rent og helt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
jeg har spist 60g nå. skal spise 40 til.
Er det "farlig"? Og kommer jeg over dette uten varige men tror dere?
Kn user nøttene og blander de med pistasj is.
Og jeg er ikke typen som orker og vente ett par timer får å se om rusen funker greit før jeg spiser mer.
Sist endret av Marokk; 16. november 2006 kl. 20:21.
fra erowid.

Then carefully WEIGH OUT 1 gram to 1.25 grams per 10 pounds of body mass for each person taking it. Try not to do more, and especially not for a first time use. There IS an overdose level to nutmeg, but to date we've not really ever heard what it was. It has an extreme central-nervous-system (CNS) depressant effect at times. If you are 150 lbs. try 15 grams your first time. Depending on your sensitivity to it, you may not need or want more, if you can tolerate it, you might want to up it to the 1.25 grams per 10 lbs. of body-mass.


må nevne at så stor dose høres ikke bra ut.


mener at jeg også har lest på erowid et sted at man let kan få overdose på mer en 30g.
men jeg er ikke 100%sikker
Sist endret av hasjen; 16. november 2006 kl. 20:21.
Jeg skjønte ikke det så mye for er ikke akkurat den beste i engelsk.
Jeg veier 50kg. Burde jeg kontakte sykehuset?
Sist endret av Marokk; 16. november 2006 kl. 20:22.
som sagt så finnes det jo en risiko for og ta overdose på muskatt, men jeg har aldri hørt om noen som har gjort det. jeg skal prøve å lette fram den infoen jeg mener å ha sett.


anbefaler å lese nøye igjennom denna:

http://www.findarticles.com/p/articl.../ai_2603000094


Early symptoms of an overdose of nutmeg (one to three nuts) are thirst, nausea, and feelings of urgency.
this can range from mild to intensive hallucinations, and results in a stupor that lasts from two to three days. Sometimes shock and seizures occur.
Sist endret av hasjen; 16. november 2006 kl. 20:31.
60gram muskat er mye. Vil faktisk påstå at det er ganske helseskadelig. Du bør vurdere å ringe etter legehjelp om du merker alvorlig forgiftning. Hadde en kompis, som spiste muskatnøtt. Han fikk utslett over hele kroppen de neste dagene. Det ga visstnok ingen psykedelisk virkning (men slikt er individuelt).

Du kan også vurdere å brekke deg/kaste opp før muskaten er gått skikkelig inn i systemet, men det er vel kanskje allerede for sent.
Sist endret av vitenskapelig; 16. november 2006 kl. 20:43.
Sitat av Marokk
Jeg skjønte ikke det så mye for er ikke akkurat den beste i engelsk.
Jeg veier 50kg. Burde jeg kontakte sykehuset?
Vis hele sitatet...
Det kan hende at du må kontakte sykehuset ja, hvis hva hasjen sier er korrekt.

Hvis du veier 50kg tilsvarer det ca. 110 lbs.

(110/10)*1,25=13,75

Hvis mine utregninger er korrekte(someone, vennligst dobbelsjekk), er 13,75gram maks av anbefalt dose for en førstegangsbruker på 50kg. Har du spist 60gram er jo det nesten 5 ganger mer enn hva du burde ha spist burde nok du oppsøke et legevakt/sykehus.

Sorry mann, men må nok kalle deg passe dum hvis du ikke sjekker hva som er anbefalt dose før du eter i deg noe.. Neste gang ta en Scarface og sniff en halvkilo kokain..
Sist endret av hedningen; 16. november 2006 kl. 20:53.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du sier at du ikke er så stødig på engelsk, så jeg må nesten presisere: Du er klar over at effektene kan vare opptil flere dager?
Jeg har ikke studert muskatt på noen år, men i flere rapporter jeg leste var det snakk om problememer med balanse bl.a. i noen dager i ettertid, så vær forberedt. Hold deg unna jobb/skole o.l. om du ikke er helt topp.

Det andre jeg må få frem her er, og jeg drar inn et utsagn fra deg her: "Og jeg er ikke typen som orker og vente ett par timer får å se om rusen funker greit før jeg spiser mer." Men 'spis først og spør etterpå' holdningen er mildt sagt så lite intelligent at jeg lurer på om de små grå har blitt totalt fraværende?

Kall det moralisering om du føler for det, jeg kaller det sunn fornuft.
Ansvarlig bruk av ulovlige rusmidler er et stort must å sette seg inn i.
skummet igjennom, leste på om muskat på erowid.noen hadde fått høye hjerteslag og lignende:


http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=2131

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=10757

her er det noen som spiste rundt seks ounzes(?) havna på sykehus eller no

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=11667
hvor mye blir det da ?
når han allerede har spist 60g ?


det betyr vel egentlig en tur til legen..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
6 Ounces (avoirdupois) er 170gram, er det troy standarden er det 15 gram mer
delt på to da
de var ganske drøye de erowid rapportene.
orker ikke å forestile meg hva som skjer på 60g+

har lest dem før
Kanskje derfor vi ikke har hørt noe fra han heller.
og på profilen hans så står det at han ikke er logget inn.

ser for meg overskriften i avisen i morgen.
muskat fårorsaket overdose med fatale følger.
Sist endret av hasjen; 16. november 2006 kl. 21:53.
hehe, "Muskat det nye folkedopet" store headlines på Vg.
Samtidig kommer det lovforslag fra div partier om og forby butikksalg:P
Er det en sjanse for at Marokk har strøket med? Håper han kom seg til hospital. Kjipt at folk på forumet tar overdose på direkten, men det er vanskelig å gjøre noe med. Alle kilder tilsier at 60gram er en kraftig overdose.
det er jo ivertfall en veldig stor påkjenning for hjertet.
når jeg leser om folk som har spist en 18-25g og får hjerte
problemmer, så kan du jo tenke deg åssen han har det nå.

vi får vel alle håpe på det beste.at det ikke har skjedd noe
skikkelig dramatisk.

og han sier han veier 50kg og har spist 60g med muskat.
hm da blir det ca litt over et gram pr kilo, og det er mye.
Sist endret av hasjen; 16. november 2006 kl. 22:44.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av vitenskapelig
Er det en sjanse for at Marokk har strøket med? Håper han kom seg til hospital. Kjipt at folk på forumet tar overdose på direkten, men det er vanskelig å gjøre noe med. Alle kilder tilsier at 60gram er en kraftig overdose.
Vis hele sitatet...
Faktisk ville et lengre sjukehosopphald vere fortent når ein sjekkar så lite om eit stoff, og tar så ekstremt dose.
jeg drakk te me 25-30g oppi en gang..
null effekt heldigvis..tullfere :P
min erfaring med muskat er at det er noe søppel som er verre enn det er verdt. Altså mer negativt enn positivt.
Eneste det er brukbart til er hvis du skal på fylla for å balansere fylla litt.

Antar du marokk ikke har hørt om muskat-dehydrering? Bare vent og se
Vel, først må vi få klarlagt om han fortsatt er i live... Deretter kan han bekymre seg for dehydrering.
Har administrasjonen tilgang på IP-adresser? Isåfall kunne denne prøve å finne ut adresse og lignende. Hadde vært greit å få klarlagt om han er i live.
Om han dør eller er død, kommer det sikkert opp i media, da dødsfall i forhold til muskat er uvanlig. Det er typisk at pressen starter debatt i forhold til slike saker. På en annen side kan det være at ting dysses ned på grunn av tragiske omstendigheter.
Det var ikke meninga å lage kaos eller noe altså. Men når noen sier at de har tatt en såpass kraftig overdose som potensielt kan ha dødelig utgang, og i ettertkant ikke gir lyd fra seg er det jo litt skummelt da. Håper da absolutt jeg overdriver , men man vet jo aldri.
ser på profilen hans, at han fortsatt ikke har logget inn siden i går.

sist gang jeg spiste muskatt spiste jeg vel en 20gram.
og da var jeg helt fucked upp i nesten 5dager.
så jeg kan nesten ikke forestille meg hva han går igjennom nå.
Sist endret av hasjen; 17. november 2006 kl. 18:33.
Hehe, kom til å tenke på at det er rart det ikke står advarsler på muskatpakningene en får i butikken. Man på den andre side ville sikkert en slik advarsel bare skapt masse misbruk...
ingen som har hørt noe om marokk enda ? virker jo veldig ut som om det gikk skikkelig dårlig for han.
hoe shit..

kanskje han bare er på glattcella da?
Hei alle sammen.
Gikk bra med meg.

Etter ca 5 timer på muskat så spydde jeg hele pakka opp, tokk ett trekk og sovna . Og våkna opp helt fin dagen etter.

Har og flytta ut i nabohuset så har heller ikke internett lenger men det får jeg snart.

Tror jeg har en evne til å tåle mere enn andre, for jeg stapper i meg som regel 3 ganger mere enn de andre og det går alltid fint. Men litt spying kan det bli.
bra og høre at det gikk bra da med deg da
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da jeg spiste de muskata så fikk jeg ikke halliser, men jeg satt og gliste så bredt at jeg hadde ørevoks i munnvika i ca 2 timer.
Fikk ikke hallis syn en plass, kan det ha noe med at jeg spiste for mye?. spiste 60 g.
Leser om de andre som spiser mellom 8-24 og de tripper jo men det skjedde ikke med meg, ble bare helt dratt ned i gulvet og klarte såvidt å reise meg.

Jeg elsker halliser og det er det jeg er ute etter, burde jeg da prøve med en mindre dose på kanskje 20-30 for at jeg skal få halliser?
Eller hvis jeg spiser muskat 5 dager på rad, er det da sjans for at jeg får halliser en av de dagene?
hehe, muskat fucker deg skikkelig opp har jeg hørt. tror ikke du bør putte i deg så mye

mer enn 7,5g muskatt kan bringe deg enn laaaang rus, og det er farlig (person til person)..
les den mini-rapporten som ble lagt inn idag.

tips: lag deg te. det er det de fleste gjør som får litt halliser og sånt.
og røyk litt hasj i tillegg?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Det som er så sprøtt meg deg, Blunty, er at du kan fortelle hvordan noe gjøres og erkjenne din uvitenhet om tema i samme åndedrag.